• Welkom bij Audiofreaksforum, Audio, Hifi, Luidsprekers, Buizen. Graag inloggen of registreren.
 

sennheiser HD 800

Gestart door seniorfreak, 27 juli 2014, 14:48:09

Vorige topic - Volgende topic

seniorfreak

mijn zoon heeft een HD 600 en wil een HD 800 uit proberen in combinatie met zijn shitt MAGNI + MODI en verwacht een betere lag (bas) weergave
imand ervaring
beocenter9000 Arcam Alpha 7 sanyo TP 1200 beomaster 2300 harman kardon HK6650r Sonab OA12

Blackmore

Mij advies is om ze als demo thuis proberen, sommige winkeliers doen dat, maar als niet, dan in het winkel zelf met eigen versterker combo zeker mogelijk.

Zelf, ben ik met HD600 nog niet bekend, wel HD650 en kwaliteit van HD800 is op alle vlakte zeker te merken, dat zijn reference klasse hoofdtelefoons en zullen geen enkel narigheid in het systeem laten, maar juist blijken, daarom is het beter om keer uit proberen, voordat je EUR 1000 neerleg.
Begrijp me niet verkeerd, maar HD800 zal zeker HD600 overtreffen, maar punt is, zal u zoon dat volledig appreciëren, want hier gaat niet alleen over laag, zoals ik schreef, dat zijn reference / high end hoofdtelefoons, dus, kwaliteit boven kwantiteit, als u weet wat ik bedoel.
Gewoon afspraak maken, eigen spullen meenemen en proberen / vergelijken.



seniorfreak

de afspraak is gemaakt morgen in groningen bij de groef hifi hij neem zijn eigen magni en modi van shiit mee bedankt voor het advies,het val mij op dat er zo weinig mensen reageren bij headphones
vr,gr Ewald
beocenter9000 Arcam Alpha 7 sanyo TP 1200 beomaster 2300 harman kardon HK6650r Sonab OA12

Niemand

Mij interesseert een koptelefoon helemaal niet dus ach daar weet  ik weinig van ik had een paar sennheisers 580 en ik meen 590  en ja die waren mooi ,maar ik gebruik ze nooit .
Diverse sets deels  volgens ThvW + Berret +HVDHeiden

Blackmore

Reference hoofdtelefoons, net als speakers, kunnen best gevoelig voor systeem, waarmee ze bestuurd worden, zijn. Jullie hebben de juiste weg gekozen, neem nu de tijd en laat u, voornamelijk, niet gek maken. Zulke dingen zijn zeer persoonlijk, waar een prachtig mag vinden, ligt een ander er niet wakker van, dat is normaal. Vandaar scheef ik dat het is nog een vraag of u zoon op ze ga vallen. Vergeet ook niet over eerste indruk factor, dat zeker een moment opname is, daarom probeer op meest belangrijke dingen concentreren en daar vanuit gaan. Denk aan je eigen muziek / cd's meenemen, ook kabels die u gebruik, kunnen zeker invloed hebben, dus, wellicht ook meenemen?
Gezien prijs klasse dat jullie nakijken, wellicht een optie om AKG K812 in gedachte houden. Het zijn zeker dure jongens en persoonlijk, vond ik ze minder dan HD800, maar niet op alle vlakte, alhoewel, als je zoon laag belangrijk vind, moet hij zeker AKG niet voorbij laten schieten, maar nogmaals, vind ze aan dure kant. Op een andere audio site heb ik beide vergeleken, dus, als u daar interesse mogen hebben, laat me via p.m. weten s.v.p.

Aan andere kant, HD650 produceert mega laag en met de juiste versterker, meestal OTL, kan best indrukwekkend zijn en gezien de prijs verschillen, zeker interessant om te proberen.

seniorfreak

wij gaan vanmiddag luisteren met onze eigen spullen
thanks Ewald
beocenter9000 Arcam Alpha 7 sanyo TP 1200 beomaster 2300 harman kardon HK6650r Sonab OA12

Blackmore

OK, laat ons weten s.v.p.

seniorfreak

HD 800 klinkt op de magni klinkt plat en saai dus ten opzichte van de HD 600 geen wauwww gevoel helaas pffff
dus lijk mij het beste om eerst maar een buizen phoneversterker met voldoende vermogen voor hifi headphones aan te kunnen sturen op de kop te tikken.
gr Ewald
beocenter9000 Arcam Alpha 7 sanyo TP 1200 beomaster 2300 harman kardon HK6650r Sonab OA12

Blackmore

Geen goede match, zo te horen.


Theo van Wermeskerken

Citaat van: seniorfreak op 13 augustus 2014, 16:28:40
HD 800 klinkt op de magni klinkt plat en saai dus ten opzichte van de HD 600 geen wauwww gevoel helaas pffff
dus lijk mij het beste om eerst maar een buizen phoneversterker met voldoende vermogen voor hifi headphones aan te kunnen sturen op de kop te tikken.
gr Ewald



Berret is bezig met het ontwikkelen van een dergelijke versterker.
Dat wordt zeker iets speciaals.
Misschien even een pm naar hem.

Je hoeft geen loodgieter te zijn om van buizen te houden

seniorfreak

hij blijft voorlopig bij de senheisser 600 wat omtrent de versterker welke Berret mee bezig is reageerde mijn zoon zou wel onbetaalbaar zijn voor hem
want hij probeer nu maar het uiterste uit de hd600 te halen dus geen hifi dingen meer van duizend euro of meer kan ook niet als hbo student maar ja nieuw
benieuwd naar de verschillen 600/800 wilde hij graag horen helaas niet werkelijk waarschijnlijk de amp van hem wat betreft pb naar Berret nog niet gevonden
gr Ewald
beocenter9000 Arcam Alpha 7 sanyo TP 1200 beomaster 2300 harman kardon HK6650r Sonab OA12

Blackmore

HD800  zijn veeleisende hoofdtelefoons, dus, betere source en amp zijn nodig.

Harmonie


Met goede versterking en de juiste 300 ohm aanpassing is ook veel laag uit de HD600 te halen...

De HD650 geeft wel meer laag dan de HD600 maar is dan ook minder neutraal....

Kwa heldere en neutrale geluidsweergave is de HD600 meer verwant aan de HD800...

Ik zou zelf nooit €1000,- voor de HD800 uitgeven.
Met de veel goedkopere HD600 ben je bijna net zo goed bediend. :)

seniorfreak

vandaag een senheisser HD800 opgehaald voor 450 goedkoper dan de nieuwwaarde met garantie hij moet nog ingespeeld worden is nu nog vrij vlak in de weergave wel gebruiken wij een buizen amp van B welke op de HD 600 al een enorme stap voorwaarts is dus zijn benieuwd wat het word als hij ingespeeld is
mijn zoon is in zijn nopjes
gr Ewald
beocenter9000 Arcam Alpha 7 sanyo TP 1200 beomaster 2300 harman kardon HK6650r Sonab OA12

hokkie

Persoonlijk vind ik het laag van de Beyer dt880 mooier dan de sennheiser hd600
Ik heb ze beide