• Welkom bij Audiofreaksforum, Audio, Hifi, Luidsprekers, Buizen. Graag inloggen of registreren.
 

Maar hun muziek leeft voort...

Gestart door morph, 23 februari 2013, 09:53:58

Vorige topic - Volgende topic

morph

Ik heb vanmorgen TDO's berichtje over het hoofd gezien toen ik 't mijne plaatste.
Had het nieuws toen net vernomen.

Hoewel ik geen groot Doors fan ben hebben ze wel wat nummers gemaakt die volgens mij in het collectief bewustzijn zijn blijven hangen.
Mijn favoriete album van hen is:


L.A.Woman

Het enige album van hen waar, wat mij betreft, geen slecht nummer op staat. De andere kennen te grote verschillen in hoogte- en dieptepunten.

Echo01

Ray Manzarek had ik niet alleen hoog zitten voor zijn rol in The Doors, maar ook voor zijn bijdragen aan punk en new wave bands zoal X en Echo & The Bunnymen die hij produceerde en/of in meespeelde.Manzarek was een van de weinge musici van de babyboom generatie die tenminste verder durfde te kijken dan de jaren'70.
Electrocompaniet AW 180 - Octave HP 500 - Bow ZZ-8 - McIntosh MDC 301 - Dynaudio Confidence C2

Tdo

'Jongens waren we - maar aardige jongens'

mormel

Voor degene die het gemist hebben of hem niet kennen. Jason Molina is een tijdje terug overleden en heeft ons o.a. dit pareltje nagelaten:

http://www.youtube.com/watch?v=zcEi1ur4-YA&noredirect=1

morph


mormel

Oh, oops... maar op zich niet erg om nog eens te vermelden.

morph


Sytse Fliege

Citaat van: morph op 21 mei 2013, 23:46:11

Hoewel ik geen groot Doors fan ben hebben ze wel wat nummers gemaakt die volgens mij in het collectief bewustzijn zijn blijven hangen.
Mijn favoriete album van hen is:


L.A.Woman

Het enige album van hen waar, wat mij betreft, geen slecht nummer op staat. De andere kennen te grote verschillen in hoogte- en dieptepunten.

Second that, desondanks heb ik een (groot) zwak voor The Soft Parade. Anyway, L.A. Woman  -nummer zelf - is grandioos (als je er van houdt natuurlijk :)).
Ach, kikker toch op!

Tdo

'Jongens waren we - maar aardige jongens'

Paul Demo

zonder vliezen het gehoor herontdekt

Tdo

'Jongens waren we - maar aardige jongens'

Paul Demo

Toen ik het las stond er net een plaatje van hem op. RIP
zonder vliezen het gehoor herontdekt

minplus

Shit! :( :( :(
R.I.P.
Een van de grootsten!
If nothing goes right, go left; If nothing's left, go right

YamahaFreak

J.J. Cale was een van mijn meest geliefde muziekanten zowel om zijn muziek
en zijn persoonlijkheid en ben overvallen en bedroefd over zijn overlijden.
Yamaha M-85 2X Yamaha M-80 Yamaha M-65 Yamaha M-45 Yamaha DSP-AX2, Yamaha C-80
Yamaha C-45 Yamaha T-80 Yamaha TX-596 Yamaha DVD-S2300 Yamaha DVD-S830
Yamaha MDX-596 Yamaha KX-330 Yamaha YZF-R1 Yamaha YZF-R6 Technics SL-DL1
Akai GX-630D Teac A-3300SX2T Revox A77 Fostex CR500 JBL XPL200 Jamo S608 S

JosV