• Welkom bij Audiofreaksforum, Audio, Hifi, Luidsprekers, Buizen. Graag inloggen of registreren.
 

Heb je nog een tweede set staan?

Gestart door Bloom, 1 april 2015, 10:52:52

Vorige topic - Volgende topic

Bloom

2 december 2017, 00:12:55 #30 Laatste wijziging: 22 september 2018, 12:18:28 door Bloom
In het allereerste bericht kon je zien welke mijn slaapkamerinstallatie was. Die is veranderd. Er staat nu:

Luidsprekers: Audiostatic DCM3-T7 op basis van ES-100


Eindversterker: Nikko Alpha I


Voorversterker: Adcom GFP-345


Cd-speler: Denon DCD-1560


Jo(ram)

Citaat van: Bloom op  2 december 2017, 00:12:55
In het allereerste bericht kon je zien welke mijn slaapkamerinstallatie was. Die is veranderd. Er staat nu:

Luidsprekers: Audiostatic DCM3-T7 op basis van ES-100


Eindversterker: Nikko Alpha I


Voorversterker: Adcom GFP-345


Cd-speler: Denon DCD-1560


Mooi die speakers!
Polk Yamaha Thorens Ortofon Marantz B&W Sennheiser Q-Acoustics

jpio

Pioneer 20 serie, Onkyo-D 7955, Pioneer cdspeler, Nakamichi deck, Philips TvW 104 cdspeler, Planars 1.5 QR, 2x Rel T2, Q acoustics 3020i

Kingpin

Mooie componenten idd, is dat in surround?

Bloom

Op mijn slaapkamer niet, daar gaat het om gewone stereo. Ik heb daar ook geen tv staan (welbewust). In mijn woonkamer is wel alles surround, ook met elektrostaten. Klik op de link in mijn signatuur om die installatie te zien. Op mijn slaapkamer gebruik ik de stereo trouwens ook als wekker met behulp van zo'n timerstopcontact.

ezo

Ben een surround aan het bouwen in de huiskamer in de breedte dwars op de stereo met als front de Tony gee's versterker wordt Een
Pioneer was een marantz maar was een stereo
Pl. Dual 701 Stylus
cd Philips 104 mod( tvwk ) vv vMca220 mod
ev vM 2x pa333mod ---Xanadu
http://rateyourmusic.com/collection/ezo/visual/

Frits

Zelfs een 3de ;).

Een stereo set beneden met Denon, Rel en Hepta, 1 bijna identieke set boven en sinds kort een set van Scott van 40 jaar oud op de PC boven met Hepta.

ezo

Citaat van: Frits op  3 december 2017, 13:47:28
Zelfs een 3de ;).

Een stereo set beneden met Denon, Rel en Hepta, 1 bijna identieke set boven en sinds kort een set van Scott van 40 jaar oud op de PC boven met Hepta.

Ja 3 staat in de slaap kamer en 4 in het kantoor maar daar kom ik nog vrij weinig😜
Pl. Dual 701 Stylus
cd Philips 104 mod( tvwk ) vv vMca220 mod
ev vM 2x pa333mod ---Xanadu
http://rateyourmusic.com/collection/ezo/visual/

Bloom

De wekkersituatie is gebleven, maar de apparatuur is vervangen. Momenteel staat op mijn slaapkamer het volgende:

1. Actieve luidsprekers (dus met ingebouwde versterker): B&O Beolab Penta 3 (2dehands aangekocht voor 350 euro)
(<klik!)

2. Voorversterker: NobSound Mini 6J1 buizenvoorversterker (nieuw 45 euro)
(<klik!)

3. Bron: NobSound Hifi Stereo Ape flac lossless Music player (nieuw 38 euro)
(<klik!)
In feite werd mij de duurdere versie met buizen geleverd, maar ik had deze versie zonder buizen besteld. Maakt niet uit, speelt goed.

Hoe werkt het? Ik steek een usb-stick met mijn favoriete muziek in de muziekspeler. Die onthoudt waar hij gebleven was en bij het aanzetten speelt hij automatisch verder vanaf het moment waar hij laatst gepauzeerd was. Je moet er dus alleen aan denken hem even op pauze te zetten vooraleer hem uit te schakelen.
De zeer goedkope buizenvoorversterker (die overigens net als de muziekspeler perfect werkt) dient puur om het volume te regelen. Normaal zou dat ook gekund hebben met de muziekspeler die geleverd wordt met een afstandsbediening waarop een volume op en neer staat, maar ik ben absoluut geen fan van digitale volumeregelingen en verkies dus een gewone analoge. Afstandsbediening is niet nodig. Ik stel het volume in en de speler moet gewoon afspelen wat er op de usb-stick staat. Komt hij op het einde van die stick, gewoon opnieuw beginnen. Werkt allemaal uit de kunst.

jpio

Die Penta's zou ik graag nog eens een keer willen komen beluisteren bij je :)
Pioneer 20 serie, Onkyo-D 7955, Pioneer cdspeler, Nakamichi deck, Philips TvW 104 cdspeler, Planars 1.5 QR, 2x Rel T2, Q acoustics 3020i

Bloom


Tom!

Mijn 'tweede' set staat in mijn niet meer als zodanig gebruikte werkkamer, en bestaat uit componenten die ik als tiener met zuur verdiend klusjesgeld heb aangeschaft. Hij staat er eigenlijk alleen uit nostalgische overwegingen en heeft al zeker 15 jaar niet aangestaan. De kwaliteit van de componenten is ook niet echt geweldig, voornamelijk de goedkoopste modellen uit de uitverkoop van Allwave, Staffhorst e.d.

De derde set staat op de slaapkamer en wordt nog regelmatig gebruikt. Gekregen Kenwood receiver, Akai tapedeck en Kef speakertjes. Lekker om oude tapes mee af te luisteren of 's avonds de FM-band af te zoeken.
Geluid is een van de meest overschatte eigenschappen van muziek.
--- E. Schönberger

jpio

Citaat van: Bloom op 22 september 2018, 16:03:14
Dat mag zeker!

Cool, ik zal zodra ik weer afreis naar het zuiden even vooraf een berichtje sturen of eea dan ook mogelijk is.:)
Pioneer 20 serie, Onkyo-D 7955, Pioneer cdspeler, Nakamichi deck, Philips TvW 104 cdspeler, Planars 1.5 QR, 2x Rel T2, Q acoustics 3020i

Nicolas

Nuja, "set"... Bij de muziekinstrumenten heb ik nog een stel Tannoy CPA-15 aan een Yamaha P-2500 eindbak (de oude) hangen. En in de werkplaats een zooitje ongeregeld dat bestaat uit een stel JVC boekenplankspeakers met biamp mogelijkheid van een jaar of 16 geleden, een Pioneer late 90's "gewone" versterker, een Aziatisch 3 kops cassettedeck (Yamaha?) en een Kenwood KT-7300 tuner aan een slechte antenne. Er komt muziek uit en het klinkt niet eens slecht. De tuner is zelfs giga overkill voor een werkplaats. :)
Gelieve anderhalve meter afstand te houden tussen uw en mijn bericht.

Wim72