Marktplaats & Co ... HUMOR ...

Gestart door MTH, 6 september 2005, 10:14:30

Vorige topic - Volgende topic

gslikker

Veel mensen zullen nooit iets van MP kopen.

Die gaan naar een winkel, daar hebben ze meer vertrouwen in, alleen al omdat het een fysieke plek is waar je dus ook fysiek terecht kunt, als er iets mee is.

Sytze Fliege

Een groot deel van die positieve recensies is van items die ze GEkocht hebben. Zo kan ik het ook.

Wat prijzen betreft, tsja, best fors, maar ik kan een ieder uit ervaring zeggen dat het nog zo makkelijk niet is om met vintage audio een droge boterham te verdienen, al helemaal niet als je er ook nog een winkelpand op na moet houden.

Als hun service en garantie top of the bill zijn, dan is het wellicht een optie voor mensen die graag vintage willen hebben en op zeker willen gaan. Want zelf een vintage versterkertje scoren via een marktplaats particulier voor een scherpe prijs loopt nagenoeg altijd uit op een teleurstelling of extra kosten, vooral als je er zelf niet aan kunt werken.

Ach, 🐸 toch op!

Gelieve mij niet serieus te nemen, tenzij ik serieus ben

Sytze Fliege

Citaat van: gslikker op  6 mei 2025, 21:46:10Veel mensen zullen nooit iets van MP kopen.

Die gaan naar een winkel, daar hebben ze meer vertrouwen in, alleen al omdat het een fysieke plek is waar je dus ook fysiek terecht kunt, als er iets mee is.

Ah, je was me voor.

Probleem blijft betrouwbaarheid van dit soort bedrijven. Ik heb aardig wat van hun klanten over de vloer gehad die met problemen te maken kregen, vaak al relatief snel na de aankoop.

Zelf heb ik een keer een "gereviseerde" verterker gekocht van een alom als goed bekend staand bedrijf die bij aflevering compleet brol bleek te zijn.

Maak goede afspraken over garantie. Een goed gereviseerd apparaat kan een verkoper makkelijk twee jaar garantie op geven. Drie maanden garantie slaat nergens op. Hooguit is dat de minimale instapgarantie voor een geserviced apparaat, alhoewel ik daar zelf ook nog met gemak een jaar garantie op zou durven geven.

Ach, 🐸 toch op!

Sytze Fliege

En oh ja, als ergens "volledig gereviseerd" bij staat, maar er geen afbeeldingen van de binnenkant van het apparaat worden geshowed, dan is die opmerking wat mij betreft volstrekt niets waard.

Ach, 🐸 toch op!