• Welkom bij Audiofreaksforum, Audio, Hifi, Luidsprekers, Buizen. Graag inloggen of registreren.

Thorens draaitafels vraagbaak

Gestart door sloothaas, 2 maart 2013, 23:49:08

Vorige topic - Volgende topic

Geen hond

Citaat van: Parker700 op  3 maart 2013, 18:07:20
Misschien een idee om ook zelf te stoppen met opmerkingen over hoe goed en zinnig dit topic is?
yep je hebt gelijk
Diverse sets deels  volgens ThvW + Berret +HVDHeiden

Tdo

Topic is gemaakt, is sticky en op slot.

Middels pm aan mods kunnen linkjes aangereikt en geplaatst worden.
'Jongens waren we - maar aardige jongens'

oldie45

nou een vraag over thorens heb ik wel en de volgende.
voor mijn thorens td 535 zoek ik al lang een service manual  maar tot heden niets.
het is een dirickt drive van thorens zelf en met de tp90 arm.

is toen begin jaren 90 gekocht .
is er hier iemand die mij aan zo'nservice manual kan helpen.
Thijs

dimitri

Citaat van: oldie45 op  6 maart 2013, 09:31:25
voor mijn thorens td 535 zoek ik al lang een service manual  maar tot heden niets.

Thijs
op vinylengine is wel de owner/instruction manual te vinden.  is dat wat je zoekt?
(je moet dan wel eerst een account aanmaken daar)
Technics SL-1500C | Shure V15-III/SAS & Denon DL-103/FG2 | Luxman C-02 / M-02 | Tannoy Arden mk.1 (met Peter GRF-R x-overs)

Rood

Mooi en goed initiatief maar waarom moet de titel in hoofdletters ? Beetje netiquette kan soms geen kwaad  :angel:

joe_scumbag

Dag allen, hopelijk in deze thread op zijn plaats.  Wat zegt jullie een Thorens TD316 met Acos Lustre GST-1 toonarm?  Ik heb momenteel een herplinte thorens td160 MK1.  is die TD316 een upgrade?
Sansui 4000 (1969),  B&W DM604 S3, Kimber 4PR, Thorens TD160 MK1, Audio-Technica AT-OC9ML/II , Acoustic Signature Tango MKII , Atlas Element Integra, Steinberg C1 DA

Joske

Citaat van: joe_scumbag op  6 maart 2013, 12:34:46
Dag allen, hopelijk in deze thread op zijn plaats.  Wat zegt jullie een Thorens TD316 met Acos Lustre GST-1 toonarm?  Ik heb momenteel een herplinte thorens td160 MK1.  is die TD316 een upgrade?
een 316 is een heel andere draaitafel dan een 160
Open Baffles + Tangband drivers + mini dsp, breedbanders / Quad 303, Woofers / Quad 405, Technicsdeck AU 676 ,Denon DP1700 +ortofon vms30, + Lehmann Black cube SE, quad 66 + scepter + AB, Beogram 4002 + MMC 20EN, Sennheiser HD 580 + Cute amp + voeding, Denon DCD 1550AR Tuner kenwood

Geen hond

316 is niet vergelijkbaar met de 160 die series gaan wel maar meer niet  ;)

bachfreak

sloothaas

Citaat van: Rood op  6 maart 2013, 09:49:54
Mooi en goed initiatief maar waarom moet de titel in hoofdletters ? Beetje netiquette kan soms geen kwaad  :angel:

Ik heb het aangepast.

sloothaas

Citaat van: joe_scumbag op  6 maart 2013, 12:34:46

Ik heb de 300 serie nooit als een upgrade gezien t.o.v. de 160. De 320-mkII vind ik met de TP90 arm eigenlijk de beste maar als je een 160s-mkV kunt vinden met diezelfde arm is die qua loopwerk interessanter.

sloothaas

Citaat van: oldie45 op  6 maart 2013, 09:31:25

Thijs

pfoe, een service manual zal lastig worden. Alleen Rolf Kelch kan dan nog uitkomst bieden maar ook die is lastig te bereiken.

Error226

Ik vind dit een mooi topic.  Daarom geef ik een bijdrage.  Ik wil weten waarom mijn Thorens - zonder aarde draad aangesloten - zulke mooie sparkjes geeft op de buizenbak. Naast een prima signaal.   (Een Sting lp-tje gedraaid met een enorme wobbel, maar dat laat de VTA van die thorens wel toe. hahaha)  Waarom heeft die buizenbak geen aarde voor de edele platenspelert ?  Buizenbak reageerde ook met vonkjes  :P

Geen hond

Citaat van: Error226 op 11 maart 2013, 22:00:28
Ik vind dit een mooi topic.  Daarom geef ik een bijdrage.  Ik wil weten waarom mijn Thorens - zonder aarde draad aangesloten - zulke mooie sparkjes geeft op de buizenbak. Naast een prima signaal.   (Een Sting lp-tje gedraaid met een enorme wobbel, maar dat laat de VTA van die thorens wel toe. hahaha)  Waarom heeft die buizenbak geen aarde voor de edele platenspelert ?  Buizenbak reageerde ook met vonkjes  :P
Sja vreemd ,maar misschien ook niet deze vraag zou ook eens in het versterkertopic gesteld moeten worden  ;)

ronalddevries

18 maart 2013, 20:13:10 #29 Laatste wijziging: 18 maart 2013, 20:21:09 door ronalddevries
Wie kent dit element en kan mij vertellen hoe dit element presteert op een Thorens TD160 (standaard arm)
Lenco L75 / Pritchard arm / Sonus Blue | Garrard 401 / SME 3009  S2 imp / Pickering XLZ7500 of Coral MC82 | Luxman 309V | Amphion Helios2 | Hifidelio media player | Musical Fidelity X-LP