• Welkom bij Audiofreaksforum, Audio, Hifi, Luidsprekers, Buizen. Graag inloggen of registreren.
 

Tegenvallend geluid na verhuizing met Dynaudio Contour 1.8 MK2

Gestart door thei.douven, 2 april 2013, 15:08:40

Vorige topic - Volgende topic

Subwoofer noodzaak

Welles
3 (30%)
Nietes
5 (50%)
Geen idee
2 (20%)
Geen mening
0 (0%)
De hond van de benedenburen, dát is echt een subwoofer
0 (0%)

Totaal aantal stemmen: 10

Poll gesloten: 18 januari 2019, 00:46:58

thei.douven

Citaat van: ThingMan op  2 april 2013, 21:21:16
Citaat van: thei.douven op  2 april 2013, 20:30:09Ik had karton onder de hardsteen liggen om te ontkoppelen van de losliggende vloerplanken en dat heb ik nu verwijderd, dat zorgt reeds voor een strakker stereo beeld. Wat ik echter echt mis is de heerlijk diepe bassen die ik vroeger wel had.
Zou het helpen zoals hier ook reeds opgemerkt , om de hardsteen te verwijderen onder de luidsprekers en op die plekken enkele flinke schroeven door  de vloerplank in het beton te draaien waardoor de plank op die plek onder de luidspreker goed vast zal komen aan te liggen tegen de betonnen ondervloer? Ik heb zonet eens getest met de hardsteen eronderuit en de box met de spikes op de houten vloer, maar dat gaf geen verbetering in de lage tonen (werd minder) en ook de plaatsing werd minder. Het lijkt er dus op dat er meer ,,vastigheid" onder de speakers moet komen .
Misschien dat ik wel eens kan gaan experimenteren met wanddoeken, waarvan minstens eentje op de achterwand .

Ik denk eerlijk gezegd niet dat je vloer het probleem is. In elk geval heb ik ook zo'n vloer als jij, maar er is bepaald ook genoeg laag aanwezig.

Zijn er overigens plekken in de ruimte waar het laag wel in orde is? Ik bedoel niet oppervlakkig in orde, maar gewoon goed voor elkaar?
Nee, als ik een rondgang maak door die kamer is het laag nergens zo droog en diep zoals ik het vroeger had. Ligt jou vloer ook los op de betonnen afwerkvloer en bewegen je luidsprekers heen en weer als je om je speakers heen loopt? M.a.w. de vloerplanken liggen niet overal goed aan op de ondervloer bij mij en dat veroorzaakt een enigszins beweeglijke  luidspreker, hetgeen zeker niet bevorderlijk zal zijn voor een stabiel geluid. Daarbij denk ik dat de prachtige grote speakers die ik op jou foto's heb gezien in je topic waarschijnlijk en heel stuk zwaarder zullen zijn als de 19 kg van mijn dynaudio's, waardoor ze dan de planken waarschijnlijk tegen de onderliggende vloer drukken in jou situatie.

bram freestone

Citaat van: joopus op  2 april 2013, 22:27:38
neem van mij maar aan dat de muur een groot probleem is. :)

Er zijn ruimtes waar je vloerstaanders niet aan het klinken krijgt(te dikke bas,te weinig bas)

de enigste oplossing voor mij was dat ik uiteindelijk de speakers heb omgewisseld voor grote bookshelfs

je hebt dan meer mogelijkheden kwa plaatsing.

maar je kunt natuurlijk geluk hebben! we zullen wel zien wat de oplossing is.

dus veel geluk toegewenst.
Phillips MFBserie 587.AH494.<br />CDspeler Phillips 690,<br />,T+A pulsar 2000.NAD 7130.audio Cambridge CXA 60,aiwa 8700,philips AH 798, AH684,Erres A8000,TA6000 Ta 8000.<br />Sennheiser HD650,HD598+dragonfly red+black<br />   wharfedale 10.7, Wharfedale EVO 4.4.

Be tweeter

3 april 2013, 07:49:04 #17 Laatste wijziging: 3 april 2013, 13:35:36 door Be tweeter
Wiebelende luidsprekers zijn geen probleem naar mijn idee, al hang je ze aan touwtjes moet het nog goed kunnen klinken.
Harde wanden, glaspuien, bepaalde kamerafmetingen en de daarmee samenhangende staande golven en flutterecho's geven al snel een onrustig, niet strak geluidsbeeld.
We do not embrace reason at the expense of emotion. We embrace it at the expense of self-deception. (Herbert Muschamp)

Knosti de Platenwasser

Citaat van: thei.douven op  2 april 2013, 22:47:10Nee, als ik een rondgang maak door die kamer is het laag nergens zo droog en diep zoals ik het vroeger had.
Aha...
Je hebt dus te weinig laag, en wat er is is niet droog en gaat niet diep. Dat is de kern?
Je zult het op een of andere manier toch meettechnisch in kaart moeten brengen, of iemand uitnodigen die in staat is om op grond van een luistersessie de kern te benoemen.

Citaat van: thei.douven op  2 april 2013, 22:47:10Ligt jou vloer ook los op de betonnen afwerkvloer en bewegen je luidsprekers heen en weer als je om je speakers heen loopt? M.a.w. de vloerplanken liggen niet overal goed aan op de ondervloer bij mij en dat veroorzaakt een enigszins beweeglijke  luidspreker, hetgeen zeker niet bevorderlijk zal zijn voor een stabiel geluid. Daarbij denk ik dat de prachtige grote speakers die ik op jou foto's heb gezien in je topic waarschijnlijk en heel stuk zwaarder zullen zijn als de 19 kg van mijn dynaudio's, waardoor ze dan de planken waarschijnlijk tegen de onderliggende vloer drukken in jou situatie.
Ja, mijn houten vloer ligt ook los op een renovatievloer (niet eens op beton!) en op plekken waar het hout harder werkt en omhoog komt staan voorwerpen inderdaad te wiebelen als je langskomt. Bij mij heeft het geen nadelige invloed op de laagweergave in elk geval. Het gewicht van die speakers is overigens niet in staat om tegenkracht te bieden aan werkend hout...

Om dit aspect ineens duidelijk te krijgen kun je denk ik wel een experiment doen, nietwaar? Dan weet je in elk geval of die vloersituatie een rol speelt. Ikzelf denk namelijk van niet; dat er andere redenen zijn.
Maar nogmaals, de echte essentie van je akoestische proleem is mij nog niet helemaal duidelijk. Wij hebben al een jaar of 6 incidenteel contact via email; je bent heel goed op de hoogte van het belang van akoestiek. Niettemin ga je ingrijpend verbouwen en gokte je eigenlijk erop dat de akoestiek aan het eind vanzelf wel goed zal zijn.
... on an Electrospective Odyssee.

tubejack

Zo te lezen, is het grootste probleem:  "je vrouw " :-\
Zij is de baas in huis....  en bepaald hoe e.e.a. ingericht wordt.
Hoe vaak ik dat niet meemaak, met klanten  ::)

Sterkte.

Endhigh

Citaat van: tubejack op  4 april 2013, 09:42:05
Zo te lezen, is het grootste probleem:  "je vrouw " :-\
Zij is de baas in huis....  en bepaald hoe e.e.a. ingericht wordt.
Hoe vaak ik dat niet meemaak, met klanten  ::)

Sterkte.
Ik heb wel gemerkt dat hoe dikker mijn vrouw wordt, hoe beter het gaat klinken.
Zou zij steeds meer geluid absorberen?
Het is maar een ideetje.
l.s. Millon Phantom v.v Spectral e.v. mono buizen dt Thorens TD124
cd Sony ES555

chansig

Dutch & Dutch 8M, Paradigm Pw Link, 2 BK XLS 200 subwoofers

.

Je bent de laatste tijd een beetje kort van stof Hans  ;D

chansig

 ;D

Waar je mee omgaat wordt je mee besmet. Het wordt tijd dat Joopus zich weer iets minder op het forum gaat begeven. Kan ik weer gaan uitwijden over onzin.

Gr Hans
Dutch & Dutch 8M, Paradigm Pw Link, 2 BK XLS 200 subwoofers

Endhigh

l.s. Millon Phantom v.v Spectral e.v. mono buizen dt Thorens TD124
cd Sony ES555

tubejack

Citaat van: chansig op  4 april 2013, 11:45:54
;D

Waar je mee omgaat wordt je mee besmet. Het wordt tijd dat Joopus zich weer iets minder op het forum gaat begeven. Kan ik weer gaan uitwijden over onzin.

Gr Hans

Waarom?  In dit topic geeft hij toch prima tips  :)

thei.douven

Citaat van: tubejack op  4 april 2013, 09:42:05
Zo te lezen, is het grootste probleem:  "je vrouw " :-\
Zij is de baas in huis....  en bepaald hoe e.e.a. ingericht wordt.
Hoe vaak ik dat niet meemaak, met klanten  ::)

Sterkte.
Dat ,, probleem" heb ik enkele jaren niet gehad ;D, maar ze bleef terug komen en tja, ze is weer terug. In die tijd was ik niet echt met akoestiek bezig en ook de aanbouw waar nu de stereo staat is daarna pas gebouwd.

tubejack

Bij vrouwen die problemen maken vraag ik altijd:  "of er nog garantie opzit"  zo ja dumpen.
Ook waar een vrouw bij is. Dan kijken ze me gek aan.  ;D  
Zo nee, (getrouwd) eigen schuld had je maar niet je p.... achterna moeten lopen.

Maar eh  even zonder dollen er zijn genoeg vrouwen die niet moeilijk doen en van muziek houden.
Voorwaarde: net als met de liefde,  niet altijd je eigen ding doen en ook háár muziek af en toe draaien en de rest
snap je ook wel he.....

Kort samengevat:  Geef het liefde en aandacht en je zult zien, het werkt  8)

Niemand

Diverse sets deels  volgens ThvW + Berret +HVDHeiden

A. Buys

Citaat van: tubejack op  5 april 2013, 16:38:32
Bij vrouwen die problemen maken vraag ik altijd:  "of er nog garantie opzit"  zo ja dumpen.
Ook waar een vrouw bij is. Dan kijken ze me gek aan.  ;D  
Zo nee, (getrouwd) eigen schuld had je maar niet je p.... achterna moeten lopen.

Maar eh  even zonder dollen er zijn genoeg vrouwen die niet moeilijk doen en van muziek houden.
Voorwaarde: net als met de liefde,  niet altijd je eigen ding doen en ook háár muziek af en toe draaien en de rest
snap je ook wel he.....

Kort samengevat:  Geef het liefde en aandacht en je zult zien, het werkt  8)

Als TS slim is dan zoekt ie wat nummers uit haar collectie uit,  die het slechtst tot hun recht komen in de huidige akoestiek. ;D
|         |        |       |      |     |    |   |    |     |      |       |        |         |