• Welkom bij Audiofreaksforum, Audio, Hifi, Luidsprekers, Buizen. Graag inloggen of registreren.
 

Liveconcerten..

Gestart door tito, 4 oktober 2004, 16:41:16

Vorige topic - Volgende topic

morph

Ben een paar keer naar concerten van hem geweest.
Deze staat me nog erg goed bij, 3 juli 1996. Beide artiesten speelden heel aanstekelijk, geweldige sfeer.

begtjuh

De Staat in t Paard op 26 november  8)
Sombreros are not metal

Bongo

Afgelopen weekend weer het Afrika festival in Hertme bijgewoond. Het was weer top! Naast bekende artiesten (Fatoumata Diawara) ook veel nog onbekende bands gezien. Wat veel indruk op me heeft gemaakt is de highlife uit Ghana. Met als uitschieter de oude rot Gyedu Blay Ambolley en zijn Sekondi band. Voor liefhebbers is er nog een herkansing: de groep treedt zondag 14 juli a.s. op in Nijmegen (Valkhof). Van 18.30 uur tot 19.30 uur. Toegang is gratis!

Jeronimo

Net de kaartjes binnengekregen voor het Nightwish concert van november 2020. :=)

Jeronimo

En kaartjes voor de show van Floor Jansen en Henk Poort in de Melkweg januari 2020.  :)

Jeronimo

Nightwish zal volgend jaar een extra optreden in Nederland doen. De dag voor het al geplande en al enige tijd geleden uitverkochte concert. Dat houdt dan in 23 november 2020 een extra concert.

minplus

Gisteren dus Greta van Vleet, nadat het concert dit voorjaar afgezegd was wegens stemproblemen van de zanger (begrijpelijk als je hoort wat hij met z'n stem doet), samen met 2 dochters (schoonzoons wilden ook graag maar hadden deze keer geen mogelijkheden).
Zonet de recensie in het Parool gelezen en deels mee eens. Grappig dat de zanger daar vergeleken werd met Frodo, de Hobbit. Dat was nl. ook wat m'n ene dochter na een minuut zei.
Wat het publiek betreft ben ik het niet met de verslaggever eens: ik heb 1 persoon van een jaar of 15 gezien, een stuk of 3 van een jaar of 18 die met hun moeder mee waren en gigantisch veel tussen de 20 en de 80. Gemiddelde schat ik op dik 40 zo niet meer in een swingende uitverkochte zaal.
Paar shirtjes met Led Zep en wat met Greta erop gezien in het publiek.

Toen ik een half jaar geleden meldde dat ik erheen ging werd ietwat denigrerend een "Boysband a la Backstreetboys" gezegd.
Zeer zeker niet.
Dochter heeft trouwens even de leeftijd van de leden opgezocht en vergeleken met Led Zep bij hun eerste LP. Zelfde leeftijd dus.

Het concert.
Ze worden vergeleken met Led Zeppelin. Zit wat in als je op de stem van de zanger en de leadgitarist let. En qua genre ook zeg maar hardrock. Vergelijkbaar niveau, hoewel ik als ouwetje de muziek van Led Zep net wat leuker vind omdat ze toen ik ze eind jaren 60 hoorde heel nieuw waren en wat variabeler.
Maar toch wel heel anders.

Bij het 1e nummer had ik meer associaties met AC DC dan met Led Zep en voor mijn gevoel moesten ze nog op gang komen bij de eerste nummers daarna. Soms werden dingen te lang uitgesponnen voor mijn gevoel en het volume had iets lager gekund.
Na een paar nummers waren ze goed op dreef en ging het echt lekker knallen en het laatste deel plus de toegiften klonken als een klok.
De groep had er duidelijk zin in en genoot van de respons en ging lekker los.
Een headbangende 50-er schuin voor ons ging helemaal uit z'n bol.
Al met al een concert dat ik absoluut niet had willen missen.
En jullie hebben dus wat gemist zoals ik ook in de loop der jaren maar misschien komt er een herkansing.
If nothing goes right, go left; If nothing's left, go right

Jeronimo

Goeie review minplus. Er zal wel veel energie in de zaal hebben bevonden. Overigens wat zei de recensie precies over het publiek. Teveel oudgedienden?

minplus

Hij schatte het publiek veel jonger in dan wat ik om me heen in en buiten de zaal zag.

https://www.parool.nl/kunst-media/rock-n-roll-is-springlevend-dankzij-greta-van-fleet~bd4985e1/?referer=https%3A%2F%2Fwww.google.com%2F
If nothing goes right, go left; If nothing's left, go right

Jeronimo

Die vergelijking met Frodo de Hobbit (on XTC) terft, als ik naar die foto bovenaan het stuk kijk. LOL

Sterremuur

Bijna live in coronatijd:

https://youtu.be/jHbcRs_LPAU

Let op: de fluitiste is mijn oudste dochter, samen met "haar" clubje.
:)
Kijk ook eens op Tapedeck Forum en op Foto en Doka Forum

minplus

If nothing goes right, go left; If nothing's left, go right

Rubble

"We sleep in separate rooms, we have dinner apart, we take separate vacations - we're doing everything we can to keep our marriage together."

Rodney Dangerfield

Jeronimo

Het Nightwish concert in Ziggo Dome waar ik kaartjes voor heb is in verband met de Corona situatie verplaatst van november a.s. naar 10 mei 2021.

begtjuh

8 oktober 2020, 08:18:10 #989 Laatste wijziging: 9 oktober 2020, 16:05:47 door begtjuh
Het concert van Toots & the Maytals ging ook niet door vanwege corona. Denk niet dat er ooit nog een nieuwe datum voor komt :-(

King's X in de Boerderij ook doorgeschoven naar later tijdstip.

Enige culturele uitjes: De kleine mol die wil weten wie er op zijn kop gepoept heeft, afgelopen weekend en Peppa Big Live, begin november. Highlights, dat dan weer wel ;-)
Sombreros are not metal