• Welkom bij Audiofreaksforum, Audio, Hifi, Luidsprekers, Buizen. Graag inloggen of registreren.
 

bij BenCo in het Antwerpse

Gestart door a.b., 21 juli 2013, 22:39:27

Vorige topic - Volgende topic

Benco

op 22 feb , zou men de nieuwe parlofoon komen installeren , dan kan meteen de bel die ik binnen wil hebben ook geplaatst worden en de  strook boven de lichtbalk (boven de tv) afgewerkt worden ...
dan het plafond schoonmaken... dan zijn we bijna klaar in de living.
Wachten op de zetels , die zouden tussen begin en eind maart 2022 moeten kunnen geleverd worden.
Ondertussen ben ik nog op zoek naar een leuk meubeltje voor tussen de twee zetels om drankjes , hapjes op te kunnen zetten ... iets stevigs / stabiel dat wel verplaatsbaar is om te poetsen en waar schuitjes in zitten om ab's / controllers in kwijt te kunnen... op diy moment nog niets gevonden dat me aanstaat , misschien ook maar weer zelf iets maken ? Als ik daar ooit nog de fut voor vind ...
Als dat klaar is kan de volledige afregeling van het audiosysteem tot in de puntjes gebeuren.
de zetels zijn  dit model :

maar wel in een hele andere kleur en in microvezelstof ipv leder.

Daarna als ik  het fysiek weer een beetje aankan de hall afwerken .


Als de kat een koe was kon ik ze melken voor de kachel

Jeronimo

Ik zit het allemaal met bewondering te bekijken Benco!

Benco

Citaat van: Jeronimo op 31 januari 2022, 17:39:34Ik zit het allemaal met bewondering te bekijken Benco!
merci , ik zit nu al een paar weken in een flinke dip... ik zou nog heel wat dingen kunnen doen  , bvb de berging en garage helemaal opruimen en schoonmaken  om zo plaats te maken om alle werkmateriaal en overschotten van  hout die te mooi zijn om zomaar weg te gooien  omdat ze nog van pas komen om de hall af te werken mooi op te bergen ... Zodat uiteindelijk de pc kamer terug overzichtelijk word en te onderhouden valt .... maar ik kom er gewoonweg niet aan toe :(
Ik plan het altijd wel om eraan te beginnen , maar daar blijft het dan bij ...
Ik vind de schakelaar niet om om te draaien .


Als de kat een koe was kon ik ze melken voor de kachel

Benco



voor de vertaling van het onderschrift  , gelieve een mail te sturen naar :
Xalloeisemmeligge@kgonnettochnizegge.cccp
:p


Als de kat een koe was kon ik ze melken voor de kachel

minplus

Sjeun, Benny!
En is het idd microvezel geworden?
If nothing goes right, go left; If nothing's left, go right

Benco

jep
microvezel
was er is een paar varianten .
Ik ben maar voor de beste gegaan .


Als de kat een koe was kon ik ze melken voor de kachel

Tom!

Geluid is een van de meest overschatte eigenschappen van muziek.
--- E. Schönberger

Benco



Als de kat een koe was kon ik ze melken voor de kachel

minplus

Je zult merken dat het tuig er niets mee kan. Hier doen ze geen enkele poging meer op de microvezel stoelen.
De banken met, wat is het, katoen of zo, daarentegen nemen ze alleen al om te provoceren te grazen.
If nothing goes right, go left; If nothing's left, go right

Benco

Ondertussen is de stereo helemaal gemeten en afgeregeld  en klinkt (naar mijn oren althans) super .
Scheelt een flinke slok op de borrel na dat afregelen .
Ik schreef eerder al ergens dat het al goed klonk  zonder  meting en afregeling , maar dat was dan waarschijnlijk omdat ik niet meer gewend was om naar een topset te luisteren , die verbouwingen hebben lang geduurd en die hele lange tijd was het behelpen met redelijk goede dingen ...
Nu het helemaal op punt staat is het echt weer genieten ..
énig nadeeltje is ... de surroundset is er niet op verbeterd maar licht achteruit gegaan ... daar deze gebruik maakt van de stereoset als fronts  dienen de subs dus niet echt als subs en het zeer strakke wat de stereo doet is  net wat te strak en clean om het op surround gebied  echt leuk te maken ...
Er moet dus toch een subje op de surround bij .
Gelukkig heb ik die nog , moest wel even een mooi rond gat maken in de plank van de stroom voorziening om de sub van stroom te kunne voorzien , en dat is ook gebeurd nu , de Supra LoRad kabel ligt klaar , de Supra signaal kabel ook , nu enkel nog aansluiten meten en afregelen ... helaas zijn alle mooie  voorziening die ik gemaakt heb om er makkelijk bij te kunnen net niet genoeg om de juiste  aansluiting voor de sub te kunnen  zien / vinden met de weer erg pijnlijke rug ... dus wachten op hulp of beterschap om het dan weer om zeep te helpen :p

Soit het is wel weer genieten van stereo.


Als de kat een koe was kon ik ze melken voor de kachel

Nicolas

Super!

Waarvoor gebruik je surround, films en/of concert DVD's?
Gelieve anderhalve meter afstand te houden tussen uw en mijn bericht.

Benco

Citaat van: Nicolas op 19 augustus 2022, 20:24:08Super!

Waarvoor gebruik je surround, films en/of concert DVD's?

alles waar de tv voor aanstaat ,  films , series , playstation , dvd , youtube  etc etc


Als de kat een koe was kon ik ze melken voor de kachel

Benco

zo de MJ Acoustics Reference 150 MKII is geïntegreerd in het surroundsysteem .
Scheel ook weer een bok op de slorrel   :)


Als de kat een koe was kon ik ze melken voor de kachel

Nicolas

En als de TV een stereobron heeft, gaat dat dan via de Tannoys of heeft de surroundset aparte fronts?
Gelieve anderhalve meter afstand te houden tussen uw en mijn bericht.

Benco

23 augustus 2022, 11:16:53 #494 Laatste wijziging: 23 augustus 2022, 11:18:28 door Benco
Citaat van: Nicolas op 22 augustus 2022, 20:56:53En als de TV een stereobron heeft, gaat dat dan via de Tannoys of heeft de surroundset aparte fronts?

De Lyngdorf is gelinkt met de Yamahahaha en dus surround is  Lyngdorf  op Tannoy's met REL's en RP als fronts , 1X BEC IC120 als center , 2 X BEC IC120 als rear  en dan de MJ Acoustiss sub op de Yamaha zelf .

Stereo is gewoon de Lyngdorf op de  Tannoy's met REL's daar zit de Yamaha voor niets tussen .


Als de kat een koe was kon ik ze melken voor de kachel