Project Weirdo

Gestart door .., 30 september 2014, 23:49:20

Vorige topic - Volgende topic

..

Beste audiofreaks en buizenliefhebbers, ik ga weer een buizenversterker bouwen. Dit keer een simpel en eenvoudig ontwerp die een Philips breedbander gaat aansturen. Back to basics dus! De bedoeling is deze keer om met oude onderdelen die ik heb liggen deze versterker ga bouwen, dus geen geen dure nieuwe componenten maar alles uit oude buizenradio's bv. en wat ik in de loop der jaren heb verzameld.

Alles word op een plankje gemonteerd

De voedingstrafo met AZ4 gelijkrichter

De Philips breedbander met de uitgangstrafo en met een paar Mullard EL84 buisjes

De komende tijd laat ik jullie de vorderingen zien. Tot nu toe wordt het een mono buizenbakje, de Philips breedbander word gemonteerd op een open baffle principe. Lekker simpel dus zonder fratsen.

KT88

Gaaf budget zero project!  :D

Ik zie hier en daar wat dingen die me vrij bekend voorkomen...... ;)
- Audiodidact -

..

En daar ben ik u heel dankbaar voor :)

Tom!

Geluid is een van de meest overschatte eigenschappen van muziek.
--- E. Schönberger

Rood

Wat een glazen zetpil ..
Wecycle projectjes zijn altijd leuk .

groovy.

Altijd leuk om een project te volgen.
In to each life some rain must fall.

.

De titel beloofd veel goeds !  ;D

.....

.

..

.....

.

..

Even wat foto's, het is een Direct-coupled single ended EL84 eindtrapje geworden. Dus zonder koppelcondensator in de signaalweg. Hij klinkt aangesloten op een oude Philips breedbander retestrak, zeer veel details en toch een beetje "smooth". Ik heb hem ook in 1 keer gebouwd zonder iets aan te passen. Toegegeven, hij is wat lomp en groot uitgevallen maar het is een fijne versterker gebleken.

Rubble

Leuk dat ie het doet. Wat ga je met de Philipsen doen? In een kastje?
"We sleep in separate rooms, we have dinner apart, we take separate vacations - we're doing everything we can to keep our marriage together."

Rodney Dangerfield

..

Citaat van: Rubble op 16 september 2016, 21:39:05
Leuk dat ie het doet. Wat ga je met de Philipsen doen? In een kastje?

Ik ga voor een open-baffle, dat past wel bij die breedbander.

Rubble

Dat zal het vast goed doen met niet al te zware muziek. Stemmen en strijkjes en zo.
"We sleep in separate rooms, we have dinner apart, we take separate vacations - we're doing everything we can to keep our marriage together."

Rodney Dangerfield

groovy.

Gaaf,het lijkt wel een industrieel ontwerp.
In to each life some rain must fall.