Kabelkeuze op zo wetenschappelijk verantwoord mogelijke wijze

Gestart door Bloom, 6 augustus 2013, 12:09:34

Vorige topic - Volgende topic

Bloom

Precies: met zo'n houding is elke discussie zinloos. Voor een goede discussie is vereist dat er met logische en verifieerbare argumenten gewerkt wordt.

Endhigh

Citaat van: Bloom op  6 augustus 2013, 14:50:47
Citaat van: TANNOY op  6 augustus 2013, 14:47:33
zucht!
mijn hemel,breem 2 op komst..
was net blij dat we hier niet van dat gezwets hadden..
Betekent dit, dat wat ik te zeggen heb gezwets is ongeacht of dat wetenschappelijk bewezen kan worden of niet, maar jouw mening die door niets dan je eigen gelijk gestaafd wordt, is de enige waardevolle?
Kunnen jullie elkaar niet even bellen?
l.s. Millon Phantom v.v Spectral e.v. mono buizen dt Thorens TD124
cd Sony ES555

TANNOY

zucht!
Betekent dit, dat wat ik te zeggen heb gezwets is ongeacht of dat wetenschappelijk bewezen kan worden of niet, maar jouw mening die door niets dan je eigen gelijk gestaafd wordt, is de enige waardevolle?
ik weet welk gezwets er van komt.

we zijn al aardig op weg.

Citeermaar jouw mening die door niets dan je eigen gelijk gestaafd wordt, is de enige waardevolle?

dat noem ik nou :

people who claim that cables do not make a difference are plainly deluding themselves. <br />On the other hand, those that say that cables should not make a difference, are dead right.<br /><br />

TANNOY

Citaat van: Bloom op  6 augustus 2013, 15:04:57
Precies: met zo'n houding is elke discussie zinloos. Voor een goede discussie is vereist dat er met logische en verifieerbare argumenten gewerkt wordt.
en jij denkt dat je met het openen van dit topic dat kunt verwachten?

CiteerVoor een goede discussie is vereist dat er met logische en verifieerbare argumenten gewerkt wordt.
was dan lekker op het blauwe forum gebleven
people who claim that cables do not make a difference are plainly deluding themselves. <br />On the other hand, those that say that cables should not make a difference, are dead right.<br /><br />

TANNOY

Citaat van: Endhigh op  6 augustus 2013, 15:05:34
zucht!
ik heb jopie al aan de telefoon,die is helemaal in paniek welke kabel hij moet hebben ..

dimitri

voor iemand die niet van dit 'gezwets' houdt ben je anders redelijk actief in deze thread.
omdat dit topic al vrij snel 3 pagina's omvat denk ik dat er toch wel mensen zijn die het hierover willen hebben.
Technics SL-1500C | Shure V15-III/SAS & Denon DL-103/FG2 | Luxman C-02 / M-02 | Tannoy Arden mk.1 (met Peter GRF-R x-overs)

Bloom

Citaat van: TANNOY op  6 augustus 2013, 15:08:49
Citeermaar jouw mening die door niets dan je eigen gelijk gestaafd wordt, is de enige waardevolle?
dat noem ik nou :

Werkelijk? Kun je even toelichten met welke uitspraken in mijn artikel je het niet eens bent en waarom?

TANNOY

Citaat van: hatfylld op  6 augustus 2013, 15:14:57
voor iemand die niet van dit 'gezwets' houdt ben je anders redelijk actief in deze thread.
omdat dit topic al vrij snel 3 pagina's omvat denk ik dat er toch wel mensen zijn die het hierover willen hebben.
ik ben overal actief!  :angel:
nou mischien helpt het jou in de keuze voor een kabel.

TANNOY

Citaat van: Bloom op  6 augustus 2013, 15:17:38
Citaat van: TANNOY op  6 augustus 2013, 15:08:49
dat noem ik nou :

Werkelijk? Kun je even toelichten met welke uitspraken in mijn artikel je het niet eens bent en waarom?
en je stellige aanname dat wat de wetenschap volgens jou al leren predikt,dat je dat voor zoete koek moet aannemen.

onder het mom,als je het niet kan meten,dan bestaat het niet,of is het er niet..
dus als je wat hoort ervaart,dan zit het in het koppie!

Martin-900

Citaat van: TANNOY op  6 augustus 2013, 13:37:54
zucht!!
nu ook al hier?  ::)

is dit een kruistocht over de verschillende foras?

Precies Tannoy, het viel mij ook op........

dimitri

Citaat van: TANNOY op  6 augustus 2013, 15:17:59

moet je ook vooral blijven doen!  en bij mijn keuze voor kabels gaat het er alleen maar om hoe ze eruit zien. dat is pas belangrijk ;)
Technics SL-1500C | Shure V15-III/SAS & Denon DL-103/FG2 | Luxman C-02 / M-02 | Tannoy Arden mk.1 (met Peter GRF-R x-overs)

Endhigh

Citaat van: TANNOY op  6 augustus 2013, 15:11:27
Citaat van: Endhigh op  6 augustus 2013, 15:05:34
zucht!
ik heb jopie al aan de telefoon,die is helemaal in paniek welke kabel hij moet hebben ..

En ik word de hele middag al gebeld door winkeliers, importeurs, fabrikanten, redacteurs. Heel hifiland is in rep en roer. Ziekenhuisbroeders zijn paraat en de traumahelicopters staan warm te draaien.
l.s. Millon Phantom v.v Spectral e.v. mono buizen dt Thorens TD124
cd Sony ES555

groovy.

Citaat van: Bloom op  6 augustus 2013, 14:45:45
Citaat van: groovy op  6 augustus 2013, 14:40:53
Wat ik niet begrijp is.
Als er werkelijk geen verschil te horen is tussen kabels,waarom dan een kabel keuze op wetenschappelijke wijze.
Twee redenen. Eerst en vooral: een koperkabel mag niet oxideren en moet aan bepaalde voorwaarden voldoen (zoals dik genoeg voor de vereiste stroomsterkte). Dat zijn objectief parameters en die kun je dus opgeven. Ten tweede: tussen twee kabels die aan die voorwaarden voldoen zegt de wetenschap dat de mens geen verschil kan horen. Dat verschil is er overigens wel en het is ook perfect meetbaar. Alleen is de waarde van dat verschil ver beneden de waarneembare ondergrens van het menselijk gehoor. En als mensen ondanks dat zeggen dat ze toch verschillen horen, hoe kan dat dan? Dat leg ik uit in het tweede hoofdstuk van mijn tekst.

De oeverloze discussies en vaak ook gescheld ontstaan vaak doordat de wetenschappers per se willen ontkennen dat mensen verschillen horen. Ik volg een andere aanpak. Als je verschillen hoort, geloof ik je. Ik probeer alleen uit te leggen hoe dat kan.
Prima.
In to each life some rain must fall.

TANNOY

Citaat van: hatfylld op  6 augustus 2013, 15:22:48
Citaat van: TANNOY op  6 augustus 2013, 15:17:59

moet je ook vooral blijven doen!  en bij mijn keuze voor kabels gaat het er alleen maar om hoe ze eruit zien. dat is pas belangrijk ;)
het mag er ook zeker mooi uit zien,graag zelfs..  :)

dimitri

Citaat van: TANNOY op  6 augustus 2013, 15:20:22
Citaat van: Bloom op  6 augustus 2013, 15:17:38

en je stellige aanname dat wat de wetenschap volgens jou al leren predikt,dat je dat voor zoete koek moet aannemen.

onder het mom,als je het niet kan meten,dan bestaat het niet,of is het er niet..
dus als je wat hoort ervaart,dan zit het in het koppie!
voor zoete koek aanemen totdat het tegendeel bewezen is. zo'n instelling lijkt me ten alle tijde beter dan vage theorieën aanhangen waarvoor een wetenschappelijke basis ontbreekt.

aan de andere kant wordt maar al te graag over autosuggestie of inter-/extrapolatie heengekeken. alsof dat NOOIT een verklaring zou kunnen zijn voor verschillen die gehoord worden.