• Welkom bij Audiofreaksforum, Audio, Hifi, Luidsprekers, Buizen. Graag inloggen of registreren.
 

bij BenCo in het Antwerpse

Gestart door a.b., 21 juli 2013, 22:39:27

Vorige topic - Volgende topic

begtjuh

Ik vind wel dat er een nieuw naambordje moet komen bij de bel beneden:

Benco's bunker

😎
Sombreros are not metal

Rubble

Ik denk dat Van Hool ook wel interesse heeft :D :D
"We sleep in separate rooms, we have dinner apart, we take separate vacations - we're doing everything we can to keep our marriage together."

Rodney Dangerfield

Benco

Citaat van: Niemand op 18 november 2020, 18:05:43geweldig zo ,dat kan echt nooit meer van de muur af ,mits de muur sterk genoeg is  ;)
Kut voor je dat het zo beroerd gaat man , doe Danny de groeten  Bennie

dankuwel
ik zal Danny de groeten doen .
Danny heeft me verzekerd dat hij regelmatig boilers van 300L ophangt aan halfsteense muurtjes en dat aan een veel kleiner  ophangoppervlak , dus dit moet makkelijk een veelvoud kunnen houden , met het goede materiaal is dat perfect doenbaar ... ik vertrouw op zijn vakkundigheid .


Als de kat een koe was kon ik ze melken voor de kachel

minplus

Hopelijk staat je muur niet te trillen als er een vrachtwagen of bus voorbijkomt, zoals wij in Groningen hadden. Daar was een draaitafel aan de muur geen optie want de naald sloeg dan over.
Enige optie was 4 gaten in de vloer, daarin 4 stukken antennemast in de grond gemept en daar de Lenco op. :)
If nothing goes right, go left; If nothing's left, go right

Benco

inmiddels is het muurprobleem opgelost , trillen doet hij echt niet ... en door die werken zijn er andere opties gekomen  zoals luidspreker units in de muur inbouwen ....
ik hoop bennen een niet al te lange periode een eerste echte geluidstest te kunnen doen om met zekerheid te weten of het goed komt of helemaal niet  en dus een plan B moet komen






Als de kat een koe was kon ik ze melken voor de kachel

minplus

Dat is en wordt zeker mooi, incl kattenluikje. :)
Voordeel met de speakers in de muur is dat het tuig het doek niet meer zal kunnen mollen (tenzij je eentje als Xavi hier hebt want die gaat er gegarandeerd regelmatig in hangen), maar ik hoop dat je niet teveel in geluidskwaliteit cq muziekkwaliteit inlevert.
If nothing goes right, go left; If nothing's left, go right

Benco

zo en hij is dicht , bekabeling op z'n plaats , en helemaal volgepropt met geluidsdemping ...
nu concentreren op de inwall luidsprekerkasten...



Als de kat een koe was kon ik ze melken voor de kachel

groovy.

Dat word een klinkklare wand,ik ben benieuwd hoe het uitziet als het klaar is.
In to each life some rain must fall.

Benco

Ik ga toch even door met het plan  : Tannoy 8"DC units inbouwen .
ik heb 95% van het benodigde materiaal wat ne niets kost en ik wil het vooral geprobeerd hebben ...
Vandaag baffletje  en nu wel goed gemeten binnenwerkjes gemaakt  ...
Tjah de eerste waren dus fout ... ook dat kan ik ;)





Blijkt het toch tegen te vallen dan word het plan B


Als de kat een koe was kon ik ze melken voor de kachel

Niemand

Ik hoop wel dat het goed uitpakt ;)
Diverse sets deels  volgens ThvW + Berret +HVDHeiden

Duclaasie

Waarom gebruik je OSB plaat in plaats van bijvoorbeeld MDF of berken multiplex voor de inbouw luidspreker? De meeste luidspreker fabrikanten zullen dat materiaal niet voor niets kiezen

Dynky

voor gewone luidsprekers (die dus rondom rond zichtbaar zijn en ook als dusdanig moeten worden afgewerkt) heb je gelijk, maar voor inbouw niet bepaald...er wordt in de "home-install" genoeg OSB gebruikt, óók voor het maken van de backboxes voor inbouwspeakers zoals hier het geval, dat zit immers 100% uit het zicht.

en ik gok dat Benco gewoon nog wat over had van z'n balken/wand-puzzel ;)
ook commercieel actief.

Rubble

MDF trekt ook vocht aan. Ik ken iemand die een platenkast in zijn toch redelijk droge atelier had gemaakt van onbehandeld MDF en die is in mekaar gestort (de kast) vanwege verzwakking door vocht. Ik denk dat OSB daar beter tegen  bestand is.
"We sleep in separate rooms, we have dinner apart, we take separate vacations - we're doing everything we can to keep our marriage together."

Rodney Dangerfield

Sytse Fliege

Je hebt ook vochtbestendig MDF. Maar dat zal wel duurder zijn.

Ach, kikker toch op!

Leobus

Citaat van: Sytse Fliege op 20 maart 2021, 10:07:14Je hebt ook vochtbestendig MDF. Maar dat zal wel duurder zijn.

Het kan nog beter:
https://www.af.nl/voorraad/plaat/mdf-tricoya/
Groet,
Leobus