• Welkom bij Audiofreaksforum, Audio, Hifi, Luidsprekers, Buizen. Graag inloggen of registreren.
 

Wat was je 1e koptel. (en hoeveel/heb je R/die nog/of smaak veranderd?!)

Gestart door Nak CR7, 6 oktober 2014, 18:37:11

Vorige topic - Volgende topic

Translator.

Mijn eerste hoofdtelefoon was een enorm ding van Toshiba.
Een quadrofonische telefoon met enorme oorschelpen,kon zowel 2 kanaals als 4 kanaals,alleen de moeilijkheid en tevens dure grap was dat je alles quadrofonisch moest hebben,in mijn geval een tuner-versterker,en een spoelenrecorder en een platenspeler,uiteraard ook 4 luidsprekers,en natuurlijk,de quadrofonische platen,die ik trouwens nog heb,en het is ontzettend mooi.
En van dat alles heb ik alleen de platen nog.
Mijn tweede hoofdtelefoon was van Senheijser,de unipolar 2002, toen een AKG-K340,best wel mooie telefoons,maar bij die AKG waren vanaf het begin de ophangpunten van de schelpen een regelrechte ramp.
En toen kwam de stax en de senheijser HD650.
En daar laat ik het voorlopig wel bij.
LS:Translator Reference-Reflexion-Stylus one-Bombarde
DT.:Thorens 115mkII-Thorens 125.
Cass.d.:Nakamichi BX-300E.
DCC:Philips 950.
CD:Nakamichi OMS-5E,Nakamichi CD-5,Philips CD-931
Amp.: Luxman 383-voor/eindversterker,Synn-AP900..
Hoofdtel.:AKG,Senheiser 650-555

standvast

27 januari 2015, 21:46:23 #31 Laatste wijziging: 27 januari 2015, 22:01:28 door standvast
Koptelefoons zijn cool.
dat heb ik vandaag herontdekt in mijn "nieuwe" (bijna net zo oud als ik) Pioneer SE-700





Erg fijne koptelefoon vind ik, mooi geluid en goed gebouwd, degelijke afwerking.
gekocht op ebay.de voor een mooi prijsje.
Heb hem aangesloten op mn pioneer receiver, en dat werkt prima samen.
De seventies slogan voor verkoop was :
"World's first high-polymer stereo headphones- superb tonal quality from newly developed driver elements."
Het is een Piezoelectrisch membraan als driver, en ze werken nog steeds prima.
het leer is plakkerig geworden , ik heb het behandeld maar het blijft plakken ..

Dit is trouwens een tip, vandaag weer ervaren dat het werkt,
als je Electrostatische, Ëlectret of piezoelectrische headphones hebt, of tweedehands koopt,
Maak de plug altijd overijverig goed schoon! :D gebruik een fijn schuursponsje en wat contactspray
Voordat ik dit deed was het volume van de headphones zwakjes en erna sprankelden ze weer tot leven,
waarschijnlijk omdat de membranen door de vieze plug niet genoeg voeding doorkregen.
Ik heb het daarna ook met een oude electret Philips headphones uitgeprobeerd, en het effect was enorm.

Anyways , blij met deze nieuwe aanwinst/
Nak.System One. met Sansui SP7100 en Isophon DIY 4weg / C.E.C. BD7000 - Dynavector 23R./
"BEHEMOTH"- Custom A.T. 1005MKII Ortofon MC20 met MC76 step up.

Nak CR7

Standvast:

Geweldig mooie koptelefoon hoor! Wees er maar zuinig op!
Gaaf spul toch dat Pioneer uit die tijd: ik doe het ook al jaren met mijn Pioneer monitor 10. Ook een mooi en degelijk uitziende hoofdtelefoon, iets te zwaar voor langdurig gebruik, maar het geluid is nog bets mooi en kan nog best meekomen met de huidige hoor, hoewel er natuurlijk heel veel moderne goed en supergoed klinkende hoofdtelefoons verkrijgbaar zijn.......!!

Misschien een kleine tip: ik heb onlangs een fles W5 (soin pour cuir) lederonderhouds-middel/verzorging gekocht (bij die supermarkt die wel 4 x achtereen als beste in groente en fruit....). Hiermee een dure stoel behandeld en daarna mijn hoofdband van mijn Pioneer Monitor 10! Het resultaat mag er zeker zijn!!
Wellicht helpt het bij jouw hoofdtelf. ook!

Succes en veel luistergenoegen met/van je Pioneer SE-700!!

NAK CR7
AudioTechnica AT-H7.Akai 630DB/GX-32. IMF-TLS80IIa/CM-3a/SuperCompII. Leak Sandwich Marantz PM-94/PM-80II/Nakamichi CR7/LX-5/700Tri-Tracer. Philips N-4520/GA-209+GP-412/270 Thorens 160Super SME3009III+vdHul MC-10.Sansui AU-719. Sony SL HF-950/PS-6750+Denon DL-301/55ES. Tandberg TC-310mkII

standvast

Citaatik doe het ook al jaren met mijn Pioneer monitor 10.

Hey die heb ik ook, is ook mijn favoriete  :) super afgewerkt en zwaar maar wel comfortabel.



Ik begon met prullen in het walkman tijdperk en heb denk ik wel 15 paar kleine oordopjes versleten,
om een of andere reden ging altijd de zelfde kant stuk na een half jaar (sony mostly)
Daarna heb ik ooit een Sennheiser gehad die toen 220 gulden kosten, was een prima ding met vervangbare kabel,
die heeft het bij mij een jaar of 6 / 7 volgehouden.
Ik heb nu nog een AKAI , een Philips 6325, een Beyer DT660, een Philips sextet gebouwd door AKG,
een Monitor 10 Pioneer , een Micro MX-5 en dus sinds een paar dagen de pioneer SE-700.

Nak.System One. met Sansui SP7100 en Isophon DIY 4weg / C.E.C. BD7000 - Dynavector 23R./
"BEHEMOTH"- Custom A.T. 1005MKII Ortofon MC20 met MC76 step up.

TANNOY

mooie koptelefoons!!

nu ook lekker op het late tijdstip aan het luisteren via de hoofdtelefoon  :)
people who claim that cables do not make a difference are plainly deluding themselves. <br />On the other hand, those that say that cables should not make a difference, are dead right.<br /><br />

https://sweetspotaudio.nl/forum/

GeerMeneer

Leuk topic dit !!

:-)

Mijn 1e koptelefoon was de: Pioneer SE-450, in 1994 bij Stuut & Bruin aan de Prinsegracht in Den Haag gekocht, was 120 gulden, wat ik bij elkaar verdiend had met een krantenwijk. Jaren plezier van gehad, vooral toen ik ging draaien in discotheken/bar-dancings, man o man, wat ging ie hard en niet kapot te krijgen.

5 jaar later op bezoek bij KinkFM en maakte ik kennis met de Sony MDR-V900, in vergelijking met de SE-450, wat een verschil, warm/vet etc.

Toen met in het achterhoofd als ik ooit es die V900 kan aanschaffen, doe ik het !!

Want in 1999 koste deze toen: 500 gulden, veel geld voor een student en DJ van een piraten-radiostation/bar-dancing, gaf liever me geld uit aan plaatjes.

De 1e V900 heb ik toen van Marktplaats gehaald/gekocht, bleek achteraf een replica te zijn, wist ik dat deze bestonden, nee, maar goed, wist wel gelijk dat het een replica was, want de verpakking klopte niet. Zat in een plastic verpakking met allemaal Oosterse tekens op de verpakking die je normaal op de ruiten ziet van een Chinees Restaurant, plus, het geluid viel tegen in vergelijking de warme/vette sound.

Inmiddels nu al geruime tijd in het bezit van een originele Sony MDR-V900, zie eerder onlangs geopende topic, deze kan nog wel even mee, wilde nog wel op zijn tijd de hoofdband vervangen, enkel, dit is een onmogelijke klus, dus, nee, is goed zo.

Ben weer voorzien van een opvolger, en ja, dit is ook een Sony MDR-V900.

Mijn huidige Pioneer SE-450 nog steeds, heb daarvan ook de opvolger de SE-550, is iets voller dan de SE-450, gebruik ik af en toe als ik een draaiklus buiten de deur heb.

Vervolgens gebruik ik de Sony MDR-V600 voor het afmixen van jingles, de BeyerDynamic DT-770 wissel ik af met de V900 voor het maken van mijn uitzendingen bij een lokale omroep waar ik een programma maak.

;-)

Nak CR7

Standvast:

leuk om te lezen dat jij ook de Pioneer Monitor-10 bezit ^-^ !
Daarnaast lijkt me die Micro MX-5 een geweldige hoofdtelefoon,
de Pioneer SE-700 vind ik alleen al fraai om te zien: nooit mogen beluisteren.
De Micro MX-5 daar en tegen wel (al is dat ook alweer jaren geleden: een schoolvriendje van me had er een; MOOI!)


Nak CR7
AudioTechnica AT-H7.Akai 630DB/GX-32. IMF-TLS80IIa/CM-3a/SuperCompII. Leak Sandwich Marantz PM-94/PM-80II/Nakamichi CR7/LX-5/700Tri-Tracer. Philips N-4520/GA-209+GP-412/270 Thorens 160Super SME3009III+vdHul MC-10.Sansui AU-719. Sony SL HF-950/PS-6750+Denon DL-301/55ES. Tandberg TC-310mkII

chansig


Sennheiser HD 650

een kleine 2 weken later:

Sennheiser HD 800

Deze een paar weken later gekocht..want ik was wel nieuwsgierig naar het verschil met de HD800:


Klein maandje later:

Audeze LCD 2

En weer een maandje later:

Audeze LCD -3

Inmiddels is alleen de laatste over. Ik kan er met volle teugen van genieten.

Gr Hans
Dutch & Dutch 8M, Paradigm Pw Link, 2 BK XLS 200 subwoofers

Duck-Twacy

Een Micro Seiki MX-1 ofzo

Heb m trouwens nog steeds, maar is al bijna 40 jaar niet meer gebruikt. Denk niet dat ie het nog doet.



Ook nog een (gesloten) Sennheiser gehad, maar die heb ik omgeruild voor een sacd en een Philips "test winnaar" (15 jaar geleden dan) die ik weggegeven heb aan een kennis.

mumsoft

Mijn eerste liefde in koptelefoons was meteen de beste, een Sennheiser HD 414



Geweldig mooi geluid, helaas was de kabel tamelijk breukgevoelig, en ook de oorpads verkruimelden op den duur.
Maar het was een mooi begin.
http://en-us.sennheiser.com/news-a-history-of-sound-in-perfection-an-insight-into-sennheisers-high-end-world-160412
Marc
Do re mi fa so la ti do
Lekker hangen op de ...

Duck-Twacy

Ik had ook eigenlijk een 424 moeten kopen, maar ja, die oogde niet vet genoeg.

http://www.headfonia.com/sennheiser-hd410-hd414-hd424/

Ach de jeugdige dwalingen

mumsoft

Kom kom, dat gaat alsmaar door hoor, met die dwalingen. En dan... op een dag ben je oud en wijs. Dan heb je wat  ;D
Marc
Do re mi fa so la ti do
Lekker hangen op de ...

Jansen!

Citaat van: mumsoft op  6 juli 2015, 16:06:11
Mijn eerste liefde in koptelefoons was meteen de beste, een Sennheiser HD 414



Geweldig mooi geluid, helaas was de kabel tamelijk breukgevoelig, en ook de oorpads verkruimelden op den duur.
Maar het was een mooi begin.
http://en-us.sennheiser.com/news-a-history-of-sound-in-perfection-an-insight-into-sennheisers-high-end-world-160412

Ha, ook nog gehad.
Mijn eerste èchte koptelefoon was een Roelofs, die ik kocht via Ter Meulen Post...


Duck-Twacy

Lol, mn moeder had er ook een voor aan haar orgel, die we een jaar of 5 geleden bij het groot vuil gezet hebben

(het orgel, niet mn moeder)

minplus

Ik geloof er niets van. Een orgel is een dat, geen die. Een die is een moeder. Shame on you, die arme vrouw. >:(
If nothing goes right, go left; If nothing's left, go right