• Welkom bij Audiofreaksforum, Audio, Hifi, Luidsprekers, Buizen. Graag inloggen of registreren.

Van 5.1 naar 2.1.

Gestart door Wim72, 28 oktober 2014, 18:33:12

Vorige topic - Volgende topic

Wim72

Ik ben onlangs over gestapt van 5.1 Eltax naar 2.1 Kef15.2 en er kwa muziek flink op vooruit gegaan vooral in het middengebied  door het wisselen van de complete 5.1 set naar 2.1 met staanders en denk er nu over om zo langzaam weer te gaan upgraden naar 5.1 met bijpassende componenten bij de Kef Q15.2 speakers.

Dit zal toch een kwestie zijn van sparen en wat is het verstandigste eerst een goede  center erbij  3.1 voor stemmen geluid bij films en muziek of 2 goede rearspeakers 4.1 voor het surroundeffect en dan langzaam aan neer volledig 5.1 ???

Alex

in een 2.1 instelling speelt de versterker in PCM-stereomode, dus  niet in 1 of andere DSP mode...
en klinkt dus meteen vaak beter ... straks in een 5.1 opstelling, dus weer in een DSP mode kan dat
wel eens gaan tegenvallen .....

wees op je hoede ....
5.1/DSP is bedoeld voor HomeTheater, en 2.1/PCM Stereo is een andere wereld....
*)  Success is getting what you want. Happiness is liking what you get.

VPI Scout - Grado Platinum wood
Kenwood L-1000c/L1000m
KEF R105/3
Sony DVP-9000es
Sony CDP-920Q
Sonos Connect & RDAC
Apple Airport Expres
Sony STR-DA50es + KEF KTH2005

+ MicroSeiki / JBE / VPI / Technics / D

Wim72

Mijn Kef 15.2 stereo speakers zijn onlangs aangevuld met 3 Kef eitjes (1 center en 2 rear) in dezelfde kleur en ook 8 ohm.
Muziek , radio en elpee's speel ik af in stereo en films , dvd en blu-ray in 5.1.

Zag de eitjes voor een schappelijke prijs op MP en aageschaft  en mijn set is nu compleet voor alle toepassingen muziek en film;)