• Welkom bij Audiofreaksforum, Audio, Hifi, Luidsprekers, Buizen. Graag inloggen of registreren.
 

Welk merk auto rijden de forum leden

Gestart door leen, 22 oktober 2005, 23:43:01

Vorige topic - Volgende topic

minplus

Heb jaren 50 ook geluidsoverlast veroorzaakt met m'n fiets(je) met blokken op de trappers omdat je benen nog niet lang genoeg waren. De schoensmeerblikje cq. wasknijper methode waardoor je fiets een beetje op een brommer leek. Zit te piekeren hoe ik die zooi toen aan de fiets bevestigde; elastiek speelde ook een rol, zeker bij het klepperen.
Iemand een idee?
If nothing goes right, go left; If nothing's left, go right

kurt

Als het om decibels gaat kan het nog mee vallen, daar is eenvoudig aan te voldoen met originele dempers. Uitstoot daarentegen een euro 4 benzine motor binnenkort gaan weren of dik taxeren? Wat zal het worden, een mens wordt er niet vrolijker van.
Als het zo verder evolueert kunnen ze bvb. ook eens kijken naar plezier vaartuigen.
Mag dat dan nog die oude DAF diesels?

Tom!

In sommige steden worden boten met brandstofmotoren al geweerd op de grachten en singels.

Als aanwonende van een drukke straat ben ik erg blij met steeds stillere auto's en veel batterijauto's. Het enige wat me nu nog wakker houdt is de herrie van brommers, motoren en vrachtwagens en een enkel jochie met een blerpijp onder zijn barrel.
Geluid is een van de meest overschatte eigenschappen van muziek.
--- E. Schönberger

BunnY

Citaat van: kurt op 11 oktober 2019, 18:56:23Als het om decibels gaat kan het nog mee vallen, daar is eenvoudig aan te voldoen met originele dempers. Uitstoot daarentegen een euro 4 benzine motor binnenkort gaan weren of dik taxeren? Wat zal het worden, een mens wordt er niet vrolijker van.
Als het zo verder evolueert kunnen ze bvb. ook eens kijken naar plezier vaartuigen.
Mag dat dan nog die oude DAF diesels?

En ik net maar een brommer kopen met het idee dat ik iets doe voor het milieu. Ik kan me niet inbeelden dat het ding vervuilender is dan mijn Opel Diesel ::)
We'll see about that !!

Heintje

Citaat van: minplus op 11 oktober 2019, 18:03:59Heb jaren 50 ook geluidsoverlast veroorzaakt met m'n fiets(je) met blokken op de trappers omdat je benen nog niet lang genoeg waren. De schoensmeerblikje cq. wasknijper methode waardoor je fiets een beetje op een brommer leek. Zit te piekeren hoe ik die zooi toen aan de fiets bevestigde; elastiek speelde ook een rol, zeker bij het klepperen.
Iemand een idee?

Wij deden een stuk karton met een wasknijper zo aan de voorvork dat het uiteinde tussen de spaken stak ...

Celica TA40

Wij zetten een speelkaart met een wasknijper vast aan een stangetje van de bagagedrager.
Akai: GX-635D, GX-620, GX-630DB, GX-210D/Yamaha A-S301, CDX-993/Rotel T11/Technics SL-P555, RS-T80R/Pioneer PL-12D, PD-S06/Denon DA-500/Sony PS-434, HA-50/NAD PP-2/Sennheiser HD545 Reference/Impulse 34/Bekabeling: AudioBS en Ixos

minplus

Citaat van: Heintje op 12 oktober 2019, 11:11:28
Citaat van: minplus op 11 oktober 2019, 18:03:59Heb jaren 50 ook geluidsoverlast veroorzaakt met m'n fiets(je) met blokken op de trappers omdat je benen nog niet lang genoeg waren. De schoensmeerblikje cq. wasknijper methode waardoor je fiets een beetje op een brommer leek. Zit te piekeren hoe ik die zooi toen aan de fiets bevestigde; elastiek speelde ook een rol, zeker bij het klepperen.
Iemand een idee?

Wij deden een stuk karton met een wasknijper zo aan de voorvork dat het uiteinde tussen de spaken stak ...

Doe heb ik ook gebruikt, maar het blikje maakte veel meer herrie.
If nothing goes right, go left; If nothing's left, go right

Rubble

Citaat van: minplus op 12 oktober 2019, 21:11:26
Citaat van: Heintje op 12 oktober 2019, 11:11:28
Citaat van: minplus op 11 oktober 2019, 18:03:59Heb jaren 50 ook geluidsoverlast veroorzaakt met m'n fiets(je) met blokken op de trappers omdat je benen nog niet lang genoeg waren. De schoensmeerblikje cq. wasknijper methode waardoor je fiets een beetje op een brommer leek. Zit te piekeren hoe ik die zooi toen aan de fiets bevestigde; elastiek speelde ook een rol, zeker bij het klepperen.
Iemand een idee?

Wij deden een stuk karton met een wasknijper zo aan de voorvork dat het uiteinde tussen de spaken stak ...

Doe heb ik ook gebruikt, maar het blikje maakte veel meer herrie.
https://www.youtube.com/watch?v=CDafMzo4HO8

Turbo Spoke!!!
"We sleep in separate rooms, we have dinner apart, we take separate vacations - we're doing everything we can to keep our marriage together."

Rodney Dangerfield

minplus

Meer dat geluid, ja.
Blikje, halve wasknijper, elastiek..., maar hoe precies..?
If nothing goes right, go left; If nothing's left, go right

Nicolas

Maareuh, noise cancelling oortjes in het verkeer? Dan hoor je toch helemaal niks meer van je omgeving?
Gelieve anderhalve meter afstand te houden tussen uw en mijn bericht.

Integra

Dat maakt toch niets uit? Kijken doen we ook al lang niet meer  :angel:  :angel:  :angel:

BunnY

Citaat van: Nicolas op 13 oktober 2019, 14:30:56Maareuh, noise cancelling oortjes in het verkeer? Dan hoor je toch helemaal niks meer van je omgeving?

Hangt er vanaf wat je wil horen van de omgeving. Gezoem en ander constant geluid, dat hoef ik niet te horen neen :)

Vandaag voor de eerste keer gebrommerd in de regen. En mijn schoenen en jas zijn helemaal niet waterdicht :D Was rillen geblazen. Gelukkig hield de stress van een bijna lege tank mij wel alert. En toen ik in Gent aankwam en een paar km file kon voorbijrijden, was alles al weer vergeten :engel:
We'll see about that !!

BunnY

Zo, de eerste 1000km met de Honda 125cc zitten er op. En het bevalt nog steeds, ondanks dat ik warmere motorkleding moet kopen.

Als het zo doorgaat dan ga ik in februari toch maar eens voor mijn motorrijbewijs gaan om een modelletje zwaarder te kunnen kopen. Ik merk dat ik boven de 90km/u toch wel serieus afhankelijk ben van de wind :angel:
Ik denk er zelfs niet meer aan om de auto te nemen als ik ergens (alleen) naar toe moet! Elke keer dat ik in de regen rij dan denk ik 'brrrrrr', maar als ik dan de stad in rij en ik zie al die stilstaande auto's dan is het het opeens allemaal waard geweest 8)

We'll see about that !!

TANNOY

als je goede warme kleding koopt en een goed regenpak uit 1 stuk, valt het met die regen ook mee!

mischien thermo kleding, maar dat is pas als het echt koud word.


ja het rijden , je bent gewoon meer bezig , en je weet dat je nooit vaststaat in het verkeer. :)

goed nieuws!

ja wat zwaarders zal ook wat meer ontspannen rijden
people who claim that cables do not make a difference are plainly deluding themselves. <br />On the other hand, those that say that cables should not make a difference, are dead right.<br /><br />

https://sweetspotaudio.nl/forum/

Sytse Fliege

Dit stuurde m'n neefje me op. Ik dacht dat IK erg was...

Ach, kikker toch op!