• Welkom bij Audiofreaksforum, Audio, Hifi, Luidsprekers, Buizen. Graag inloggen of registreren.

Man, Woman, Wild

Gestart door radiohead, 17 februari 2013, 15:47:29

Vorige topic - Volgende topic

radiohead

http://www.yourdiscovery.com/nl/web/5vragenaan/5-vragen-aan/manwomanwild/

Wie kijkt hier wel eens naar?

Ik heb laatst de aflevering in Alaska gezien en als er geen camera man met een reddings zender was geweest hadden ze het niet overleefd met een reddingsplaats letterlijk om de hoek. Brrrrrr intrigerend!

Man, Woman, Wild - Alaska.(2013)-sAmFIe Man
We are such stuff as thoughts are made of

chansig

Freek in het wild was oo ;Dk bijna gebeten door een Kaaiman...spannend.

Gr Hans
Dutch & Dutch 8M, Paradigm Pw Link, 2 BK XLS 200 subwoofers

Rubble

Ik ken het niet, maar als het van het niveau Steve Irwin is ga ik kijken.  ;D

"Whot an amoyazing creatjah! Weaawww!"
"We sleep in separate rooms, we have dinner apart, we take separate vacations - we're doing everything we can to keep our marriage together."

Rodney Dangerfield

radiohead

Bijzonder fraai hoe echt dit is. Hoe maak je vuur? Hoe gebruik je wat je bij je hebt? Hoe zorg je dat je gered wordt? Allemaal heel realistisch. Overigens zijn de afleveringen in de jungle misschien mooier als dit de eerste keer is dat je kijkt.
Als je trouwens zo'n vrouw hebt ben je ook gezegend  ;D ;D

radiohead

morph

Het lijkt me inderdaad zwaar om voor je riante inkomsten naar onherbergzame oorden te gaan met een camera- en geluidsteam om je afzien goed in beeld te kunnen krijgen en het publiek te laten denken dat de bewust opgezochte horreur allemaal in één keer opgenomen is.

tito

Citaat van: radiohead op 17 februari 2013, 17:34:28Hoe maak je vuur? Hoe gebruik je wat je bij je hebt?

Tja,
Hoe je vuur kunt maken is ook te zien in La Guerre du Feu.
Volgens Anthony Hopkins is 't mogelijk met ijs terwijl je opgejaagd wordt door 'n beer.
Tom Hanks laat zijn methode temidden van de videobanden van Fed-ex zien.
Dan heb je ook die ex-commando (bear) met z'n survival trucs.
De relaxte bushtucker Les die ff 'n kanootjes van berk fabriceert.
En natuurlijk 't kibbelende duo Cody Lundin & Dave Canterbury.
Dus..
Zwitsers zakmes bij de hand, laat die asteroïde maar komen.  ;)

radiohead

Citaat van: morph op 17 februari 2013, 18:50:43
Het lijkt me inderdaad zwaar om voor je riante inkomsten naar onherbergzame oorden te gaan met een camera- en geluidsteam om je afzien goed in beeld te kunnen krijgen en het publiek te laten denken dat de bewust opgezochte horreur allemaal in één keer opgenomen is.
Tja helemaal geniaal dan dat ze het ook nog opgeven voor het eind dat is net echt!

morph

Alleen maar succesvol geeft hele saaie televisie. En dat in combinatie met wat het oplevert is de enige drijfveer van dit soort ontdekkingsreizigers.
Vraag je zelf maar eens af waarom je de ene "reality" interessanter vindt om naar te kijken dan de andere.
Je hoopt erop verrast te worden binnen de marges van de show of je wilt telkens op dezelfde wijze met kleine variaties vermaakt worden.

Niks mis mee, op zich, maar realiseer je wel dat het beide voorbedacht formule-werk is, gedrapeerd rondom reclameblokken.

tito

Hmm, toch ff wat recht zetten over die kano...
Dat was dus Ray Mears.
>> Birchbark Canoe. <<  ;D

Dhr.Viesman

18 februari 2013, 02:07:26 #10 Laatste wijziging: 18 februari 2013, 02:37:28 door de bruut
Het is alweer zo'n 25 jaar geleden dat opa Bruut zijn laatste jungletocht maakte in het''Taman Negara'' (nationaal park) van Malaysia.
Een tocht van 9 dagen naar de gunung (berg) Tahan dwars door een jungle waarin
ook tijgers,zwarte beren etc. leven.Het was toen nog een (ongerept)junglegebied van 600 km2.
Proberen wat te slapen in boomhutten en water uit riviertjes halen om eten op te warmen en koffie te zetten.

Ik ken de ontberingen en weet hoe diep je moet gaan om te overleven maar goed dat was de uitdaging
en dat wilde ik gewoon een keer meemaken.
Een rugzak met een zaklamp,aanstekers,,een pannetje, waxine lichtjes, kaakjes,nescafe en indo mie, dat was het zo ongeveer.
Met rode sokken, vol met bloed van bloedzuigers etc.etc. doorgaan, uitgeput, hachelijke avonturen beleven en zien te overleven.
Het was zwaar, heel zwaar maar o zo mooi !

Tegenwoordig zie ik op de t.v. de Veronica-meisjes die het me allemaal nadoen.
Geloof me, en Morph heeft helemaal gelijk, daar is een hele ploeg bij van cameramensen,ingehuurde (bewapende) park rangers,
en een eigen kok met proviand, een helicopter die ze dropt op een bepaalde plek(dat scheelt dagen lopen) en wellicht ook nog een arts met medicijnen.

Wat het prachtige Taman Negara betreft:
tegenwoordig is het nog maar een klein gebied door ontbossing en heeft de commercie toegeslagen en is de lol eraf)
Eenig lid en tevens voorzitter van de Nederlandsche Vereeniging der Alpinopetdragers
Anno domini 1836.

tito

Citaat van: de bruut op 18 februari 2013, 02:07:26daar is een hele ploeg bij van cameramensen,ingehuurde (bewapende) park rangers,
en een eigen kok met proviand, een helicopter die ze dropt op een bepaalde plek(dat scheelt dagen lopen) en wellicht ook nog een arts met medicijnen.

Heel begrijpelijk.
Je kunt voor de meisjes de risico's van 'n dergelijk project maar beter zoveel mogelijk beperken.
Dat snapt zelfs 'n doorsnee Veronicakijker.
Maar de opzet van zo'n onderneming kan wel variëren van 't schieten van wat licht verteerbare loze plaatjes tot 't maken van 'n uiterst informatief programma.
De balans daartussen is wellicht niet voor iedereen altijd even duidelijk.  ;)

radiohead

Ja dat bedoel ik ook. Ik heb het gevoel dat deze opnames vrij eerlijk zijn. Zo denk ik dat de hoofdpersoon echt een ex marinier is en dat ze echt getrouwd zijn. Ook geloof ik niet dat ze tussen de opnames door een kopje thee drinken maar zeker weten doe ik het niet.

Maar zo weet ik ook niet zeker of er ooit iemand op de maan geweest is want dat kan ook allemaal in scene gezet zijn. Ergens trek je een grens. Het zou jammer zijn als deze sympathieke mensen de boel flessen maar ja het schijnt dat Oprah ook met acteurs werkt volgens de kapper van een vriendin...  :-\

morph

Citaat van: radiohead op 18 februari 2013, 14:04:21
Maar zo weet ik ook niet zeker of er ooit iemand op de maan geweest is want dat kan ook allemaal in scene gezet zijn.

Als je zo redeneert kun je je natuurlijk afvragen of je dit leest op een forum of dat je pc zo geprogrammeerd is dat deze telkens willekeurig reageert op wat er even daarvoor door je ingetikt is.

tito

Citaat van: radiohead op 18 februari 2013, 14:04:21maar ja het schijnt dat Oprah ook met acteurs werkt volgens de kapper van een vriendin...  :-\

Dus Lance Armstrong zou 'n acteur geweest kunnen zijn die 'n wielrenner uitbeeldde.
Nou, twijfel nog of tie 'n Razzie danwel 'n Okkie verdient.
Of allebei..

Mooi hè, zo'n kano.  ;)