• Welkom bij Audiofreaksforum, Audio, Hifi, Luidsprekers, Buizen. Graag inloggen of registreren.
 

What makes Bloom's music bloom?

Gestart door Bloom, 28 juli 2013, 16:39:44

Vorige topic - Volgende topic

minplus

Het zal een beerhond zijn, die heb je ook. ;D
If nothing goes right, go left; If nothing's left, go right

Bloom

In feite een Chow-Chow. Zo heb ik er vroeger twee gehad (die zijn 15 en 18,5 jaar oud geworden).

Sytse Fliege

Ach, kikker toch op!

Bloom

23 mei 2023, 12:33:18 #198 Laatste wijziging: 23 mei 2023, 12:35:18 door Bloom
Ja, zeker die van 18,5. De dierenarts schrok toen ik hem vertelde hoe oud die was. Een gemiddelde Chow-Chow wordt maar een jaar of 10 of 12 oud.
Zo ziet een Chow-Chow eruit:

Middelgrote hond (schofthoogte vergelijkbaar met Duitse herder) en weegt zo'n 35 kg.

Niemand

Dat zijn lekker eigenwijze hondjes en heel erg lief van karakter ,maar nog nooit gehoord dat die zoooooo oud konden worden
Diverse sets deels  volgens ThvW + Berret +HVDHeiden

Bloom

Wellicht kwam dat doordat de mijne niet rasecht waren. Degene die 15 jaar oud werd was de vader van degene die 18,5 haalde. Papa Chow had een Chow-moeder en een Mechelse herder als vader. Zoon Chow had een rasechte Chow als moeder. Papa Chow had het karakter van een Mechelaar en was héél slim, toen hij jong was had hij uitgevogeld hoe je een raam moest openen. En hij wist waar een sleutel op een deur voor diende (hij probeerde die vruchteloos met zijn bek om te draaien). De zoon had meer het echte kat-achtige Chow-karakter en interesseerde zich geen fluit voor probleemoplossing. Het was zo'n type van "alles kan opgelost worden met bruut geweld"... Maar wel een lief beest, dat wel. Hield enorm van knuffelen.

Niemand

Ja dat verklaart wel iets ,maar toch bizar oud voor zulke grote honden .
Een teken dat ze het goed hadden ,dat dan weer wel .
Diverse sets deels  volgens ThvW + Berret +HVDHeiden

Bloom

Yep. En ze hadden veel plezier in hun leven. Het is pas toen ze hoogbejaard niet meer zelf recht konden komen, dat ik de hartverscheurende beslissing moest nemen om ze te laten inslapen. Maar zo'n beslissing draait voor mij rond hun kwaliteit van leven en als die kwaliteit niet meer gegarandeerd kan worden, is het tijd om ze te laten gaan.

Niemand

helaas diverse malen 7x
meegemaakt  dat ik een hond moest wegbrengen een hond was niet van mij maar van een vriendin
Diverse sets deels  volgens ThvW + Berret +HVDHeiden

minplus

Waardeloos, die lieverds die je verliest en/of moet laten inslapen.
We hebben hier een hondenkerkhof en een kattenkerkhof (en van toen de kinderen klein waren een andere dierenkerkhof). Wat liggen daar een fantastische jongetjes en meisjes... :(
If nothing goes right, go left; If nothing's left, go right

Niemand

Diverse sets deels  volgens ThvW + Berret +HVDHeiden

Bloom

Het ziet er nu alweer anders uit:
(< klik voor groter plaatje)
Nog altijd veel verhuisdozen (die zie je links), maar het begint er langzaam een beetje op te lijken.

Bloom

Een overzicht van de gebruikte bekabeling:
- alle bronnen zijn via hdmi op de voorversterker aangesloten;
- de voorversterker is via xlr (balanced links) aangesloten op de in totaal vier eindversterkers;
- voor de achterkanalen is een 10 m lange xlr gebruikt om de eindversterker aan te sluiten die bij de achterluidsprekers staat;
- de elektrostaten zijn via gewone luidsprekerkabel 2,5 mm² koperkabel aangesloten met WBT haakse connectoren (geïsoleerd en gold-plated);
- de wooferkorven zijn via Neutrik SpeakOn pluggen en bijhorende bekabeling op hun eindversterkers aangesloten.

Bloom

(<klik voor groter plaatje)
Dit is een avondzicht. Nog een vijftal verhuisdozen uitpakken en dan is de verhuis compleet...

Sytse Fliege

Maar waaróm levert Tsjechië energie aan Oostenrijk...

Ach, kikker toch op!