Marktplaats & Co ... HUMOR ...

Gestart door MTH, 6 september 2005, 10:14:30

Vorige topic - Volgende topic

Duclaasie

Heintje

... of er ooit zo'n "Gold" uitvoering is verkocht, wat de wijzigingen op het origineel zijn en in hoeverre alles nu goed bij elkaar past in de aangeboden uitvoering.

Duclaasie

Nee, die bestaat helemaal niet. Dit is een verzinsel van de verkoper. Ik n als je dan kijkt hoe het is uitgevoerd, met de spuitlak op de plint, omdat men blijkbaar te beroerd was om te demonteren. Ik zou het bijna oplichting willen noemen

Heintje

En dat is precies wat ik bedoel, plus hoe dat nu klinkt irt de prijs.

Sytze Fliege

Zelfs het typenummer is verzonnen/fake  >:(

Voor;

Na;

Maar de eerlijkheid gebied te zeggen dat ze ook aangeven dat het een "one off" is, ofwel een hobbyproject.

Ach ja, voor mensen met een slechte smaak en geld te veel is het vast een prima ding  ;D

Ach, 🐸 toch op!

Gelieve mij niet serieus te nemen, tenzij ik serieus ben

Duclaasie

Voor dat geld is er heel veel beters en mooiers te krijgen naar mijn idee

RJVR

Op zich wel creatief en om zo'n relatief goedkope draaitafel zo een nieuw uiterlijk te geven. Het zou ook technisch een prima speler zijn. Mooi werk! Ze hebben nog meer ook:
https://www.marktplaats.nl/u/vintage-audio-brabant/11812197/
Nad D3020, B&W Dm 2A, AKG K-271 MKII, Pro-Ject Phono Box E, Dual CS505-2/Ortofon OM10 --> Denon RCD-M41, Yamaha NX-E700.

Duclaasie

Citaat van: RJVR op  4 mei 2025, 20:06:48Op zich wel creatief en om zo'n relatief goedkope draaitafel zo een nieuw uiterlijk te geven. Het zou ook technisch een prima speler zijn. Mooi werk!

Ze hebben nog meer ook:

Ja, ze hebben nog meer... maar die prijzen staan werkelijk nergens op. En als je dan ziet hoe sommige zichtbare aanpassingen zijn gedaan, dan geeft te denken wat er van binnen is gebeurt... Marja, er staat retro of vintage voor, dus dan kun je blijkbaar geoorloofd mensen het vel over de neus trekken.

RJVR

Citaat van: Duclaasie op  4 mei 2025, 20:23:43
Citaat van: RJVR op  4 mei 2025, 20:06:48Op zich wel creatief en om zo'n relatief goedkope draaitafel zo een nieuw uiterlijk te geven. Het zou ook technisch een prima speler zijn. Mooi werk!

Ze hebben nog meer ook:

Ja, ze hebben nog meer... maar die prijzen staan werkelijk nergens op. En als je dan ziet hoe sommige zichtbare aanpassingen zijn gedaan, dan geeft te denken wat er van binnen is gebeurt... Marja, er staat retro of vintage voor, dus dan kun je blijkbaar geoorloofd mensen het vel over de neus trekken.
Toch wel een leuk principe, al natuurlijk aan de prijs. De technische staat zal ik wel belangrijker vinden, hopelijk is dat top in orde voor die prijs. Ik wil zelf wel wat meer betalen voor een gereviseerd exemplaar.

Zo kan het ook: https://www.marktplaats.nl/v/audio-tv-en-foto/platenspelers/m2264092215-scott-ps-17-in-notenhout-gerestaureerd
Nad D3020, B&W Dm 2A, AKG K-271 MKII, Pro-Ject Phono Box E, Dual CS505-2/Ortofon OM10 --> Denon RCD-M41, Yamaha NX-E700.

Duclaasie

Citaat van: RJVR op  4 mei 2025, 20:27:09Toch wel een leuk principe, al natuurlijk aan de prijs. De technische staat zal ik wel belangrijker vinden, hopelijk is dat top in orde voor die prijs. Ik wil zelf wel wat meer betalen voor een gereviseerd exemplaar.

Zo kan het ook: https://www.marktplaats.nl/v/audio-tv-en-foto/platenspelers/m2264092215-scott-ps-17-in-notenhout-gerestaureerd

Dat is ook een heel andere prijs en aantoonbaar door een vakman uitgevoerd.

minplus

Citaat van: Duclaasie op  4 mei 2025, 20:23:43

Ze hebben nog meer ook:

Best mooie dingen en mogelijk sommige mooi gereviseerd maar de prijzen van vele slaan echt nergens op.

Zoals een Sansui 101 voor 500€. Die van m'n dochter van 50€ draait perfect. Vijfhonderd is absurd.
If nothing goes right, go left. If nothing's left, go right

Heintje

Maar de andere kant is: marktplaats heeft héél veel kapot gemaakt, zowel qua prijs (zowel omhoog als omlaag), als qua kopersgedrag.
Als je ziet hoeveel al is gereserveerd, is er blijkbaar een markt voor en zou het een reële propositie kunnen zijn. Elke koper kan teslotte zelf kijken en beluisteren én er is garantie.

minplus

Eerder internet.
Je brengt iets naar een kringloop en medewerkers en opkopers vissen eruit wat leuk is en plaatsen het voor veel op marktplaats naar de prijzen daar. Ik zag figuren met 2 karren vol apparatuur naar de kassa gaan voordat de medewerkers die dingen zelf achterhielden en gingen plaatsen.
If nothing goes right, go left. If nothing's left, go right

Tullyo

Prijzen gaan inderdaad nergens over! Zag deze speler ook staan, maar kon er idd niets over vinden. Vraag mij af wat de omloopsnelheid is van zijn audio met deze prijzen. Kennelijk heeft hij een lange adem financieel (pand huren, inkoop, revisie etc). Heb ooit 1100,- voor een Technics 1200 LTD betaald, vond dat erg veel geld, kennelijk toch spekkoper geweest. Nog niet eens zo lang geleden.

RJVR

Citaat van: Tullyo op  6 mei 2025, 11:42:21Prijzen gaan inderdaad nergens over! Zag deze speler ook staan, maar kon er idd niets over vinden. Vraag mij af wat de omloopsnelheid is van zijn audio met deze prijzen. Kennelijk heeft hij een lange adem financieel (pand huren, inkoop, revisie etc). Heb ooit 1100,- voor een Technics 1200 LTD betaald, vond dat erg veel geld, kennelijk toch spekkoper geweest. Nog niet eens zo lang geleden.
Ze hebben veel en goede reviews, kennelijk werkt het als bedrijfsmodel. Op zich wel prima voor hun, ook afhankelijk wat de kosten zijn geweest voor revisie van de apparatuur, uurloon, onderdelen het kan behoorlijk oplopen.