• Welkom bij Audiofreaksforum, Audio, Hifi, Luidsprekers, Buizen. Graag inloggen of registreren.
 

bij BenCo in het Antwerpse

Gestart door a.b., 21 juli 2013, 22:39:27

Vorige topic - Volgende topic

tito

Citaat van: Benco op  6 mei 2019, 22:35:12het geluid dat ik uit een gitaar krijg is niet om aan te horen :D

Jammer.
Zo`n silent kan prima klinken.  ;)

Benco

Citaat van: groovy. op  6 mei 2019, 22:10:31
Mooi zo.
Citaat van: minplus op  6 mei 2019, 22:21:41
Zekers :)

Gelukkig zie je op de foto niet hoe erg de zelfbouw speakers eraan toe zijn (optisch) , klinken doen ze (volgens mijn oortjes) nog goed , maar de lookks ?!? , erg , zeer erg , hartzeer erg !

Eigenlijk zouden ze moeten opgeknapt worden ....

MAAR !

Hoe ga ik die zijplanken er weer afkrijgen?
Het is Ajous hout (massief) een zeer zachte en goed bewerkbare houtsoort , ik heb deze planken erop gelijmd met TEC7 , en dat er weer af krijgen zonder de MDF kasten ernstige schade toe te brengen ?
Dan moet het kunstleder er ook af , dat is ook helemaal naar de ......
Dat is op de MDF kasten gelijmd met contactlijm !

Als die planken en dat Skai (kunstleder) er redelijk goed af komen  denk ik eraan de kasten de schuren een  steenslag laag op de spuiten en dan een harde lak ... , dat maakt dat ik het zelf zou kunnen doen .
Geen zij-planken meer maakt dat de kasten slanker gaan zijn , maar imho ook minder mooi.
De voeten zijn geschroefd en ook uit massief Ajous ...
Om in dezelfde look te blijven zou ik dan nieuwe planken kunnen maken ...
Maar ik zat ook te denken aan een andere look / kleurencombinatie...
planken ion een andere houtsoort ? kleur ? materiaal ... bvb steen ?
Enfin nog veel denkwerk en materiaalprijzen opzoeken , en eerst en vooral een manier vinden om met minimale kosten en gevaar voor de MDF kast de planken en kunstleder te verwijderen ...
https://www.youtube.com/watch?v=wzSGpv6pnx0
Tips zijn welkom.

Mvg Benco.   


Als de kat een koe was kon ik ze melken voor de kachel

Benco

tjah tinypic weg , alles weg... maar dan gaan we verder waar we gestopt waren .
Het renoveren van de speakerkasten gebeurd niet !
Eert nu het vernieuwen van de living.
en vooral het ergonomisch maken ervan.
Lage kasten  e.d. weg  en hangmeubels plaatsen ...
Nu voor de wandkast is dat niet zo moeilijk vele mooie en betaalbare combinaties te koop bij bvb Ikea.
Maar voor de audio ???
Een hangmeubel waarin een zwaarwegende versterker moet die dieper dan 40cm is ... dat vind je dus niet zomaar en al zeker niet betaalbaar ...
Dus : dan moet je maar een zelfbouwpoging ondernemen.
Om handig te zijn zou het meubel zelf niet meer dan 30cm hoog mogen zijn maar wel 60cm diep kwestie van als het op ideale hoogte hangt de tv erboven niet te hoog komt .
Wat moet er in komen ? : Wel de lyngdorf  versterker , cd speler , isol8 , surround versterker , mediaspeler (tv) , digicorder , centerspeaker , phonopré & BluOs node2. 
Ik wil vooral geen gedoe met "na verloop van tijd" doorzakken en/of bijgeluiden.
Dus gaan we voor oorlogsbestendig ...
Een frame lassen in rechthoekige buis van 40x20x2 dat verankerd word in de muur ven daarin legplanken van 18mm dik .
Plannetje tekenen ...

Metaal bestellen .
boeltje fabriceren.
en lassen...

En dan even pauze ...
tot hier de eerste lassessie , met grote dank aan mijn broer voor al het laswerk.


Een weekje verder , ik heb laatste 2 buizen klaar en alle stukjes van 30x30x3mm (steunpunten voor de schabben)
liggen klaar voor de lasser...
 

zo.. het lassen is klaar .
nu is het verder afwerken...
Jammer van de triestige foto's.
Daar sta je dan met al die gemanipuleerde cijfers ... de GSM heeft in cijfers een veel betere camera dan mijn verouderde digitale camera..
Toch heb ik met dat verouderd ding mooie fotos en met dat smartphonetroepding dus niet ...

Volgende stap : gaten boren , frame ontvetten & schuren .


Als de kat een koe was kon ik ze melken voor de kachel

begtjuh

Komt de katten renbaan niet in gevaar zo?
Sombreros are not metal

Sytse Fliege

Inderdaad niet de beste foto's, maar zó wazig hoeft nu ook weer niet;

Ach, kikker toch op!

Sytse Fliege

Ach, kikker toch op!

Tom!

Dat wordt bestand tegen een nucleaire explosie zo te zien, Benny... geen half werk!
Geluid is een van de meest overschatte eigenschappen van muziek.
--- E. Schönberger

Benco

Citaat van: begtjuh op 16 november 2020, 13:10:08Komt de katten renbaan niet in gevaar zo?

die zal met de tijd ook deels verbouwd worden , nu eerst  de aanpak van de deuren , inkom naar de living en deur tussen living en keuken
nog effe plannen en de nodige hulp zoeken want fysiek gaat het heel erg moeilijk.
dan zal de vloer moeten gerenoveerd worden , die afspraken zijn deels gemaakt , prijsofferte e.d zijn binnen , nu nog even een datum zien te prikken ... maar dan moet ik eerst zicht hebben wanneer de deurkaders afgewerkt kunnen worden.
daarna is het pas aan het hangmeubel ... maar daar is nog veel werk aan voor we dat ook maar kunnen inplannen om dat te hangen ...
Verder is het dan nog plannen tekenen voor de bijpassende tafel te maken ..
En de grote hangkast ... daar ben ik helemaal niet uit hoe ik dat ga aanpakken ...
Het makkelijkst is een ikea meubel kopen , maar dan past het weer niet bij de andere meubels , of toch niet zoals ik het graag zou willen.
Op dezelfde manier als het a&udio meubel een grote wandkast maken is ietwat moeilijker qua constuctie , schuiven en deuren inpassen en er binnenin kasten in maken , niet heel eenvoudig ... en dan moet ik weer denken aan de lagere school toen we rekensommen kregen met als titel "moeilijk gaat ook"
Het is wel en grote uitdaging die ik , mits ik kan rekenen op genoeg vrijetijd en zin van de lasser , misschien toch wel wil aangaan ...
Terwijl ik plannen maak en teken heb ik ietwat afleiding van de pijn en eenzaamheid.
Maar die komen helaas met grote fors terug als ge dan wat gaat rusten.     


Als de kat een koe was kon ik ze melken voor de kachel

Benco

Citaat van: Sytse Fliege op 16 november 2020, 13:16:20


Citaat van: Sytse Fliege op 16 november 2020, 13:12:07Inderdaad niet de beste foto's, maar zó wazig hoeft nu ook weer niet;



dank voor het opschonen van de foto's , heb ik zelf geen progs en verstand voor.


Als de kat een koe was kon ik ze melken voor de kachel

Benco

Citaat van: Tom! op 16 november 2020, 14:44:29Dat wordt bestand tegen een nucleaire explosie zo te zien, Benny... geen half werk!

ik ga altijd voor "better safe than sorry" als ik iets (laat) bouw(en).
Ik zou haast dood gaan mocht het gaan mee resoneren of met de tijd wat gaan doorhangen .. dan is alles voor niets geweest , dus sluiten we die mogelijkheden gewoon helemaal uit met misschien wel ietwat over de top te gaan ;)


Als de kat een koe was kon ik ze melken voor de kachel

theo technics

Dat word wel overdreven degelijk! ;D  ;D

Mooi werk Benco... ;)  :)
Alles is beter dan niks, het enige wat telt is muziek.

Benco

Citaat van: theo technics op 16 november 2020, 15:16:50Dat word wel overdreven degelijk! ;D  ;D

Mooi werk Benco... ;)  :)

Dankuwel , we doen ons best , hopelijk komt het helemaal goed ;)


Als de kat een koe was kon ik ze melken voor de kachel

minplus

Citaat van: Benco op 16 november 2020, 15:13:02
Citaat van: Tom! op 16 november 2020, 14:44:29Dat wordt bestand tegen een nucleaire explosie zo te zien, Benny... geen half werk!

ik ga altijd voor "better safe than sorry" als ik iets (laat) bouw(en).
Ik zou haast dood gaan mocht het gaan mee resoneren of met de tijd wat gaan doorhangen .. dan is alles voor niets geweest , dus sluiten we die mogelijkheden gewoon helemaal uit met misschien wel ietwat over de top te gaan ;)


Komt degelijk over, Benny. En wordt zeker erg mooi.
Ik vroeg me bij al je activiteiten af hoe je rug erop reageert..

If nothing goes right, go left; If nothing's left, go right

Benco

Citaat van: minplus op 16 november 2020, 17:49:22Komt degelijk over, Benny. En wordt zeker erg mooi.
Ik vroeg me bij al je activiteiten af hoe je rug erop reageert..


Dat kan ik je vertellen , heel erg slecht !
dat maakt dat het allemaal heel erg lang zal duren en heel moeilijk zal worden , maar dan moet het maar langzaam en moeilijk.
Het allemaal door vakmensen laten doen daar is mijn slapend rijk worden experiment net iets te hard voor mislukt ;)
Het is dus een beetje voorzichtig werken met vele lange rustperiodes.
Maar het is dus voor de toekomst wel om het makkelijker onderhoudbaar te maken , alles af te stellen op iemand die niet al te klein is met een gigantisch rug probleem....

 


Als de kat een koe was kon ik ze melken voor de kachel

Niemand

geweldig zo ,dat kan echt nooit meer van de muur af ,mits de muur sterk genoeg is  ;)
Kut voor je dat het zo beroerd gaat man , doe Danny de groeten  Bennie
Diverse sets deels  volgens ThvW + Berret +HVDHeiden