• Welkom bij Audiofreaksforum, Audio, Hifi, Luidsprekers, Buizen. Graag inloggen of registreren.
 

Maar hun muziek leeft voort...

Gestart door morph, 23 februari 2013, 09:53:58

Vorige topic - Volgende topic

Niemand

Ik wist dat niet dat hij Geoff Emmerick zo'n belangrijke rol had achter de schermen bij de Beatles.
Diverse sets deels  volgens ThvW + Berret +HVDHeiden

richard

Citaat van: Niemand op  3 oktober 2018, 21:34:33
Ik wist dat niet dat hij Geoff Emmerick zo'n belangrijke rol had achter de schermen bij de Beatles.
Ik ook niet hoor, maar wel een leuk verhaal hoe het zo is gekomen:
https://www.youtube.com/watch?v=PYv-atVZvBo
Genoeg is beter.

Niemand

Diverse sets deels  volgens ThvW + Berret +HVDHeiden

Bloom

Spaanse operazangeres Montserrat Caballé overleden: waarvan moet u deze stem als een klok kennen?



In een ziekenhuis in Spanje is operazangeres Montserrat Caballé overleden. Ze werd 85 jaar. Caballé is een van de grootste sopranen van de 20ste eeuw. Tijdens de jaren 60, 70 en 80 speelde de zangeres de meest uiteenlopende rollen, onder meer in de opera van New York. Het grote publiek kent haar van "Barcelona".

Montserrat Caballé werd in 1933 geboren in Barcelona. Als opera-zangeres maakte ze haar debuut bij de Opera van Basel, als Mimi in "La bohème" van Puccini. Al gauw trok de operadiva de oceaan over. Haar internationale doorbraak kwam er in 1965, toen ze moest inspringen in de opera "Lucrezia Borgia" in de Carnegie Hall.

Het populaire werk

Bij het grote publiek raakte ze bekend na haar samenwerking met Queen-frontman Freddy Mercury voor "Barcelona", het officiële nummer van de Olympische Spelen in 1992. Mercury schreef ook voor Caballé "Exercices in love". Haar stem is ook te horen in twee nummers van componist Vangelis.



Bron: VRT Nieuws 6 oktober 2018

https://www.youtube.com/watch?v=hkskujG0UYc

tito


minplus

If nothing goes right, go left; If nothing's left, go right


Tdo

'Jongens waren we - maar aardige jongens'

minplus

If nothing goes right, go left; If nothing's left, go right

minplus

If nothing goes right, go left; If nothing's left, go right

Niemand

Diverse sets deels  volgens ThvW + Berret +HVDHeiden

Tom!

Wow, RIP. Ik zal vanavond zijn CD weer eens uitgraven en beluisteren.
Geluid is een van de meest overschatte eigenschappen van muziek.
--- E. Schönberger

minplus

If nothing goes right, go left; If nothing's left, go right

Tom!

Geluid is een van de meest overschatte eigenschappen van muziek.
--- E. Schönberger

minplus

We hebben "Rainy night in Georgia" ook aan hem te danken, een heel speciaal nummer.
If nothing goes right, go left; If nothing's left, go right