Kabelkeuze op zo wetenschappelijk verantwoord mogelijke wijze

Gestart door Bloom, 6 augustus 2013, 12:09:34

Vorige topic - Volgende topic

Be tweeter

Citaat van: Hocus Pocus op 11 augustus 2013, 18:05:13
Citaat van: Be tweeter op 11 augustus 2013, 17:26:28
Ik sluit niets uit maar hecht voorlopig meer geloof in koper als signaaloverbrenger dan in katoen. ( gebrek aan voorstellingsvermogen misschien).

Waar heb ik gezegd dat je het koper weg kan laten ?

Foute aanname mijnerzijds, vergiffenis graag. :)

Je 50 procent/cd opmerking heeft toch nog geleid tot kleine aanpassingen.
Signaal op de luisterplek gelijk geregeld met dB meter op telefoon ( even voor de probeer geïnstalleerd) daarna de tweeters op het gehoor gelijk gezet.
Er zit nu iets meer hoog in en daarmee wat meer leven in bekkens e.d. Het stereobeeld is in mijn beleving wat steviger gepositioneerd .
Dank voor de prikkels hiertoe derhalve..
We do not embrace reason at the expense of emotion. We embrace it at the expense of self-deception. (Herbert Muschamp)

berret

Koper mag je nooit weglaten.
Niet in een symfonie-orkest, niet in een big band, niet in een harmonie of fanfare en al helemaal niet bij James Last...

horn

Citaat van: berret op 11 augustus 2013, 21:52:46
Niet in een symfonie-orkest, niet in een big band, niet in een harmonie of fanfare en al helemaal niet bij James Last...
;D

Endhigh

Citaat van: berret op 11 augustus 2013, 21:52:46
Ik hoor Chuck Findley en daarvoor Dereck Watkins anders graag.
l.s. Millon Phantom v.v Spectral e.v. mono buizen dt Thorens TD124
cd Sony ES555

berret

TANNOY

people who claim that cables do not make a difference are plainly deluding themselves. <br />On the other hand, those that say that cables should not make a difference, are dead right.<br /><br />

berret

geeft niks. Ik heb met heel veel dingen moeite.
En ik wil er niet over praten.

TANNOY

people who claim that cables do not make a difference are plainly deluding themselves. <br />On the other hand, those that say that cables should not make a difference, are dead right.<br /><br />

Be tweeter

We do not embrace reason at the expense of emotion. We embrace it at the expense of self-deception. (Herbert Muschamp)

Endhigh

l.s. Millon Phantom v.v Spectral e.v. mono buizen dt Thorens TD124
cd Sony ES555

Bloom

De video over de werking van het menselijk gehoor was kennelijk weggehaald. Ik heb het allereerste bericht bijgewerkt om een nieuwe video in te voegen.

minplus

Die video (of een vergelijkbare) met een simplistische weergave van wat basisprincipes over het veel complexere gehoor gebruikte ik ook voor m'n leerlingen.

Leuk, de laatste pagina's nog eens doorgelezen.
Tis ja wat ja met ons brein. ;D
If nothing goes right, go left. If nothing's left, go right

terug-naar-af

Ik hoor geen verschil tussen 2 mm massief koper en een draadje van mijn telefoon adapter, waar haast geen draad inzit zo dun. lengte 2 meter. Dus de 2mm massief koperdraad gelijk de prullenbak in gedonderd  8)

Roots

Thiel 3.6, Krell FPB200C, Krell KRC HR/KPE Ref, Sony SCD-555ES, North Star usb 32, Thorens TD160Smk4/SME3/Goldring Eroica LX

.