• Welkom bij Audiofreaksforum, Audio, Hifi, Luidsprekers, Buizen. Graag inloggen of registreren.
 

Katee en Wilma

Gestart door Joske, 3 december 2013, 06:58:08

Vorige topic - Volgende topic

Sytse Fliege

Citaat van: KT88 op  3 december 2013, 12:44:36
Ze heeft een groot deel van haar leven in Poeldijk gewoond dus het valt eigenlijk nog wel mee.

Jaja, meisjes uit het Westland ..... oeioei. ;D

Heb ik er ook nog een van gehad, een uit monster.
Ach, kikker toch op!

KT88

Kwestie van opvoeden.  8)

Gelukkig is ze nooit Gooische kak geworden, en ik blijf dat accentje heerlijk vinden.  ;)
- Audiodidact -

Sytse Fliege

3 december 2013, 12:52:24 #17 Laatste wijziging: 3 december 2013, 12:54:16 door JeroenTF
Citaat van: KT88 op  3 december 2013, 12:49:41
Kwestie van opvoeden.  8)

Gelukkig is ze nooit Gooische kak geworden, en ik blijf dat accentje heerlijk vinden.  ;)

Ik moet zeggen dat mijn monster meisje uit Monster echt een schatje was.

Helaas had ze al een vriendje, alleen was die er even niet  ;D

Ja, dat accent staat mij ook uitermate aan, beter dan Utrechts (of beledig ik nu deze of gene?).

En al helemaal beter dan Limburgs, waar ik ze ook wel vandaan gehaald heb, echt totaal niet te verstaan als die met elkaar aan 't kallen zijn.
Ach, kikker toch op!

KT88

Citaat van: JeroenTF op  3 december 2013, 12:52:24
En al helemaal beter dan Limburgs, waar ik ze ook wel vandaan gehaald heb, echt totaal niet te verstaan als die met elkaar aan 't kallen zijn.

Wat zit je dan over Bulgaarsen te lullen man!  ;D
- Audiodidact -

chansig

Citaat van: KT88 op  3 december 2013, 12:14:56
Nu moet ik denken aan alle grappen over Limbo's die ik gemaakt heb......  :'(

Ja...die waren leuk he ? Ik heb ook tranen met tuiten gelachen.  ;D

Kusje voor Jos...

Gr Hans
Dutch & Dutch 8M, Paradigm Pw Link, 2 BK XLS 200 subwoofers

Joske

Citaat van: TANNOY op  3 december 2013, 12:28:02
Citaathoewel...mijn pleegouders waren echte Hollanders Cheesy Cheesy,  Uit leije

  leije <--- dat is haags  :o ;D
ja dat zeie ze altijd, we komme maar van een hoffie vandaan uit leie lol
Open Baffles + Tangband drivers + mini dsp, breedbanders / Quad 303, Woofers / Quad 405, Technicsdeck AU 676 ,Denon DP1700 +ortofon vms30, + Lehmann Black cube SE, quad 66 + scepter + AB, Beogram 4002 + MMC 20EN, Sennheiser HD 580 + Cute amp + voeding, Denon DCD 1550AR Tuner kenwood

Sytse Fliege

Citaat van: KT88 op  3 december 2013, 12:56:49
Citaat van: JeroenTF op  3 december 2013, 12:52:24
En al helemaal beter dan Limburgs, waar ik ze ook wel vandaan gehaald heb, echt totaal niet te verstaan als die met elkaar aan 't kallen zijn.

Wat zit je dan over Bulgaarsen te lullen man!  ;D

Wil je dat echt weten?

Ten eerste, de Bulgaarse was meer met mijn l... eh, laat maar even.

Maar, kijk, wat van ver komt is lekker. Mijn wereld was als adolescent beperkt, toen was 't ik Overveen en 't meisje Heemstede (ivm fiets). Na mijn 18e werd dat anders, Haarlem-Vogelenzang, Haarlem-Zaandam, Haarlem - Monster en later, meer rij-ervaring; Haarlem - Sittard (Beeg ook wel, voor de insiders). Dat dan weer gecombineerd met Haarlem Düsseldorf.... (nee, niet met een meisje, nou ja, een paar keer); elk weekend naar Sittard naar 't meisje; elke woensdag naar Düsseldorf, uitgaan met mijn neef in de Altstadt en dan 's nachts weer naar huis.

GOUDEN TIJDEN, vooral ook omdat ik een auto van de zaak had  ;D.

De rest zal ik 't maar niet over hebben...
Ach, kikker toch op!

Joske

Citaat van: JeroenTF op  3 december 2013, 12:52:24
Citaat van: KT88 op  3 december 2013, 12:49:41
Kwestie van opvoeden.  8)

Gelukkig is ze nooit Gooische kak geworden, en ik blijf dat accentje heerlijk vinden.  ;)

Ik moet zeggen dat mijn monster meisje uit Monster echt een schatje was.

Helaas had ze al een vriendje, alleen was die er even niet  ;D

Ja, dat accent staat mij ook uitermate aan, beter dan Utrechts (of beledig ik nu deze of gene?).

En al helemaal beter dan Limburgs, waar ik ze ook wel vandaan gehaald heb, echt totaal niet te verstaan als die met elkaar aan 't kallen zijn.
kommaar eens hier luisteren in Limbo,,,,,,dat leer ik het je ook...limburgs is geen dialect, maar een TAAL!! ;D
Open Baffles + Tangband drivers + mini dsp, breedbanders / Quad 303, Woofers / Quad 405, Technicsdeck AU 676 ,Denon DP1700 +ortofon vms30, + Lehmann Black cube SE, quad 66 + scepter + AB, Beogram 4002 + MMC 20EN, Sennheiser HD 580 + Cute amp + voeding, Denon DCD 1550AR Tuner kenwood

TANNOY

Citaat.limburgs is geen dialect, maar een GEBREK,net als HAAGS !!

;D ;D
people who claim that cables do not make a difference are plainly deluding themselves. <br />On the other hand, those that say that cables should not make a difference, are dead right.<br /><br />

https://sweetspotaudio.nl/forum/

Joske

Citaat van: JeroenTF op  3 december 2013, 13:04:31
Citaat van: KT88 op  3 december 2013, 12:56:49
Citaat van: JeroenTF op  3 december 2013, 12:52:24
En al helemaal beter dan Limburgs, waar ik ze ook wel vandaan gehaald heb, echt totaal niet te verstaan als die met elkaar aan 't kallen zijn.

Wat zit je dan over Bulgaarsen te lullen man!  ;D

Wil je dat echt weten?

Ten eerste, de Bulgaarse was meer met mijn l... eh, laat maar even.

Maar, kijk, wat van ver komt is lekker. Mijn wereld was als adolescent beperkt, toen was 't ik Overveen en 't meisje Heemstede (ivm fiets). Na mijn 18e werd dat anders, Haarlem-Vogelenzang, Haarlem-Zaandam, Haarlem - Monster en later, meer rij-ervaring; Haarlem - Sittard (Beeg ook wel, voor de insiders). Dat dan weer gecombineerd met Haarlem Düsseldorf.... (nee, niet met een meisje, nou ja, een paar keer); elk weekend naar Sittard naar 't meisje; elke woensdag naar Düsseldorf, uitgaan met mijn neef in de Altstadt en dan 's nachts weer naar huis.

GOUDEN TIJDEN, vooral ook omdat ik een auto van de zaak had  ;D.

De rest zal ik 't maar niet over hebben...
zie je wel, je snapt er niks van,, Sittard is niet Beeg, maar " Zitterd",  en Grevenbicht is " Beeg"   :police:
Open Baffles + Tangband drivers + mini dsp, breedbanders / Quad 303, Woofers / Quad 405, Technicsdeck AU 676 ,Denon DP1700 +ortofon vms30, + Lehmann Black cube SE, quad 66 + scepter + AB, Beogram 4002 + MMC 20EN, Sennheiser HD 580 + Cute amp + voeding, Denon DCD 1550AR Tuner kenwood

KT88

3 december 2013, 13:12:16 #25 Laatste wijziging: 3 december 2013, 13:16:26 door KT88
Citaat van: JeroenTF op  3 december 2013, 13:04:31
De rest zal ik 't maar niet over hebben...

PM?  ;D

Ook hier wat over-de-grenzen-ervaringen.
In ons durrep stond een soort hotel-jeugdherberg waar Duitse bleekneusjes uit de grote stad wat Gooische lucht konden opsnuiven.
Elke zomer was het wel raak, 3 of 4 groepen per seizoen uit verschillende Duitse steden.

Daar wat wat fraais tussen hoor! En aangezien wij ons min of meer als onbezoldigd personeel hadden aangeboden aan de uitbater hebben we daar menig fraai uurtje beleefd.  8)

Een aantal keer naar Monchen-Gladbach en later Frankfurt geweest op 't brommertje en later de motor (ik had toen nog geen auto) als het meiske in kwestie zeer de moeite waard was.

Inderdaad, gouden tijden. De enige naam die ik me nog kan herinneren is Bianka Güttes.
Goed was ze zéker.  ;D (nu niet allemaal op Fecesbook gaan zoeken hè!) ;D

En nog een ander meiske dat heel erg op Basia leek, de zangeres van het toen zo populaire Matt Bianco.

Op 1 of andere manier had ik veelal erg schone maar ook lieve dames, ondanks dat ik niet vooraan heb gestaan bij het uitdelen van uiterlijke schoonheid.
Maar mijn stem deed veel en blijkbaar was ik ook wel lief.  :angel:

En vandaar ook mijn voorliefde voor NDW. Dat was toen net zo'n beetje hot.


PS Tannoy en B. Gehakt: het heeft geen zin me hiermee te chanteren bij Wilma, want die weet dit allang. ;)
- Audiodidact -

Sytse Fliege

Citaat van: Joske op  3 december 2013, 13:05:36

kommaar eens hier luisteren in Limbo,,,,,,dat leer ik het je ook...limburgs is geen dialect, maar een TAAL!! ;D

Je hebt mij niet horen zeggen dat 't geen taal is, alleen versta ik er geen reet van en zal ik dat niet leren ook.

Denk je nu eens in; ik met dat meisje naar Rowwen Hèze in de bierpartytent; staat daar op twee verdiepingen (gewoon op elkaar dus) een kudde Limbolianen uit vierentwintig verschillende dorpen die ALLEMAAL een eigen dialect taal hebben, waarvan je er geeneen verstaat. Wat van ver komt is lekker, maar soms is 't ook tijd om weer eens verder te kijken.

;D
Ach, kikker toch op!

Niemand

Sorry maar als ik Limburgers onder elkaar hoor lullen dan is het niks het zit ergens richting Duits voor het gehoor .
Maar het is onverstaanbaar ,maar dat is met alle subtaaltjes en dialecten etc.
Ik vind die allen eigenlijk gewoon een spraakgebrek en dat geldt ook oa voor het plat  Haags .
Diverse sets deels  volgens ThvW + Berret +HVDHeiden

Niemand

Citaat van: JeroenTF op  3 december 2013, 13:12:21
Citaat van: Joske op  3 december 2013, 13:05:36

kommaar eens hier luisteren in Limbo,,,,,,dat leer ik het je ook...limburgs is geen dialect, maar een TAAL!! ;D

Je hebt mij niet horen zeggen dat 't geen taal is, alleen versta ik er geen reet van en zal ik dat niet leren ook.

Denk je nu eens in; ik met dat meisje naar Rowwen Hèze in de bierpartytent; staat daar op twee verdiepingen (gewoon op elkaar dus) een kudde Limbolianen uit vierentwintig verschillende dorpen die ALLEMAAL een eigen dialect taal hebben, waarvan je er geeneen verstaat. Wat van ver komt is lekker, maar soms is 't ook tijd om weer eens verder te kijken.

;D
limbolianen zullen best wel erg taai en lenig zijn ,maar je bedoelt neem ik aan Limbabwesiers   ;D ;D
Diverse sets deels  volgens ThvW + Berret +HVDHeiden

TANNOY

CitaatBasia l
cool,heb daar nog een cd van..
people who claim that cables do not make a difference are plainly deluding themselves. <br />On the other hand, those that say that cables should not make a difference, are dead right.<br /><br />

https://sweetspotaudio.nl/forum/