• Welkom bij Audiofreaksforum, Audio, Hifi, Luidsprekers, Buizen. Graag inloggen of registreren.
 

Maar hun muziek leeft voort...

Gestart door morph, 23 februari 2013, 09:53:58

Vorige topic - Volgende topic

Tdo

Relativering is een mooi iets, maar in deze ietwat kort door de bocht. Wat mij betreft zijn er dit jaar een aantal onnavolgbare grootheden heengegaan.
'Jongens waren we - maar aardige jongens'

graafie


Sytse Fliege

Mijn moeder schildert nog wel eens wat (schilderijen, geen deuren en zo) en aangezien ik vandaag bij haar was even de nieuwe aanwinsten bekeken.

Ha, leuk, een schilderij van Ruud Lubbers!

Bleek dat Leonard Cohen te zijn....

Ach, kikker toch op!

karma

George Michael was één van mijn persoonlijke favorieten. Ik hoorde het tweede kerstdag pas want ik had mijn kindjes en verplichtingen. Mijn kerst is behoorlijk verknald. Ik heb hem voor het eerst en voor het laatst gezien in Antwerpen eind 2011. Wat een geweldige zanger en in mijn ogen sterk ondergewaardeerd. Different Corner is inderdaad één van zijn mooiere nummers.
 
Ik herinner me nog dat Freddy Mercury overleed en er een concert werd gehouden genaamd the Freddy Mercury Tribute. Enorm veel gastzangers traden op. Zo goed als niemand bakte er zang technisch het nodige van die dag. Richting het eind kwam George op en de presentator op TV deed er een beetje minachtend over. Alsof hij wilde zeggen: nu gaat die zanger van Wham respectabele muziek van Queen zingen. George zong het nummer Somebody to love van Queen en de meesten zullen dat wel kennen. Hij was voor mij de enige die dag "who nailed it". Voor mij staat dat synoniem voor een typische George, zingen met het hart en de ziel. Wat had die man een passie in zijn stem. Ik vind het heel erg dat hij er niet meer is. Weer een grote naar de eeuwige jam. Te vroeg, te onverwacht en in een klote-periode.

Even los daarvan is voor mij het verlies van Maurice White (Earth, Wind and Fire) het grootst. Ook van die artiesten waarmee ik ben opgegroeid. Het eerste concert dat ik bijwoonde was van hen (Ahoy, 1988) en gelijk ook het mooiste concert zowel voor wat betreft show als muziek. Later nog naar minstens 10 concerten geweest.

Maar laten we vooral Prince en Leonard Cohen niet vergeten. En dan is de conclusie dat er teveel grootheden weg zijn gegaan dit jaar. Wat mij betreft nog even iets te vroeg voor relativering.

Tdo

28 december 2016, 10:08:27 #574 Laatste wijziging: 28 december 2016, 10:16:01 door Tdo
En uiteraard natuurlijk en vanzelfsprekend David Bowie, één van m'n allergrootste all-time heroes..

Maar idd is George Michael veelal niet aux sérieux genomen voor de kwaliteiten die hij absoluut had. Daarnaast lees ik de laatste dagen veel berichten over zijn sociale hart en goedgeefsheid. 
'Jongens waren we - maar aardige jongens'

.....

Citaat van: Tdo op 28 december 2016, 10:08:27
En uiteraard natuurlijk en vanzelfsprekend David Bowie, één van m'n allergrootste all-time heroes..

Maar idd is George Michael veelal niet aux sérieux genomen voor de kwaliteiten die hij absoluut had. Daarnaast lees ik de laatste dagen veel berichten over zijn sociale hart en goedgeefsheid.

Op twee albums na, daar staan pop klassiekers op, in een jazz jasje, erg goede albums en audiofiel.

Wham!! en konsoorten vind ik ook niks, maar de man kon wel degelijk goed zingen.

Edwin16

Met al die hele bekende artiesten is het overlijden van drummer Alphonse Mouzon op 1e kerstdag een beetje ondergesneeuwd...

Set 1: Leema Acoustics Tucana II + Antilla ECO, Logitech Transporter, Dr Feickert Volare, VdH MC10 Special, Musical Fidelity MX VNYL, Nakamichi CR7, Dynaudio Contour 30
Set 2: Quad 99, Nakamichi Cassettedeck 1.5, LX3, 682ZX , RX505, Logitech Squeezebox Touch, Akai DS-5, Dynaudio Emit M20

minplus

If nothing goes right, go left; If nothing's left, go right


minplus

R.I.P.
Triest. Een k*tziekte.
Maar het is een mooi nummer.
If nothing goes right, go left; If nothing's left, go right

B. Gehakt

'Het zal je kind maar wezen ... '
Deskundige

minplus

If nothing goes right, go left; If nothing's left, go right

Tdo

'Jongens waren we - maar aardige jongens'

minplus

If nothing goes right, go left; If nothing's left, go right

Rogers Hifi