Home Cinema : van bron tot beeld

Gestart door Muug, 23 november 2014, 20:08:50

Vorige topic - Volgende topic

Muug

Hoi,

ik heb momenteel een gewone goeie stereo-installatie. Dus twee luidsprekers, versterker, cdspeler, platendraaier en een TV. Nu speel ik met het idee om een beamer te kopen en een groot uitrolbaar projectiescherm. Beamer zou net als het scherm tegen het plafond kunnen hangen.
Maar dan komen de vragen eh :
- welke bron gebruik ik? Ik zou een blu-rayspeler kunnen gebruiken (moet ik nog kopen) en die dan voor het geluid verbinden met mijn DAC via coax of spdif. En via HDMI naar die beamer? Of zou wifi kunnen? Want die beamer hangt dus wel aan het plafond eh.... Of dan gewoon meteen streaming, recht vanaf mijn pc of internet naar de beamer? Maar hoe krijg ik het geluid dan naar mijn luidsprekers???
- ik blijf trouwens gewoon bij stereo, ik ga niet met surround beginnen, teveel speakers, teveel kabels overal....

Kunnen jullie mij wat advies geven?

TANNOY

geen wifi op beamer...

hdmi naar beamer,vanuit blu ray

die gaat dan stereo uit naar een versterker en dan naar je luidsprekers
people who claim that cables do not make a difference are plainly deluding themselves. <br />On the other hand, those that say that cables should not make a difference, are dead right.<br /><br />

Muug

awel ja, da's de meest logische oplossing eh. Alleen gaat dat geen zicht zijn, die hdmi-kabel tegen het plafond.... 't is een open houten plafond, ge weet wel, om de halve meter een grenen balk op zijn kant, daarop dan de planken die zowel plafond als vloer zijn. En die grenen balken zitten dus evenwijdig met de lijn van de speakers, maw de hdmi-kabel moet al die balken dwarsen om tot bij de beamer te geraken. Afin, met ne kabel van een 15m zou ik wel iets kunnen doen denk ik.... eerst naar de grond, dan naar de hoek van de living, dan om hoog tot tegen het plafond, dan naar achteren etc etc ...