• Welkom bij Audiofreaksforum, Audio, Hifi, Luidsprekers, Buizen. Graag inloggen of registreren.
 

Welk merk auto rijden de forum leden

Gestart door leen, 22 oktober 2005, 23:43:01

Vorige topic - Volgende topic

Heintje

Ik tank altijd in België of Duitsland ...  ;D

Tom!

Citaat van: Duclaasie op 10 juni 2021, 21:19:06LHD heeft het stuur rechts en RHD heeft het stuur links. Je rijdt tenslotte links met een LHD. Anders was het DPR ( Driver Position Right) geweest
LHD heeft het stuur links en is voor rechtsverkeer.
Geluid is een van de meest overschatte eigenschappen van muziek.
--- E. Schönberger

Celica TA40

Citaat van: Tom! op 10 juni 2021, 21:17:05Hahaha

Daarom staat er in je benzinemeter een pijltje naar de kant waar je vulopening zit.

In geen van mijn auto's stond/staat een dergelijk pijltje in de benzinemeter; in ieder geval zeker niet bij de 3 Renaults. Maar wel is de slang bij het benzinepompsymbooltje aan de rechterkant. Bij auto's met de tankdop links kun je trouwens de tankklep gewoonlijk vanaf de bestuurdersplaat openen. Meestal bij auto's waar RHD is.
Akai: GX-635D, GX-620, GX-630DB, GX-210D/Yamaha A-S301, CDX-993/Rotel T11/Technics SL-P555, RS-T80R/Pioneer PL-12D, PD-S06/Denon DA-500/Sony PS-434, HA-50/NAD PP-2/Sennheiser HD545 Reference/Impulse 34/Bekabeling: AudioBS en Ixos

Nicolas

Citaat van: Tom! op 10 juni 2021, 22:40:35
Citaat van: Duclaasie op 10 juni 2021, 21:19:06LHD heeft het stuur rechts en RHD heeft het stuur links. Je rijdt tenslotte links met een LHD. Anders was het DPR ( Driver Position Right) geweest
LHD heeft het stuur links en is voor rechtsverkeer.

LHD/RHD slaat op de positie van het stuur.
LHT/RHT slaat op de kant van de weg waar je moet rijden.

In NL rij je dus -normaal gezien- met een LHD auto in -laat ons hopen- RHT verkeer.

Verwarrend? Jazeker.
Gelieve anderhalve meter afstand te houden tussen uw en mijn bericht.

Tom!

Geluid is een van de meest overschatte eigenschappen van muziek.
--- E. Schönberger

Heintje

Gelukkig heb ik navigatie, want ik raak hier helemaal de richting kwijt!  ;D

Celica TA40

Citaat van: Duclaasie op 10 juni 2021, 21:19:06LHD heeft het stuur rechts en RHD heeft het stuur links. Je rijdt tenslotte links met een LHD. Anders was het DPR ( Driver Position Right) geweest

Nee dus. Je rijdt rechts met een LHD.
Akai: GX-635D, GX-620, GX-630DB, GX-210D/Yamaha A-S301, CDX-993/Rotel T11/Technics SL-P555, RS-T80R/Pioneer PL-12D, PD-S06/Denon DA-500/Sony PS-434, HA-50/NAD PP-2/Sennheiser HD545 Reference/Impulse 34/Bekabeling: AudioBS en Ixos

MYRYAD

Verwarrend, ik kijk wel wat de andere automobilisten doen. ;D

BunnY

Net terug van te gaan kamperen met onze Audi 80 en ontdekt dat de voortrein rammelt. Nu hebben we besloten dat het ding vanaf nu wel 'wat geld' mag kosten en dat het vooral betrouwbaar moet zijn.

Het ding moet eigenlijk uitgelijnd worden dus leek het mij slim om éérst de ophanging aan te pakken. En misschien gewoon alles te vervangen. Dus draagarmen(+rubbers) + fusee + stuurkogels.

Nu kan ik de buitenste kogel kopen (heb ik indertijd vervangen bij de Volvo 480) maar ik zie online ook de ganse stuurstang. Slijt de 'binnenste' bevestiging van de stuurstang eigenlijk? En is dat simpel te vervangen bij garage de stoep? Of is enkel de buitenste kogel quasi altijd voldoende?

Even een omschrijving van de klachten: auto rammelt metaalachtig bij het rijden op kasseien/klinkers of over roosters. Ook bij schakelen zegt die soms kloenk. Maar niet bij remmen of optrekken. Ook bij het wiebelen met het stuur hoor ik niks. Als ik tegen de velg duw met mijn wiel meen ik wel iets te horen.

Dankuwel!
We'll see about that !!

Tom!

Ik zou 'm eens op de brug zetten, kijken naar draagarmrubbers (los te vervangen, goedkoop), stabistangrubbers en toplagers van de veerpoten.
Geluid is een van de meest overschatte eigenschappen van muziek.
--- E. Schönberger

Duclaasie

Kijk ook naar de koppelstangetjes van de stabilisatorstang en de motorsteunen. Vooral geluid bij optrekken in de vorm van een kloenk heeft vaak verband met motorsteunen. Rammel op korte hobbels is vaak stabilisatorstangrubbers en/of koppelstangen.

Overigens kán het geluid ook uit de schokbrekers zelf komen.

Mijn ervaring is dat je op een gegeven moment het best alles in één keer kan vervangen, omdat je dan ook maar één keer hoeft te laten uitlijnen.

Onder alles versta ik dan:
Schokbrekers, toplagers, draagarmen, stuurkogels, fuseekogels, wiellagers, stabilisatorstang rubbers en koppelstangen en de motorsteunen. De vraag is echter hoe lang je nog met de auto wil doen en wat je zelf kan. Laten doen zal een lieve duit kosten.

Niemand

Diverse sets deels  volgens ThvW + Berret +HVDHeiden

Niemand

De stuurkogels aan het stuurhuis zijn ook verdacht
Diverse sets deels  volgens ThvW + Berret +HVDHeiden

Tom!

Die zouden ook speling kunnen vertonen, maar bij gerammel verdenk ik eerder andere dingen. Allemaal snel genoeg te vinden met de auto in de lucht en een koevoet bij de hand.
Geluid is een van de meest overschatte eigenschappen van muziek.
--- E. Schönberger

BunnY

Citaat van: Niemand op 22 juli 2021, 15:26:41De stuurkogels aan het stuurhuis zijn ook verdacht

Bij het vervangen van de hele stuurstang moeten ook de stuurhuishoezen vervangen worden?

Of spreken we er maandag even in persoon over?

Edit: stabistokjes was ik al even vergeten. Goed punt! En ik vervang ook liefst alles in 1 keer. Wil niet aan de gang blijven.
We'll see about that !!