• Welkom bij Audiofreaksforum, Audio, Hifi, Luidsprekers, Buizen. Graag inloggen of registreren.
 

Koptelefoon gebalanceerd kabel

Gestart door fasteddie, 20 januari 2015, 21:06:17

Vorige topic - Volgende topic

fasteddie

Hallo beste forum leden,

Heb een bmc puredac aangeschaft met een gebalanceerde koptelefoon aansluiting.

Nu ben ik op zoek naar een gebalanceerde kabel aan te sluiten op een sennheiser en of hifiman 400i.

In Nedetland kan ik de kabels eigenlijk niet vinden, daar ik graag een kabellengte wil hebben van 4/5 meter.

Enig idee waar ik zo'n kabel kan aanschaffen? Alle suggesties zijn welkom!
Iemand toevallig ervaring met de bmc puredac?

Dank en groet
Edwin

fasteddie

Iemand idee?
Moet toch wel!

Dank en groet
Edwin

Be tweeter

We do not embrace reason at the expense of emotion. We embrace it at the expense of self-deception. (Herbert Muschamp)

Blackmore


cyrano

Citaat van: Be tweeter op 22 januari 2015, 07:57:25
Waarom in hemelsnaam?

+1 Wie verzint zoiets?

Gebalanceerd is NIET beter in kwaliteit. Het is theoretisch SLECHTER dan asymmetrisch. En in de praktijk ook, al zal je dat niet merken.

Het heeft alleen een veel grotere cmrr, waardoor langere kabels zo goed als geen storing oppikken. Bij normale lengte kabels speelt het minder rol. En 't is vooral belangrijk voor microfoon kabels. Niet voor hoofdtelefoons. Als die storing oppikken is de versterker slecht ontworpen.

A. Buys

22 januari 2015, 19:27:00 #5 Laatste wijziging: 22 januari 2015, 19:29:14 door A. Buis
Als je de mogelijkheid hebt, waarom dan niet eens proberen...

Het lijkt me dat je met een lange kabel, gebalanceerd een iets betere kanaalscheiding kunt hebben.
De min wordt niet meer gedeeld. Of je het terug hoort is een tweede, als je het niet probeert hoor je het verschil zeker niet.;)

Soldeer eens een paar pluggen aan twee paartjes van een netwerkkabel.
Afscherming lijkt me niet nodig.
|         |        |       |      |     |    |   |    |     |      |       |        |         |

fasteddie

Hallo,
De reden dat ik dit vraag is dat de gebalanceerde uitgang VAB de bmc puredac veel beter ontworpen is dan niet niet gebalanceerde.
Luistertest hebben dit ook uitgewezen.

Dus wat mij betreft staat dit niet ter discussie, maar is alleen de vraag of er ook nog een gebalanceerde kabel van 5 meter ergens te koop is, zonder direct de hoofdprijs te betalen.

Dus iemand nog een suggestie?

Ben het natuurlijk eens dat het nog de vraag is of ik het kan oren met oren met reeds veel kilometers!

Dank

A. Buys

Je zal iig de standaard stereojack moeten vervangen voor iets vierpoligs.

Maar of het allemaal echt gebalanceerd aangsloten kan worden is nog wel afhankelijk van je hoofdtelefoon bedrading. Is die 4 aderig?
|         |        |       |      |     |    |   |    |     |      |       |        |         |

Be tweeter

De hifiman heeft coaxiale plugjes aan de schelpen, wanneer je daar passende stekertjes voor vindt dan is een kabel zo gemaakt en kost je niet de kop.
We do not embrace reason at the expense of emotion. We embrace it at the expense of self-deception. (Herbert Muschamp)

Blackmore

Probeer bij BlueJeans cables informeren http://www.bluejeanscable.com/  volgens mij zitten ze ook in UK, dus, moet kunnen.

fasteddie

Hi Blackmore,
Bedankt voor de tip!
Edwin