Sonicstage 2.1

Gestart door Wilmo, 1 juli 2005, 14:47:04

Vorige topic - Volgende topic

Wilmo

Wie heeft Sonicstage 2.1 nog op cd staan? Dit is de enige Sonicstage waarmee je line-in opnames over kunt zetten naar de pc, dus wie heeft deze nog?

JW

s_k

2.0 en 3.0 niet, dus? Die vind je zo :P.
Wel slecht dat de nieuwere versies dat niet kunnen. Is toch wel een eis voor een muziekprogramma!
Wordt tijd voor Adobe Audition (da's wat vroeger Cool Edit Pro was)

Wilmo

Ja, daar doe ik het dus nu ook maar mee...
Zoals je al zei (en ik moet toch wat door de Zomerconcerten) neem ik het nu analoog op met Audition (via de MD), nog ff normalizen enzo,

Maarja, het was toch wel handig geweest als ik het digitaal kon overzetten, via de USB kabel, gaat wat sneller dan real-time.
En Sony heeft de Waveconversion tool wel uitgebracht, maar die werkt alleen met Sonicstage 2.1.

Dus ik heb Sonicstage 2.1 nodig. om het digitaal over te zetten.

JW

s_k

Citaat van: PM-68/XA20es/CD-74 op  5 juli 2005, 12:08:36
Ja, daar doe ik het dus nu ook maar mee...
Zoals je al zei (en ik moet toch wat door de Zomerconcerten) neem ik het nu analoog op met Audition (via de MD), nog ff normalizen enzo,

Maarja, het was toch wel handig geweest als ik het digitaal kon overzetten, via de USB kabel, gaat wat sneller dan real-time.
En Sony heeft de Waveconversion tool wel uitgebracht, maar die werkt alleen met Sonicstage 2.1.

Dus ik heb Sonicstage 2.1 nodig. om het digitaal over te zetten.

JW

kVind 't altijd zo'n gedoe dat digitaal overzeten.
Je klooit een hele tijd. Kun je het net zo goed analoog doen :D.
En trouwens, normalizen? Verschillende tracks? Of kap je het topje eraf. Da's erg :P

Wilmo

nee, ik neem het op md heel zacht op, en ook op de pc, en dan trek ik de hoogste toppen naar -1 dB

en ik wil het idd met verschillende tracks op cd zetten

ik haal dus nergens een top vanaf, alleen maar dat het wat 'harder' wordt (of normalizen moet meer doen, dan dat ik weet en dat dus wel het topje eraf gaat, maar dan hoor ik dat wel)

JW

s_k

Toch denk ik dat dat ten koste gaat van je geluid.
Waarom niet gewoon op MD goed opnemen? Tot -3dB ofzo. De kans dat het dan te hard gaat is klein.
Zeker als je analoog opneemt is het rot. Je moet dan namelijk de inputregelaar van de PC hoger zetten, waardoo rje ook alle kabel-ruis en ruis van aansluitingen e.d. harder binnen krijgt. Is dus nie goe!

Verder, waarom -1dB? 0dB is toch ook goed? :)