• Welkom bij Audiofreaksforum, Audio, Hifi, Luidsprekers, Buizen. Graag inloggen of registreren.
 

Draadreparatie Grado SR80I

Gestart door vinylroderik, 20 april 2013, 15:13:51

Vorige topic - Volgende topic

vinylroderik

20 april 2013, 15:13:51 Laatste wijziging: 20 april 2013, 15:17:26 door vinylroderik
Na 3 jaar intensief gebruikt viel aan een kant het geluid van mijn Grado weg. Was niet van plan een nieuwe te kopen dus dat werd openmaken en her-solderen. Ik vind de geluidskwaliteit van de hoofdtelefoon erg goed alleen de draad constructie is minder. Ik heb niet voor niets door heel New york gelopen voor een deze grado's dus fixen die boel :

Stap 1 : Breng een fluitketel aan de kook, en stoom de oorschelpen los (Allicht een subtielere methode alleen dit werkt ook, Wel even spannend...)  

Stap 2 : Knip een stuk van de draad af, en strip de uiteinde. (defect bleek in de kabel te zitten)

Stap 3 : Her-soldeer de kabel aan de drivers en vergeet de krimpkausen niet. Vergeet ook niet om boven de Y spliter ook een krimpkaus/smeltlijm te doen. (ook een zwak punt namelijk)

Stap 4 : Zorg met een tie-wrap of ijzerdraadje dat de kabel muurvast gemonteerd is.

Stap 5 : In elkaar zetten met heel veel lijm !

Heb helaas maar een foto gemaakt maar zo zag het er uit :



Ze doen het weer perfect en de kabel zit nu muurvast dus ik hoop dat ik er weer 5 jaar mee vooruit kan. Heb voor 4 euro ook nieuwe pads besteld en dan kunnen ze er weer tegen aan. Als ik het volgende keer weer zou doen had ik de kabel afneembaar gemaakt door een busje te plaatsen in het gat (past makkelijk)

Fack kapitalisme !

PS. Heb de audio hobby weer flink opgepakt, zou daar binnenkort wat over schrijven... (heeft met de B&W's DM4 te maken...)