• Welkom bij Audiofreaksforum, Audio, Hifi, Luidsprekers, Buizen. Graag inloggen of registreren.

Copy protection .....

Gestart door art, 5 augustus 2005, 20:57:40

Vorige topic - Volgende topic

art

Citaat van: Frank de Bruijn op 10 augustus 2005, 23:28:54
x86 bedoel je :). Tja, zo'n Frits chip zal ook wel te disablen / hacken zijn, maar jammer dat het zo moet :(.

Yep, x86  :-[
Probleem is dat er een machine ident in meegefietst gaat worden onder het mom dat we dan terroristen kunnen vangen ......
Lijkt me lastig te kraken omdat het hardwired in de chip komt.

Frank de Bruijn

seoman

Citaat van: art op 10 augustus 2005, 23:37:05
x86 bedoel je :). Tja, zo'n Frits chip zal ook wel te disablen / hacken zijn, maar jammer dat het zo moet :(.

Probleem is dat er een machine ident in meegefietst gaat worden onder het mom dat we dan terroristen kunnen vangen ......

Gewoon een paar gaatjes boren van een paar micron  ;D

Zorgelijke ontwikkelingen
Groeten Simon

"Is it freedom to choose what is not a choice?
Or is it freedom to silence what is not a voice?"

Frank de Bruijn

Citaat van: seoman op 10 augustus 2005, 23:42:39
Citaat van: art op 10 augustus 2005, 23:37:05

Gewoon een paar gaatjes boren van een paar micron  ;D

Zorgelijke ontwikkelingen

Doen we ff, kwestie van een goed vergrootglas toch  ;D.

Vervelende kwestie dus :(.

Chris de Boden

Ok prima allemaal, maar ook xp gebruikers met een illegale versie kunnen nu al geen nieuwe versie's van ms anti-spyware, media player, msn e.d. meer downloaden via de officiële weg.

Natuurlijk heeft firma hack & crack er wel een oplossing voor, maar voor het grootste deel van de xp gebruikers zal het stikken of slikken worden.
Het frapante is dat je als ik me niet vergis windows gratis kunt krijgen als je aan M$ verteld van wie je de illegale versie heb gekocht.

Gebruikers krijgen een gratis Windows-pakket als zij een rapport invullen met informatie over van wie ze de illegale software hebben en dit opsturen samen met de aankoopbon en de Windows-cd. Andere gebruikers krijgen korting op de aankoop van Windows. In de VS zal Windows XP Home voor 99 dollar worden aangeboden, honderd dollar goedkoper dan normaal. Voor Windows XP Professional wordt geen 299 dollar maar 149 dollar gerekend.

Het Windows Genuine-programma is bedoeld om piraterij tegen te gaan. Op basis van cijfers van de Business Software Alliance (BSA) en onderzoeksbureau IDC wordt geschat dat een op de drie Windows-pakketten illegaal wordt gebruikt.
Bron: webwereld

Hmmmmmm, te mooi om waar te zijn:
Je download en installeerd een illegale versie, dan verlink je iemand waar je toch een pleurishekel aan heb en dan koop je windows, stuur de cd en de bon op en daarna een gratis windows pakket????
Vaag ;D ;D ;D
Nieuw: "Muziek voor op de N-weg" volume 1 ;D

Chris de Boden

Wat ik nou ook niet kan rijmen:
Een student die wel geld genoeg heeft om zich lam te zuipen krijgt een waanzinnige korting terwijl iemand die zich de pestpokkeplatjes werkt voor de dagelijkse levensbehoefde en nauwelijks nog wat te besteden heeft meer dan 400 mag dokken voor een pro versie.
Koop je er een floppy drive bij van 5 euro, dan mag je ineens de oem versie kopen van 149 euro.

Je heb de geldziekte als je de retail aanschaf!!!

theo technics

Wat lig je toch te zeuren Chris, een dikke amerikaan onder je reed en dan zeuren over een paar honderd euro ??? ;D ;D
Alles is beter dan niks, het enige wat telt is muziek.

Frank de Bruijn

Gewoon alleen de oemmetjes kopen he :). 100 euro voor de home vind ik nog wel redelijk, die retails zijn idd erg duur. Heb hier idd ook een legale versie van XP voor 17,50 via de school. Verschil is echter dat de school al een grote zak met geld aan Microsoft heeft overgemaakt voor de grote XP licentie voor op school.

Frank

Chris de Boden

Citaat van: theo technics op 11 augustus 2005, 00:40:07
Wat lig je toch te zeuren Chris, een dikke amerikaan onder je reed en dan zeuren over een paar honderd euro ??? ;D ;D

Ik blijf een Nederlander natuurlijk ;)
Enne, mijn licentie is gewoon in orde, ik zie alleen tegen het heractiveren op gezien er een nieuwe hdd in mijn systeem komt(disk bijna vol). Bovendien heb ik geen zin om 2 keer voor dezelfde rotzooi de betalen ;)

Citaat van: Frank de Bruijn op 11 augustus 2005, 00:41:43
Gewoon alleen de oemmetjes kopen he :). 100 euro voor de home vind ik nog wel redelijk, die retails zijn idd erg duur. Heb hier idd ook een legale versie van XP voor 17,50 via de school. Verschil is echter dat de school al een grote zak met geld aan Microsoft heeft overgemaakt voor de grote XP licentie voor op school.

Frank

Aha en dat wist ik weer niet, maar ik zit jammer genoeg ook niet meer op school :(.

theo technics

Citaat van: Chris de Boden op 11 augustus 2005, 00:58:36
Enne, mijn licentie is gewoon in orde, ik zie alleen tegen het heractiveren op gezien er een nieuwe hdd in mijn systeem komt(disk bijna vol). Bovendien heb ik geen zin om 2 keer voor dezelfde rotzooi de betalen ;)

Als jij een licentie heb, zijn hier geen kosten aan verbonden ;)
Alles is beter dan niks, het enige wat telt is muziek.

Chris de Boden

Citaat van: theo technics op 11 augustus 2005, 01:00:51
Citaat van: Chris de Boden op 11 augustus 2005, 00:58:36

Als jij een licentie heb, zijn hier geen kosten aan verbonden ;)

Ok dan, sinds ik mijn pc gebouwd en geïnstalleerd heb, heb ik mijn pc daarna niet meer opnieuw geïnstalleerd.
Ik draai al sinds eind 2002 op een installatie namelijk. Jammer alleen dat windows nu echt kuren begint te geven zoals dienst weigeren van sommige programma's (nero reloaded weigerd gewoon om te ïnstalleren waar ik een dure licentie voor heb), traag afsluiten(windows wordt afgesloten... staat 5 minuten in beeld) en nog wat tekenen van ouderdom zoals het vol raken van mijn c, h en i partitie ofwel harddisk 1.

Frank de Bruijn

Het is de vraag of je Windows opnieuw moet activeren met een nieuwe HD. Toen ik XP kocht, had ik een 14 Gig schijfje, die later is vervangen door een 80 Gig zonder problemen.

En anders moet je Microsoft bellen voor een nieuwe installatie-key (of hoe dat ook heet), want volgens mij heb je nog wel recht op het gebruik van je Windows wanneer je je hardware wijzigt (zou anders ook belachelijk zijn).

Chris de Boden

Ik zie wel waar het schip strand :)

Ach ja, kijk dat is nou weer het nadeel van een legale versie dat geactiveer shit, eenmaal geactiveerd en je kunt onbeperkt van windows en alle update en ms programma's gebruik maken.

Een legale versie heeft echt wel zijn voordelen en ook een legale versie valt te phreaken en te tweaken ;)

seoman

Citaat van: Frank de Bruijn op 11 augustus 2005, 01:17:22
Het is de vraag of je Windows opnieuw moet activeren met een nieuwe HD. Toen ik XP kocht, had ik een 14 Gig schijfje, die later is vervangen door een 80 Gig zonder problemen.

En anders moet je Microsoft bellen voor een nieuwe installatie-key (of hoe dat ook heet), want volgens mij heb je nog wel recht op het gebruik van je Windows wanneer je je hardware wijzigt (zou anders ook belachelijk zijn).

Ik heb al 2x gebeld en ze accepteerde al mijn smoezen!
Groeten Simon

"Is it freedom to choose what is not a choice?
Or is it freedom to silence what is not a voice?"

awaken

Citaat van: Chris de Boden op 11 augustus 2005, 00:37:59
Wat ik nou ook niet kan rijmen:
Een student die wel geld genoeg heeft om zich lam te zuipen krijgt een waanzinnige korting terwijl iemand die zich de pestpokkeplatjes werkt voor de dagelijkse levensbehoefde en nauwelijks nog wat te besteden heeft meer dan 400 mag dokken voor een pro versie.
Koop je er een floppy drive bij van 5 euro, dan mag je ineens de oem versie kopen van 149 euro.

Je heb de geldziekte als je de retail aanschaf!!!

uhm..owja, wat hebben wij studenten het toch breed zeg. Ik krijg 230 euro in de maand, en mijn huur is alleen al 250..hum ik ga ff XP kopen ??? daarbij: die goedkope licenties krijgen we via de universiteit e.d. en daar betaal ik ook voor..

En koop er dan in godsnaam een floppydrive bij!
Geluid is een visie