• Welkom bij Audiofreaksforum, Audio, Hifi, Luidsprekers, Buizen. Graag inloggen of registreren.
 

wat was jouw eerste "pick-upje" pl.sp. draait. en welke erna en NU?!

Gestart door Nak CR7, 8 oktober 2014, 16:41:21

Vorige topic - Volgende topic

Alf

Geweldig om te lezen dat mijn TD165 nog met grote tevredenheid muziek maakt ;)

Mijn eerste


2e


3e


daarna nog tal van factor niks platenspelers

Voor een paar jaar geleden was de genoemde Thorens mijn eerste echte serieuze draaitafel en de onderste is mijn huidige.

huub1

eerst een micro seiki dd 33
toen een rega . >:(
weer een micro dl 51.
weer een micro dd40
uiteindelijk weer een micro dd 35.
dus een micro seiki fan.

thalys

Ooit begonnen met een koffer grammafoontje van Philips. Daarna een setje van Tesla, met ingebouwde versterker en boxen. Mijn eerste echte DT was een Philips 312, daarna overgegaan op een JVC - QL-A5




en daarna onderstaande gekocht in 1985 en die is nooit meer uit de set verdwenen.


JVC QL-A75

Daarnaast heb ik nog 2 DT's, een AKAI AP-206C en een AP-307
JVC QL-A75 DT + Audio Technica AT-3200 MC.
Denon DCD720AE.
Sony TC-K515S
DENON PRA 1200 &  Kenwood Basic C1, M1a & Yamaha MX-50
Klipsch PR-160M & 14M Reference
AKG K550

Belgje

Dat is lang geleden zeg!  ???

Volgens mij begon ik met een simpel platenspelertje met ingebouwde versterker en 2 losse boxjes.
Het merk weet ik niet meer maar het ding was zwart met wit.
Daarna kreeg ik een defecte platenspeler met een ingebouwde stereo buizenversterkertje.
De speler zelf was naar de kl*te dus versterkertje uitgebouwd en in een houten kastje gemonteerd.
Nieuwe platenspeler gekocht van Pioneer (PL-12D) met een instapmodel Goldring elementje.
Als luidsprekers gebruikte ik 2 oude buizenradio's zonder binnenwerk. Later werden deze vervangen door kastjes van de draadomroep van de PTT en weer wat later door de Wharfedale Denton II.

De PL-12D heeft zeer lange tijd dienst gedaan en is pas jaren later eens vervangen door een andere Pioneer waarvan ik het typenummer niet meer weet. Het was een zwart apparaat met Hall-elementen maar dat ding kon zijn snelheid niet vasthouden en iedere keer weer zakte het toerental even om daarna weer goed te draaien. Dat was ik snel zat dus gauw gedumpt in de kliko.

Opvolger werd een Thorens TD-160 met daarin een Stanton 681EEE.
Na de komst van de CD heb ik niet meer zoveel platen gespeeld dus dat is allemaal een beetje verwaterd. Ook na de aanschaf van mijn surroundversterker heb ik geen platen meer gedraaid omdat die versterker GEEN phono ingang had. Thorens dus maar verkocht.

Toch ging het weer kriebelen en ik mocht de Thorens van mijn vader hebben welke bij mijn broer in de kelder stond. Daarin zat ook een Stanton 681EEE. Mijn broer had er echt de ballen verstand van en hij had de stofkap van de Thorens gebruikt als kattenbak. Toch maar meegenomen en de stofkap zo redelijk mogelijk gemaakt.

Omdat ik Thorens niet echt mooi vond heb ik deze weer verkocht maar het element heb ik gehouden. Ik kocht toen voor zeer weinig geld een Technics SL-20 snaaraandrijver die jaren had stilgestaan in de doos!! Nieuwe snaar erop en het plateau goed gereinigd want de rseten van de oude snaar zaten daaraan vastgeplakt.

Toen liep ik tegen mijn voorlaatste speler aan: De Pioneer PL-630. Daar heb ik echt heel veel plezier van gehad en dat was echt een zeer goede platenspeler. Eerst het Stanton element erin en dat heb ik later dan vervangen door de Expert Quadra. (dat was in mei 2014)

Sinds enkele weken heeft de PL-630 met Expert Quadra element een nieuw baasje. Ik deed de PL-630 weg omdat ik liever een zwarte draaitafel wilde hebben dus toen de PL-630 weg was ben ik diezelfde dag nog een gebruikte Technics SL-1210 gaan halen die veel TLC nodig had.
Na enkele uurtjes op tafel te hebben gestaan voor de nodige schoonmaakbeurt heb ik deze speler weer bijna blinkend kunnen krijgen. Het elementje dat ik erbij kreeg was een Stanton 500 met een D5100 naald erin. Hoort niet echt bij elkaar maar het past prima en de naald was origineel Stanton.

Ik heb daarna ook zo'n Acutex 412 STR besteld maar die had een weekje levertijd. Ik durfde niet echt mijn platen toe te vertrouwen aan de Stanton 500 dus als tussendoortje even een nieuwe AT-3600 erin gehad tot de Acutex zou binnenkomen.

Als voorversterker gebruikte ik een Promix 50S 3 kanaals mengpaneeltje maar nu heb ik een Cambridge 551P voorversterker besteld welke ik straks ga afhalen bij het postkantoor.
Reloop RP-7000 MkI/Audio Technica VM95ML/Pioneer VSX-D930

André

Classé cp-45 Maas edition,Perreaux reference 3400 Maas edition,Acoustic Siganture challenger,Benz ace s lo,Bluenote b5 titanium,Sonos zp90 Magna,zelfbouw speakers,Black Lion Red Sparrow dac.

Kringlopers zitten in een visuele cirkel.

Tom!

De eerste platenspeler was een afdankertje van mijn ouders, een Philips uit 1967 met het standaardelement (en waarschijnlijk nooit vervangen in die tijd)



De middelste op de afbeelding, met bijbehorend versterkertje en breedbanders.

Mijn eerste zelf aangeschafte was een Technics SL-B210, die heb ik nog steeds ergens staan. Standaard-element erop, niet erg veel gebruikt.



Nu geniet ik alweer een paar jaar van een Technics SL2000, dankzij Sander.

Geluid is een van de meest overschatte eigenschappen van muziek.
--- E. Schönberger

Nak CR7

Citaat van: Tom! op  9 oktober 2014, 13:45:02
De eerste platenspeler was een afdankertje van mijn ouders, een Philips uit 1967 met het standaardelement (en waarschijnlijk nooit vervangen in die tijd)



De middelste op de afbeelding, met bijbehorend versterkertje en breedbanders.

Mijn eerste zelf aangeschafte was een Technics SL-B210, die heb ik nog steeds ergens staan. Standaard-element erop, niet erg veel gebruikt.



Nu geniet ik alweer een paar jaar van een Technics SL2000, dankzij Sander.



[/quotEn daar gaat het volgens mij allemaal om: GENIETEN!!!!

mvrgr NAK CR7
AudioTechnica AT-H7.Akai 630DB/GX-32. IMF-TLS80IIa/CM-3a/SuperCompII. Leak Sandwich Marantz PM-94/PM-80II/Nakamichi CR7/LX-5/700Tri-Tracer. Philips N-4520/GA-209+GP-412/270 Thorens 160Super SME3009III+vdHul MC-10.Sansui AU-719. Sony SL HF-950/PS-6750+Denon DL-301/55ES. Tandberg TC-310mkII

Alex

over dat genieten   
op m'n 55e moet ik toch ergens m'n thrills vandaan halen  ;D

Hifi is daar 1 voorbeeld van
Voor mij zijn al die Hifi goodies die ik in huis heb uiteindelijke mijn vervulde jongensdromen ....

En ja, Ik weet onderhand heus wel dat een goed ingeregelde Thorens het echt niet veel slechter doet dan een exotisch $$$ ander merk.

gelukkig voor m/n omgeving droomde ik vroeger nooit over Ferrari's ...  ;D ;D

*)  Success is getting what you want. Happiness is liking what you get.

VPI Scout - Grado Platinum wood
Kenwood L-1000c/L1000m
KEF R105/3
Sony DVP-9000es
Sony CDP-920Q
Sonos Connect & RDAC
Apple Airport Expres
Sony STR-DA50es + KEF KTH2005

+ MicroSeiki / JBE / VPI / Technics / D

Nak CR7

Citaat van: André op  9 oktober 2014, 13:04:36
Mijn eerste en waarschijnlijk gelijk de laatste!



WOWWWW: mooi hoor, zal heel mooi klinken met die Benz!!
(het is dat ik mijn VD Hul MC10 al had......en ik van Benz nog geen weet had
(ja Mercedes ;)) anders had ik wellicht nu zeker een van de Benz´gehad!

NAK CR7
AudioTechnica AT-H7.Akai 630DB/GX-32. IMF-TLS80IIa/CM-3a/SuperCompII. Leak Sandwich Marantz PM-94/PM-80II/Nakamichi CR7/LX-5/700Tri-Tracer. Philips N-4520/GA-209+GP-412/270 Thorens 160Super SME3009III+vdHul MC-10.Sansui AU-719. Sony SL HF-950/PS-6750+Denon DL-301/55ES. Tandberg TC-310mkII

geerd

zeker mooi setje zo rega arm erop mooi elementje snap dat een blijvertje is , net als mijn scheu hier



extra voor die het missen ,,,,  .....  ???? !!!!
zelf plaatsen waar nodig bvd of b,v,d

jpio

De eerste was een Dual 505 mk2, die vervolgens zwaar gemodificeerd is. Nu draait er een Pioneer PL-L 1000, oja heb ook nog een Edwards TT maar breek me de bek daar niet over open.. >:(
Pioneer 20 serie, Onkyo-D 7955, Pioneer cdspeler, Nakamichi deck, Philips TvW 104 cdspeler, Planars 1.5 QR, 2x Rel T2, Q acoustics 3020i

theo technics

Begonnen met een koffer grammafoon, toen een Philips 212 , en vervolgens  een Philips  977, vervolgens een Beogram 1900. En toen een Beogram 4004, en toen een poos niks, CD was het hè. :angel:

Vervolgens een Revolver Replay.



En nu deze,

het blijvertje....


Alles is beter dan niks, het enige wat telt is muziek.

Nak CR7

11 oktober 2014, 18:55:18 #27 Laatste wijziging: 11 oktober 2014, 18:56:56 door Nak CR7
Citaat van: theo technics op 11 oktober 2014, 17:42:50
Begonnen met een koffer grammafoon, toen een Philips 212 , en vervolgens  een Philips  977, vervolgens een Beogram 1900. En toen een Beogram 4004, en toen een poos niks, CD was het hè. :angel:

Vervolgens een Revolver Replay.



En nu deze,

het blijvertje....




is er dan nog wel verschil hoorbaar tussen die revolver en die Space Acoustics?
Het grootste verschil lijkt mij in het element te zitten, of gaat dan uiterlijk tellen?

Nak CR7
AudioTechnica AT-H7.Akai 630DB/GX-32. IMF-TLS80IIa/CM-3a/SuperCompII. Leak Sandwich Marantz PM-94/PM-80II/Nakamichi CR7/LX-5/700Tri-Tracer. Philips N-4520/GA-209+GP-412/270 Thorens 160Super SME3009III+vdHul MC-10.Sansui AU-719. Sony SL HF-950/PS-6750+Denon DL-301/55ES. Tandberg TC-310mkII

theo technics

Alles is beter dan niks, het enige wat telt is muziek.

Parker700

Citaat van: Nak CR7 op 11 oktober 2014, 18:55:18
Citaat van: theo technics op 11 oktober 2014, 17:42:50
Begonnen met een koffer grammafoon, toen een Philips 212 , en vervolgens  een Philips  977, vervolgens een Beogram 1900. En toen een Beogram 4004, en toen een poos niks, CD was het hè. :angel:

Vervolgens een Revolver Replay.



En nu deze,

het blijvertje....




is er dan nog wel verschil hoorbaar tussen die revolver en die Space Acoustics?
Het grootste verschil lijkt mij in het afstellen van het element te zitten, of gaat dan uiterlijk tellen?

Nak CR7
8)
Muziek, daar kikker je van op!