• Welkom bij Audiofreaksforum, Audio, Hifi, Luidsprekers, Buizen. Graag inloggen of registreren.

Welk merk auto rijden de forum leden

Gestart door leen, 22 oktober 2005, 23:43:01

Vorige topic - Volgende topic

Niemand

Met name de Tesla is erg fout wat touchscreen aangaat  er is eigenlijk geen fatsoenlijke bediening voor ruitenwissers ,dat moet via dat kreng .
Dat leverde mij bijna een nare situatie op onderweg op de snelweg toen het ineens ging regenen ,aandacht van de weg af en en half op de vluchtstrook door die !#^*()_FDXCV<ruitenwisser .
Deze auto had nooit op de weg mogen komen als de RDW hem echt had gekeurd .
Nu ben ik er wel wat aan gewend ,maar het blijft gevaarlijk .
Omdat je moet kijken naar dat rotscherm.
Elon Musk bedankt !!!!!!
Diverse sets deels  volgens ThvW + Berret +HVDHeiden

MYRYAD

Ja, ik ben gehecht aan blindelings knoppen bedienen.
Heb wel ervaring met een touch srceen. Zat zo'n android ding in onze vorige CRV.
Wilde ik iets instellen of veranderen op het scherm tijdens het rijden. Ging mijn vinger, met aandacht voor het scherm, naar het scherm. Zat er net een hobbel in de weg.
En ging dus de vinger heen en weer. En raak ik het verkeerde stukje van het scherm. Ik zal het netjes houden!
Maar daarom dus geen touch screen meer.

Nicolas

Ik heb met enige moeite het geluid van mijn android foon aan de auto kunnen koppelen via bluetooth. Tenminste, als ik eerst op de "media" knop druk want anders hoor je niks via de auto én niks meer via de foon!

Die car link ofzo, ik veronderstel om het foon scherm op het autoscherm te tonen, die krijg ik niet werkend.

Hoe kan zoiets zo ingewikkeld zijn? Standaard Samsung foon, niet meteen een exotische use case.
Gelieve anderhalve meter afstand te houden tussen uw en mijn bericht.

MYRYAD

Ja, mijn bluetooth ging steeds in discussie met de achteruitrij camera, navigatie, instellingen auto oa kleuren binnenverlichting van de verlichtte knoppen. Kon rood, blauw, wit, groen. Ze vochten om voorrang en bevestiging!
Als ik dan de bluetooth aan deed haalde dat ding bestanden van mijn smartphone. Of wilde de navigatie uodaten!
Kortom, lang leve een radio/cd met knoppen en geen infotainment.

Sytse Fliege

Is dat niet om bijvoorbeeld google spam via je telefoon aan je autohardware te koppelen? Vriendinlief heeft dat in haar C3 voor elkaar gekregen (geen idee hoe overigens). Ik ben er wel blij mee, want ondanks dat ik geen spamfan ben is het toch doorgaans stukken beter dan die standaard auto software (wat wel Motmot zal zijn denk ik).

Ping, idee! Zal haar eens vragen of ze mijn feun ook op de Q8 aan de praat kan krijgen, want die routesoftware is verouderd en het abonnement is verlopen.

Ach, kikker toch op!

BunnY

Gisteren de Opel naar de garage gedaan voor wat dingen in garantie. 2 nieuwe/andere achterbanden, missende gereedschapset (inclusief krik) en defect achterraam, dat gaat niet open (en dus waarschijnlijk ook niet toe).

Ik ben eens benieuwd...
We'll see about that !!

Niemand

BunnY

En de Opel is terug. 2 identieke achterbanden deze keer. En een oude krik en wielmoersleutel in de koffer gesmeten.

Achterruit gaat nog steeds niet open én de achterdeur niet meer op slot. Naar het slot willen ze nog kijken de achterruit blijkt na inspectie 'geen klein dingetje' en willen ze dus niet herstellen. Ik ben van mening dat garantie van een jaar wil zeggen dat je mag verwachten dat de ramen openen en sluiten. Maar in welke mate wil ik daar een juridisch getouwtrek van maken? Of vind ik een slechte review genoeg? Het gaat me niet speciaal over het geld van het herstellen van dat raam maar over het feit dat ik het niet ok vind hoe ze met mij omgaan...

Stomme is dan weer wel dat die auto brengen en ophalen telkens minstens 3u tijd kost én hulp van 1 van mijn ouders om mij op te pikken bij de garage. Pfff... ik ben er nog niet uit.
We'll see about that !!

Niemand

een review waar de honden geen brood van lusten met naam en toenaam op een autosite  in jouw omgeving .
Zijn echt schoften

minplus

If nothing goes right, go left; If nothing's left, go right

Niemand

is garage waar die auto pas gekocht is

BunnY

We'll see about that !!

Tom!

Ik vermoed dat het mechanisme en/of de motor om zeep is. Best een gedoe om dat eruit en erin te worstelen en dan nog het deurpaneel, allemaal niet fijn bij een achterdeur. Als je het niet vaker hebt gedaan gaat er zo een halve dag inzitten. Als het mechanisme en/of de motor moet worden vervangen, is het meestal ook niet met een paar tientjes gedaan.
Geluid is een van de meest overschatte eigenschappen van muziek.
--- E. Schönberger

minplus

Citaat van: Niemand op 16 februari 2024, 07:23:18is garage waar die auto pas gekocht is

Maar een slechte dus. Net als de garage waar ik ooit een bijna nieuwe Renault 11 kocht.
Prima auto maar waardeloze garage.
If nothing goes right, go left; If nothing's left, go right

MYRYAD

16 februari 2024, 18:44:22 #48464 Laatste wijziging: 16 februari 2024, 19:34:40 door MYRYAD
.