• Welkom bij Audiofreaksforum, Audio, Hifi, Luidsprekers, Buizen. Graag inloggen of registreren.
 

Computer aansuiten op Sony plasma KE-32TS2E

Gestart door Trillingsjunk, 11 november 2014, 15:27:57

Vorige topic - Volgende topic

Trillingsjunk

11 november 2014, 15:27:57 Laatste wijziging: 11 november 2014, 15:46:10 door Trillingsjunk
Hoi,

Even een vraag. Ik heb een rgb naar vga kabel aangeschaft om via mijn laptop films te kijken op mijn plasma, maar ik krijg geen signaal op de tv. Het is een 3 rgb kabel. Wat doe ik niet goed?
:-\

Voor de duidelijkheid, ik heb alleen de rood-groen-blauw, en niet de H/d V/d, maar zou dat het dan kunnen wezen waarom er geen beeld verschijnt? Native resolutie stond op 800x600. TV kan 1024x856 meen ik zo uit mijn hoofd.

Be tweeter

Ik weet niet of de sync in die kabel wordt geregeld en de beeldfrequentie wordt ook niet altijd ondersteund.
We do not embrace reason at the expense of emotion. We embrace it at the expense of self-deception. (Herbert Muschamp)

Trillingsjunk

Citaat van: Be tweeter op 11 november 2014, 15:52:42
Ik weet niet of de sync in die kabel wordt geregeld en de beeldfrequentie wordt ook niet altijd ondersteund.

Ik weet het helaas ook niet, zou de hd/vd bijsolderen dan uitkomst kunnen bieden? Zo als je wel kunt lezen heb ik er totaal geen verstand van.


Trillingsjunk

Zoals in het boekje staat:

Kanaal 5 is rgb/component.

Y: 1Vp-p, 75 ohm, 0,3V negative sync
Pb: 0,7 Vp-p, 75 ohm
Pr; 0,7 Vp-p, 75 ohm

OF

G: 0,7 Vp-p, 75 ohm, Sync on Green
B: 0,7 Vp-p, 75 ohm, Sync on Green
R: 0,7 Vp-p, 75 ohm, Sync on Green

OF

G: 0,7 Vp-p, 75 ohm, Niet Sync on Green
B: 0,7 Vp-p, 75 ohm, Niet Sync on Green
R: 0,7 Vp-p, 75 ohm, Niet Sync on Green

HD: 1-5 Vp-p
VD: 1-5 Vp-p

Misschien dat iemand hier nog iets mee kan.

Trillingsjunk

Citaat van: Trillingsjunk op 11 november 2014, 16:02:24
Zoals in het boekje staat:

Kanaal 5 is rgb/component.

Y: 1Vp-p, 75 ohm, 0,3V negative sync
Pb: 0,7 Vp-p, 75 ohm
Pr; 0,7 Vp-p, 75 ohm

OF

G: 0,7 Vp-p, 75 ohm, Sync on Green
B: 0,7 Vp-p, 75 ohm, Sync on Green
R: 0,7 Vp-p, 75 ohm, Sync on Green

OF

G: 0,7 Vp-p, 75 ohm, Niet Sync on Green
B: 0,7 Vp-p, 75 ohm, Niet Sync on Green
R: 0,7 Vp-p, 75 ohm, Niet Sync on Green

HD: 1-5 Vp-p
VD: 1-5 Vp-p

Misschien dat iemand hier nog iets mee kan.

Vernieuwingsfrequentie heb ik van de tv niet kunnen vinden in het boekje, de computer stond op 60 HZ

art

VGA werkt alleen als je computer VGA-out verbindt met televisie/monitor VGA-in.
Dat heeft inderdaad te maken met de H en V sync, dus er is een fullwired kabel nodig.
Direct ingaan op RGB (b.v. via SCART) werkt ook al niet vanwege verschillende levels.

Een converterkastje is dus nodig. Of een computer die sync-on-green levert.

Trillingsjunk

Citaat van: art op 11 november 2014, 17:06:42
VGA werkt alleen als je computer VGA-out verbindt met televisie/monitor VGA-in.
Dat heeft inderdaad te maken met de H en V sync, dus er is een fullwired kabel nodig.
Direct ingaan op RGB (b.v. via SCART) werkt ook al niet vanwege verschillende levels.

Een converterkastje is dus nodig. Of een computer die sync-on-green levert.


Bedankt Art, dan kan ik daar eens op gaan zoeken!

Jansen!

Je kunt toch via hdmi de pc aansluiten?
Eventueel met een dvi-->hdmi verloopje.
Op die manier sluit ik diverse laptops moeiteloos op onze 7 jaar oude plasma aan.

Trillingsjunk

Citaat van: Jansen! op 11 november 2014, 17:20:13
Je kunt toch via hdmi de pc aansluiten?
Eventueel met een dvi-->hdmi verloopje.
Op die manier sluit ik diverse laptops moeiteloos op onze 7 jaar oude plasma aan.

Helaas kan dat hier niet, er zit namelijk geen hdmi ingang op. In de vga kant van de kabel zit slechts rood blauw en rood aangesloten en een gemeenschappelijke aarde. Misschien is het dan handiger om de hd vd bij te solderen. Anders moet je een extra green sync netwerk maken.

Trillingsjunk

11 november 2014, 17:37:31 #9 Laatste wijziging: 11 november 2014, 17:39:22 door Trillingsjunk


Pin 1, 2, 3 is de R-G-B
pin 10 wordt gebruikt als gezamenlijke ground.

Dit is dus de huidige situatie.



Dit is als het goed is de pinlayout van de vga output.

Als ik het goed zie dan zou ik de ground van rgb weer op 6/7/8 kunnen zetten en de h-sync en V-sync op  pin 13 en 14, en de ground daarvan op pin 10 sync-return.

Hoop ik dan ;D

Trillingsjunk

Zoals gedacht heb ik de vga omgebouwd zoals omschreven boven, nu had ik wel even beeld inhet rood, en toen blauw flikkerende vlakken, nog niet wat het wezen moet dus 8)


Trillingsjunk

Het werkt!!!! Vraag niet hoe... Maar het werkt.  :D

Kleuren zijn flets nog, en de beeldverhouding is nog niet wat het wezen moet.

Roots

Waarom niet meteen die stroomverslindende plasma buiten gooien en een full HD led schermpje met hdmi aanschaffen. Je koop ze al vanaf 300 euro.
Thiel 3.6, Krell FPB200C, Krell KRC HR/KPE Ref, Sony SCD-555ES, North Star usb 32, Thorens TD160Smk4/SME3/Goldring Eroica LX

Trillingsjunk

Citaat van: Roots op 11 november 2014, 19:05:41
Waarom niet meteen die stroomverslindende plasma buiten gooien en een full HD led schermpje met hdmi aanschaffen. Je koop ze al vanaf 300 euro.

Zeker een plan, zodra het budgettair allemaal mee zit.. :laugh:


Roots

Het grappige is: Hoe langer je wacht des te meer geld het kost...Je moet het wel eerst op de plank hebben liggen, dat is waar!
Thiel 3.6, Krell FPB200C, Krell KRC HR/KPE Ref, Sony SCD-555ES, North Star usb 32, Thorens TD160Smk4/SME3/Goldring Eroica LX