audiofiel netsnoer zinvol?

Gestart door Calyx, 22 maart 2013, 16:16:06

Vorige topic - Volgende topic

Calyx

In hoeverre is het zinvol om het standaardnetsnoer van de televisie te vervangen door een 'audiofiel netsnoer' ?
Ik heb altijd begrepen dat met name beeldapparatuur gevoelig is voor storing en een ander netsnoer zou een beter beeld kunnen geven. Vervanging van de coaxkabels door betere heeft in ieder geval een positief resultaat ghad.

gslikker

Is het gebruik van een videofiel netsnoer dan niet logischer?

Joske

Citaat van: belegjeboterham op 22 maart 2013, 17:29:38
Is het gebruik van een videofiel netsnoer dan niet logischer?
wat is eigenlijk een audio-video fiel netsnoer, is het dan alleen maar afgeschermd?

dan kan je dat toch zelf maken?
Open Baffles + Tangband drivers + mini dsp, breedbanders / Quad 303, Woofers / Quad 405, Technicsdeck AU 676 ,Denon DP1700 +ortofon vms30, + Lehmann Black cube SE, quad 66 + scepter + AB, Beogram 4002 + MMC 20EN, Sennheiser HD 580 + Cute amp + voeding, Denon DCD 1550AR Tuner kenwood

Calyx

de cd-speler en versterker heb ik met een ander netsnoer dan het bijgeleverd exemplaar aangesloten en dit is klankmatig niet verkeerd.
De vraag is dus, of het voor de tv ook zinvol is om een beter snoer te kopen; minder beeldruis e.d

TANNOY

Citaat van: Calyx op 22 maart 2013, 19:55:55
de cd-speler en versterker heb ik met een ander netsnoer dan het bijgeleverd exemplaar aangesloten en dit is klankmatig niet verkeerd.
De vraag is dus, of het voor de tv ook zinvol is om een beter snoer te kopen; minder beeldruis e.d
een tegel eronder. :angel:
people who claim that cables do not make a difference are plainly deluding themselves. <br />On the other hand, those that say that cables should not make a difference, are dead right.<br /><br />

art

Citaat van: Calyx op 22 maart 2013, 19:55:55

Digitale video kent geen beeld ruis.

Als je de voorgezette of ingebouwde analoge TV-tuner gebruikt ben je gebaat bij een krachtig signaal van kabel of antenne.