• Welkom bij Audiofreaksforum, Audio, Hifi, Luidsprekers, Buizen. Graag inloggen of registreren.
 

Owen begint opnieuw

Gestart door 0wen, 1 juni 2013, 13:50:45

Vorige topic - Volgende topic

TANNOY

Citaat van: 0wen op  1 juni 2013, 18:39:25
Een modificatie voor die Denon PMA 980R lijkt me wel een goede optie,

Wat houd dat allemaal precies in, en kan hij die versterker echt weer als (dynamisch) laten klinken?
hij kan ermee toveren  ;D ::)
people who claim that cables do not make a difference are plainly deluding themselves. <br />On the other hand, those that say that cables should not make a difference, are dead right.<br /><br />

https://sweetspotaudio.nl/forum/

0wen

Citaat van: TANNOY op  1 juni 2013, 18:41:45
Citaat van: 0wen op  1 juni 2013, 18:39:25
Een modificatie voor die Denon PMA 980R lijkt me wel een goede optie,

Wat houd dat allemaal precies in, en kan hij die versterker echt weer als (dynamisch) laten klinken?
hij kan ermee toveren  ;D ::)

Mooi!
Maar ik kan wattsound niet vinduh? ;D
Citaat van: ray5150Een jongeman van 18 jaar die langspeelplaten en CD's draait... :D  :D  :D
Fantastisch !  er is nog hoop ! tussen al het Sonos en knijpdoos geweld, en alle daarbij behorende problemen.

TANNOY

Citaat van: 0wen op  1 juni 2013, 18:42:43
Citaat van: TANNOY op  1 juni 2013, 18:41:45
Citaat van: 0wen op  1 juni 2013, 18:39:25
Een modificatie voor die Denon PMA 980R lijkt me wel een goede optie,

Wat houd dat allemaal precies in, en kan hij die versterker echt weer als (dynamisch) laten klinken?
hij kan ermee toveren  ;D ::)

Mooi!
Maar ik kan wattsound niet vinduh? ;D
jerry?
people who claim that cables do not make a difference are plainly deluding themselves. <br />On the other hand, those that say that cables should not make a difference, are dead right.<br /><br />

https://sweetspotaudio.nl/forum/

Raaf

"Tubes are for Music, transistors are for electronics in general"

Martin-900

Onkyo A9711 = probleem opgelost.

0wen

Citaat van: TANNOY op  1 juni 2013, 18:46:58
Citaat van: 0wen op  1 juni 2013, 18:42:43
Citaat van: TANNOY op  1 juni 2013, 18:41:45
Citaat van: 0wen op  1 juni 2013, 18:39:25
Een modificatie voor die Denon PMA 980R lijkt me wel een goede optie,

Wat houd dat allemaal precies in, en kan hij die versterker echt weer als (dynamisch) laten klinken?
hij kan ermee toveren  ;D ::)

Mooi!
Maar ik kan wattsound niet vinduh? ;D
jerry?

Ja, hoe heet hij nou? Jerry of wattsound,  de ledenlijst vind niks, of doe ik iets verkeerd hahaha
Citaat van: ray5150Een jongeman van 18 jaar die langspeelplaten en CD's draait... :D  :D  :D
Fantastisch !  er is nog hoop ! tussen al het Sonos en knijpdoos geweld, en alle daarbij behorende problemen.

TANNOY

Linkje  staat er van raaf
people who claim that cables do not make a difference are plainly deluding themselves. <br />On the other hand, those that say that cables should not make a difference, are dead right.<br /><br />

https://sweetspotaudio.nl/forum/

0wen

Ahh yes! Ga hem PM'en

Citaat van: Martin-778 op  1 juni 2013, 18:49:13
Onkyo A9711 = probleem opgelost.
Zoiets probeer ik dus juiste te vermijden, kan prima spul zijn, maar kan ook 1x niks zijn, zoals die Denon hier....
Citaat van: ray5150Een jongeman van 18 jaar die langspeelplaten en CD's draait... :D  :D  :D
Fantastisch !  er is nog hoop ! tussen al het Sonos en knijpdoos geweld, en alle daarbij behorende problemen.

Martin-900

Wat is er nou mis mee? Die Onkyo komt uit 1997-2000.

Ik ben nog steeds van mening dat een 20-30 jaar oude Yamaha / Denon / Pioneer veel langer meegaat dan een moderne NAD of CA....
Jouw Denon heb je voor een paar tientjes gereviseerd en dan speelt ie weer 20 jaar.

0wen

1 juni 2013, 19:55:21 #39 Laatste wijziging: 1 juni 2013, 19:56:55 door 0wen
Citaat van: Martin-778 op  1 juni 2013, 19:13:03
Wat is er nou mis mee? Die Onkyo komt uit 1997-2000.

Ik ben nog steeds van mening dat een 20-30 jaar oude Yamaha / Denon / Pioneer veel langer meegaat dan een moderne NAD of CA....
Jouw Denon heb je voor een paar tientjes gereviseerd en dan speelt ie weer 20 jaar.

Dat laatste gaan we dus even bekijken, heb Jerry een PM gestuurd, hopelijk kan hij er wat mee.
Als hij die PMA 980 weer als nieuw kan laten klinken is het versterker probleem opgelost,

Zie hier het Denon probleem, zojuist op video kunnen schieten, dit doet hij op de raarste momenten.
http://youtu.be/cha0-2ye3GI


Nu de luidsprekers dus, dit zal nog wel het moeilijkste worden.
Ik hou van gedetailleerd rustig geluid, met genoeg dynamiek en voldoende laag, (zeker niet overdreven veel laag)
Ik zat te denken aan 2 grote zuilen, de Heco Argon 70 die ik bijna gescoord hadden waren perfect, maar dat ging dus niet door.
Citaat van: ray5150Een jongeman van 18 jaar die langspeelplaten en CD's draait... :D  :D  :D
Fantastisch !  er is nog hoop ! tussen al het Sonos en knijpdoos geweld, en alle daarbij behorende problemen.

johnhifi

Citaat van: 0wen op  1 juni 2013, 18:25:59
Oja, voor magenpans ben ik te jong  :angel:

Hoezo dat dan? Is daar een minimum leeftijd voor? Dat is het vreemdste dat ik vandaag gelezen heb...
Draaitafels, cd spelers, dvd spelers, een laserdisc speler, een streamer, veel te veel versterkers en speakers, ditjes en datjes.... 3500 cd's, een paar honderd lp's en dvd's... Nu nog een plan bedenken om het allemaal logisch neer te zetten (of een groter huis kopen).

Rubble

Gebruik het grootste deel van je budget voor speakers. Daar maak je veruit de grootste stappen mee.

2/3 van de waarde van mijn set zit in de speakers (tel ik de draaitafels en toebehoren voor het gemak even niet mee.  ;)
"We sleep in separate rooms, we have dinner apart, we take separate vacations - we're doing everything we can to keep our marriage together."

Rodney Dangerfield

Parker700

1 juni 2013, 21:37:51 #42 Laatste wijziging: 1 juni 2013, 21:39:42 door Parker700
Toch maar niet. :angel:
Muziek, daar kikker je van op!

Satch

Owen, wat wil je nu precies dat je set doet?

Martin-900

Uhh, is dat het - een ingangkeuzeschakelaar die over ingangen blijven springen? Moet zo te verhelpen zijn.