• Welkom bij Audiofreaksforum, Audio, Hifi, Luidsprekers, Buizen. Graag inloggen of registreren.

HiFi en Home Cinema

Gestart door H.W., 1 oktober 2004, 12:12:16

Vorige topic - Volgende topic

H.W.

HiFi en Home Cinema, kan dat wel???

H.W.

Ik bedoel,

Past home Cinema wel bij Hifi.
Ik dacht dat de echte hifi liefhebbers aan 2 speakers voldoende hadden.

Japie

Daarom is het ok gescheiden  :)
Niets is zo onvermijdelijk als een fout waar het tijd voor is[/color]

theo technics

Het kan allebei wel Hifi zijn, alleen met het onderscheid tussen 2 kanaals weergave en meer kanaals weergave ;)
Alles is beter dan niks, het enige wat telt is muziek.

turbomarco

$w@p

Ikzelf verdeel HiFi en Home cinema in 2 groepen die totaal niet met elkaar vergeleken kunnen worden. :)

turbomarco

Ik maak gebruik van twee sets ;D
De front/main speakers sluit ik gewoon aan op de bron waar ik naar luister,heel simpel 8)

Japie

Citaat van: $w@p op  3 oktober 2004, 23:29:33
Ikzelf verdeel HiFi en Home cinema in 2 groepen die totaal niet met elkaar vergeleken kunnen worden. :)
Hifi is een set normen die aan apparatuur gesteld worden... Home Cinema kan dus heel goed (en is dat vaak ook wel) hifi zijn. Zolang er maar aan de normen voldaan is...

$w@p

Citaat van: Japie op  4 oktober 2004, 13:57:35
Citaat van: $w@p op  3 oktober 2004, 23:29:33
Hifi is een set normen die aan apparatuur gesteld worden... Home Cinema kan dus heel goed (en is dat vaak ook wel) hifi zijn. Zolang er maar aan de normen voldaan is...

Deze uitspraak ben ik niet helemaal met jou eens Jaap.
Ik vind dat home cinema heel anders is, en in zijn werk gaat dan HiFi.

Japie

Stereo en Home Cinema is wat anders, HiFi is gewoon een set met kwaliteits eisen, als daaraan voldaan is dan mag je een product HiFi noemen, of het nou om 2 of 80 speakers gaat :)

distortion

6 oktober 2004, 18:03:55 #10 Laatste wijziging: 6 oktober 2004, 18:05:39 door distortion
Het is misschien handig als we eerst HIFI definiëren. Hifi stond vroeger voor High fidelity/hoige betrouwbaarheid, en niet voor Esthetiek of natuurgetrouw. Alleen nu associëren veel mensen, waaronder ik ook, hifi met het laatste.
Dit geld dus ook voor home cinema. Twee kanaals versterking is ook home cinema lijkt mij. Je hoeft niet per se 4.1 of hoger te hebben.

Dus....

Omdat het kan.

beunky

Citaat van: distortion op  6 oktober 2004, 18:03:55
Het is misschien handig als we eerst HIFI definiëren. Hifi stond vroeger voor High fidelity/hoige betrouwbaarheid, en niet voor Esthetiek of natuurgetrouw. Alleen nu associëren veel mensen, waaronder ik ook, hifi met het laatste.
Dit geld dus ook voor home cinema. Twee kanaals versterking is ook home cinema lijkt mij. Je hoeft niet per se 4.1 of hoger te hebben.

Dus....

Ho even, High Fidelity betekend hoge natuurgetrouwheid (Van Dale handwoordenboek Engels-Nederlands ff gecheckt voor de zekerheid, maar dat is wat er staat).
"De dwaling is de moeder van het inzicht."
--------------------------------------------------------
"Intelligentie gaat niet om wat je weet maar om wat je doet met wat je weet."

Neem ook een kijkje op mijn site :-)

Japie

Dus....

HiFi is gewoon een set normen... Meer niet!

distortion

Citaat van: beunky op  6 oktober 2004, 22:01:23

Dus....

Ho even, High Fidelity betekend hoge natuurgetrouwheid (Van Dale handwoordenboek Engels-Nederlands ff gecheckt voor de zekerheid, maar dat is wat er staat).

Heb even gechecked met mijn babylon vertaler op mijn computer, en het is echt :
Omdat het kan.

Japie

Maar iets mag als HiFi bestempeld worden als het aan bepaalde normen voldoet. Wat het betekend in het engels heeft daar niets mee te maken.. :)