• Welkom bij Audiofreaksforum, Audio, Hifi, Luidsprekers, Buizen. Graag inloggen of registreren.

Welk merk auto rijden de forum leden

Gestart door leen, 22 oktober 2005, 23:43:01

Vorige topic - Volgende topic

Nicolas

15 april 2025, 15:03:47 #48960 Laatste wijziging: 15 april 2025, 15:13:54 door Nicolas
Eentje voor Tom. Welk model is dit? 1963. Ik kan hem niet in de deelnemerslijst terugvinden, want de enige nulnummer die ik daar vind zijn een Corvette Sting Ray en een 356.

Gelieve anderhalve meter afstand te houden tussen uw en mijn bericht.

Nicolas

Lola Mk6 GT dankzij Google Lens.

Tom!

Bedankt, Google Lens.  ;D

Komend weekend overigens een klassieke autoshow in de Jaarbeurs in Utrecht.
Geluid is een van de meest overschatte eigenschappen van muziek.
--- E. Schönberger

Nicolas

Trouwens wel knap dat Google het correct herkende, toch een obscuur model met veel varianten.

Duclaasie

Afgelopen weekend was de Techno Classica in Essen, dat is voor liefhebbers echt een must. Denk dat ik er afgelopen weekend misschien wel voor de 25e keer was.

MYRYAD

Ik ben er 2 keer geweest, een mooi groots gebeuren.
Een zeldzaam onderdelenboek van onze Saviem SG2 daar gekocht.
Kon ik bij de renault vrachtwagen dealer op nummer onderdelen bestellen voor onze 30+ camper
Voor 14.00 uur bestellen, de volgende ochtend na 09.00 uur uit het magazijn in Parijs in Assen!  Voorbeeld geen complete remschoenen maar alleen de voeringen, met de klinknagels! Heerlijk oud spul.

Tom!

Citaat van: Duclaasie op 15 april 2025, 17:57:42Afgelopen weekend was de Techno Classica in Essen, dat is voor liefhebbers echt een must. Denk dat ik er afgelopen weekend misschien wel voor de 25e keer was.
Vroeger ook jarenlang geweest, geweldige beurs.
--- E. Schönberger

Heintje

27 april 2025, 23:15:16 #48967 Laatste wijziging: 27 april 2025, 23:28:00 door Heintje
Eens even een heel ander soort bericht van mij, dit keer niet over orgels, kerken, TV's of geluid:

Afgelopen dagen ging het de goede kant op: ik gebruik nog steeds Paracetamol en 's nachts Tramadol om lekker te kunnen slapen; ik werk tenslotte momenteel al weer voor 3/4 van mijn normale uren voor de baas.
Sinds drie dagen loop ik dan eindelijk min of meer (aanvankelijk korte eindjes, maar die worden dus steeds langer) weer zonder krukken. Vannacht ben ik helaas in mijn slaap door mijn rug gegaan (die is immers niét gerepareerd) en ik stond aan het einde van de ochtend dus maar héél moeizaam op.

Wat dit in een auto topic te maken heeft: eindelijk beneden aangekomen meldde mijn vrouw dat mijn jeugdvriend Peter (die woont nog in Brabant) had gebeld dat hij mijn kant op komt. Ze wist nog niet dat ik zo laat op was omdat ik door mijn rug heen was gegaan en ze had dus ja gezegd. Dus heb ik nog maar wat tramadingen ingeslikt en warempel, tegen de tijd dat de koffie op was en de door de vrouw snel vers gebakken cake verorberd, kon ik warempel weer enigszins recht lopen.

Waarom hij belde: hij had zes weken geleden ook al gebeld, maar toen lag ik nog permanent in zo'n hoog-laag bed bij te komen van de heupoperatie en ik heb hem toen afgebeld. Na zes weken dacht hij dat het wel kon en eigenlijk was dat ook wel zo.
Wat had hij namelijk op zijn lever?
Hij koopt als hobby mooie Benzen en hij heeft uit Japan een prachtige wit parelmoer achtcylinder SL500 cabrio automaat laten komen met 35.000 echte kilometers op de teller. De auto is daar door de eerste eigenaar opgevoerd (motor en bak) van dik 300 naar bijna 400 pk met een hele nette spoiler- en wegliggingsset ("Black Bison" van Wald International). Hij wilde de auto graag "komen laten zien ;D  ", óók omdat ik dichtbij Duitsland woon.  8)
De auto is binnen en buiten niet te onderscheiden van nieuw, op een recent "oeps-momentje" na van een velg tegen een stoeprand. De taal in de auto is nog Japans (qua stem en display-inhoud), maar alle menu's in het display en de opschriften bij knoppen zijn gewoon leesbaar in het Engels.

Na de koffie zijn we ingestapt en zijn we met de kap elektrisch omlaag gelaten en een klein standaard windschot achterin, heerlijk en gedurende de hele rit zonder ook maar één bewegend haartje op het hoofd (je kunt de stoelen gemakkelijk elektrisch wat verder naar beneden laten zakken) richting Aken gereden (100 km/uur = 1400 toeren) en daar flux richting Keulen gegaan. Na Aken zijn er (bij Eschweiler) wat bredere stukken snelweg zonder snelheidsbeperking en daar werd al snel de 260 aangetikt. Bij dat soort snelheden voel je het onderstel "verharden", zodat de wegligging bij de snelheid past: van heerlijk comfortabel naar sportief hard maar steeds erg veilig aanvoelend. De SBC-remmen hóren gewoon bij die snelheden en die geven enorm veel vertrouwen, want je rijdt daar vier rijstroken breed naast gewoon (wel iets harder dan bij ons rijdend) zondagsverkeer. Als je genoeg marges aanhoudt (dus links rijdend met twee rijbanen breed leeg vóór je), kun je even terugschakelend puur op vermogen korte sprints naar dat soort snelheden maken. Als het goed is is dat harder dan ik ook eerder reed en ik voelde me op nieuwe banden in een zojuist RDW typegoedgekeurde auto hartstikke veilig. Het is niet de top van de auto: die is onbegrensd sinds de tuning en die zal rond de 300 liggen.
Dit was weer een hele belevenis en ik stapte zowaar (misschien door het mooie en warme zonnetje en de adrenaline) wat fitter uit dan toen ik instapte.
Peter ging op de terugweg wel weer even tanken in België, dat dan óók wel weer ... :o 
Gelukkig heeft hij ook deze auto voor "erbij" en na wassen bij thuiskomst zal hij inmiddels weer zijn opgeborgen.

Plaatjes bij het praatje (voorzijde, fabrikant):

(Achterzijde, in het wild):

(This was something completely different! ;D )

Tom!

28 april 2025, 07:22:38 #48968 Laatste wijziging: 28 april 2025, 08:41:09 door Tom!
Toffe afleiding!
--- E. Schönberger

Nicolas

Heintje

Yep, dat beest laat je op dat moment veel vergeten ...  ;D