• Welkom bij Audiofreaksforum, Audio, Hifi, Luidsprekers, Buizen. Graag inloggen of registreren.
 

bij BenCo in het Antwerpse

Gestart door a.b., 21 juli 2013, 22:39:27

Vorige topic - Volgende topic

minplus

Weer een stap verder, Benny.
Wat vinden de katten van de stoelbekleding?
If nothing goes right, go left; If nothing's left, go right

Benco

daar heb ik nog geen commentaar op gekregen van hen


Als de kat een koe was kon ik ze melken voor de kachel

Benco



Als de kat een koe was kon ik ze melken voor de kachel

minplus

If nothing goes right, go left; If nothing's left, go right

Benco



Als de kat een koe was kon ik ze melken voor de kachel

groovy.

Dat ziet er serieus uit.
Geniet er van Benco.
In to each life some rain must fall.

Benco



Als de kat een koe was kon ik ze melken voor de kachel

minplus

En nogmaals de katten, Benny, want je had mogelijk niet door wat ik bedoelde:
Kunnen ze wat met de microvezelbekleding van je stoelen?
Hier slopen ze alle zetels met andere soorten bekleding, maar de eettafel-stoelen met microvezel worden volledig met rust gelaten want ze krijgen totaal geen grip bij het nagels scherpen.
If nothing goes right, go left; If nothing's left, go right

dimitri

Fantastische ruimte, Benco. Het kan niet anders dan dat je erg geniet als je hier zit.
Technics SL-1500C | Shure V15-III/SAS & Denon DL-103/FG2 | Luxman C-02 / M-02 | Tannoy Arden mk.1 (met Peter GRF-R x-overs)

Benco

Citaat van: minplus op 29 augustus 2022, 21:47:24En nogmaals de katten, Benny, want je had mogelijk niet door wat ik bedoelde:
Kunnen ze wat met de microvezelbekleding van je stoelen?
Hier slopen ze alle zetels met andere soorten bekleding, maar de eettafel-stoelen met microvezel worden volledig met rust gelaten want ze krijgen totaal geen grip bij het nagels scherpen.
Ik had precies door wat je bedoelde , mijn antwoord was niet helemaal goed doorgekomen ..
Ik bedoelde daarmee dat ze er nogal onverschillig tegenover staan , ze krabben aan de krabpalen , krabmuur , en af en toe ook aan iets wat er niet helemaal voor bedoeld is en je merk dan aan hen hoe fijn ze het vinden om eraan te krabben ...
Op de relaxzetels gaan ze soms wel liggen maar eraan krabben ... tot nu toe helemaal niet , het lijkt hen echt niet te interesseren.


Als de kat een koe was kon ik ze melken voor de kachel

Benco

Citaat van: dimitri op 30 augustus 2022, 09:09:56Fantastische ruimte, Benco. Het kan niet anders dan dat je erg geniet als je hier zit.

Dankuwel , het is idd doormiddel van goede zetels en goed geluid en leuke sfeerverlichting een erg aangename plaats geworden om muziek te luisteren en film te kijken.
Ik kan er van genieten.


Als de kat een koe was kon ik ze melken voor de kachel

minplus

Ze hebben het ongetwijfeld wel even getest, net als hier, maar ze krijgen er totaal geen grip op zoals ik indertijd voorspelde en dan is het niet meer interessant voor ze.
Onze eetkamerstoelen zien er nog steeds uit als nieuw.
If nothing goes right, go left; If nothing's left, go right

Benco

Ik was al langer met het idee aan het spelen om de 8inch Dc untis (2040) te vervangen met door betere exemplaren ... niet dat ik niet tevreden ben van het geluid , maar wel zeer benieuwd naar wat er nog zou kunnen met een 8inch Dc unit uit een hogere klasse van Tannoy.
Na erg lang zoeken , van je vind ze niet zo vaak , goeie losse 8 inch units aan een betaalbare prijs ... gevonden , maar dan toch weer niet ...
Prijs en datum afgesproken , maar net op de valreep , dat ik op vertrekken stond om ze te gaan halen ... telefoon , men zegt de afspraak af omdat men toch en net iets hoger bod heeft gekregen , jammer maar helaas ...
Zijn mensen die zich aan de afspraak houden dan zo dun gezaaid tegenwoordig ?
Maar zoals ik al zei ...
Ik ben wel tevreden van het geluid , maar er is iets dat me stoort :

dit dus :

Ik heb nog wel een paar van die units liggen maar daar is er zowiso eentje dat stuk is , eentje dat  een flinke kraak in zich heeft , en die andere unit heeft ook net hetzelfde voor als deze op de foto .
Tjah die dingen zijn ook dik 30 jaar oud.
Ofwel dus een paar van deze 2040 units naar een goede speaker hersteller doen voor een revisie... of toch nog verder op jacht naar een paar 8inch DC units uit een hogere klasse ...


Als de kat een koe was kon ik ze melken voor de kachel

Benco

Ik had niet echt duidelijk een vraag gesteld natuurlijk , bij deze stel ik er meteen een paar :

Verder zoeken naar een paar Tannoy 8inch units uit een hogere klasse  OF een paar Tannoy 2040 units die ik heb laten reviseren ?

Heeft iemand toevallig nog een paar goeie Tannoy 8 inch units uit een hogere klasse te koop ?

Waar kan ik het best de  2040 units laten reviseren ?

Het is dus een onpaar vragen geworden   ;D


Als de kat een koe was kon ik ze melken voor de kachel

Niemand

Peter grf2 ?
je weet waar die
 woont ;)
Diverse sets deels  volgens ThvW + Berret +HVDHeiden