Bezoeken van filmlocaties

Gestart door linda, 7 april 2005, 11:16:58

Vorige topic - Volgende topic

linda

Vraagje: ik ben bezig met een scriptie over filmtoerisme en met name het profiel van de toerist die een film tour boekt of een bestemming specifiek bezoekt naar aanleiding van een film.

Voor mijn onderzoek zoek ik mensen die of wel eens een film locatie bezocht hebben, of dit graag eens zouden willen doen. Wie zou hier met mij over willen praten tijdens een klein interview?

eploeg

Ik lees wel topografische romans die ik ook wel eens naloop.
Die kloppen beter met de werkelijkheid dan een film.
Wel was ik in Carcassonne waar Disney het idee kreeg voor Doornroosje en ben ik eens ala Zorba de haven van Athene uitgevaren.
Maar dat zal wel niet genoeg zijn.

linda

Toch lijkt het me interesant om je een keer te spreken. Zou je tijd/ zin hebben om een keer met mij af te spreken voor een klein interview hierover? Zo ja, wil je me dan even mailen naar 002099.stud@nhtv.nl. Alvast bedankt!

Bodemjager

intervieuw deze jongens maar  ;D

hieronder hun site met vele foto's van de door hun bezochte locaties

http://members.lycos.nl/benatour/benatour1/site/deel1.html

Bodemjager

en heb je zer al geintervieuwd?

in rotterdam wonen ook genoeg mensen op filmlocaties
kijk maar nar de jackie chan film""Who am i?" voor ene groot deel opgenomen in rotterdam (de kubuswoningen e.d.)

Bodemjager

ik heb ooit ergens gelezen dat een groote moskee of kloostercomplex in istanbul (trukije) als locatie of decorontwerp heeft gedient voor een scene uit Star Wars Episode 1 the phantom menace

kan dit kloppen?

ik ga in augustus naar Istanbul toe (niet hiervoor)

lindabank

Wie heeft ervaring met het bezoeken van film locaties en speciaal in het meedoen aan een tour om de film locaties te bezichtigen?

Reden voor deze vraag is dat ik voor mijn scriptie onderzoek doe naar de nederlandse markt voor film tours en ik toeristen zoek die ik zou mogen interviewen.....

morph

Citaat van: lindabank op 15 september 2005, 14:20:51
Wie heeft ervaring met het bezoeken van film locaties en speciaal in het meedoen aan een tour om de film locaties te bezichtigen?

Reden voor deze vraag is dat ik voor mijn scriptie onderzoek doe naar de nederlandse markt voor film tours en ik toeristen zoek die ik zou mogen interviewen.....

Hé, ik heb een déjà vu...

theo technics

Alles is beter dan niks, het enige wat telt is muziek.

lindabank

deja vu klopt!! ik zoek nog steeds meer mensen om te kunnen interviewen en die zijn nogal moeilijk te vinden, dus probeer ik het nog een keer :)!

muziekfreak

In mijn slaapkamer draait er dagelijks een goeije hp met sm iig.  :angel:

Mijn ouders gaan ieder jaar naar thailand en willen er over een paar jaar gaan wonen ook  :angel: Anyway er staat daar een tempel geloof ik waar tombraider is opgenomen..we hebben het nagekeken enja idd zelfde tempel dat is wel geinig.  :)

@linda

Eerlijk gezegd is dat niet echt boeiend...als ik op vakantie ga of wat dan ook let ik daar niet echt specifiek op of daar een film is opgenomen. Is meer weggelegd voor het oww kek uns de aap uit indiana jones temple of doom mensen.  ;)

eploeg

BEn net een maand in den haag geweest, overal waar ik kwam brak ik mijn poten over Paul Verhoeven ;D

Bodemjager

Tijdje geleden 15 dagen in Istanbul gebivakeerd  ;D

toch een mooie filmlocatie van Star Wars episode 1 The Phantom Menace
kunnen bezoeken: De Hagia Sophia

(toen ik er liep realiseerde ik me dat pas)
ook de Blue Mosk oftewel de blauwe moskee (buurmoskee van de Hagia Sophia.

http://www.gototurkey.co.uk/images/018%20HAGIA%20SOPHIA.JPG

als jullie ooit nog eens van plan zijn naar turkije te gaan, ga dan naar Istanbul, mooie gezellige stad

richard

Citaat van: Bodemjager op 14 februari 2006, 23:39:09
toch een mooie filmlocatie van Star Wars episode 1 The Phantom Menace
kunnen bezoeken: De Hagia Sophia
Welk deel van de film is  daar in opgenomen?
Genoeg is beter.

Bodemjager

als ze in het paleis zijn

ze hebben delen van deze moskee en se Sultan Ahmet (Blauwe Moskee) genomen voor het ontwerp
ook delen van het interieur zijn gebruikt