Marantz sr7007 te gebruiken als een "server"?

Gestart door fasteddie, 6 april 2015, 14:17:20

Vorige topic - Volgende topic

fasteddie

Hallo leden,

Een vraagje: ik heb een marantz Sr7007, waarmee ik muziek luister afkomstig van mijn NAS.

Werk op zich prima los van de nogal sobere iPad bediening...

Naast de marantz heb ik ook een buizenversterker en een separate DAC...is het mogelijk de marantz versterker te gebruiken als een soort van server en de buizenversterker en DAC te gebruiken voor de muziekweergave...

Dus eigenlijk gewoon doorlussen?

Hoor graag of het mogelijk is al heb ik een vermoeden dat net niet kan...!

Maar goed beter dan er later achter komen dat er wel een mogelijkheid is.

Dank alvast voor het meedenken!

groet
Fasteddie

John Wx

Nee zit geen tape out op of je moet je FL FR opofferen maar werkt je fronten op je receiver niet meer

fasteddie

Ok dank.

Mijn fr en fl lopen via 2 aparte monoblokken.

Is dan wel mogelijk?

Dank

marvin

Dan heb je de Pre-out dus al in gebruik.
Heb je geen digitale uitgang tbv een minidisc ofzo, zodat je de digitale uitgang daarvan in je DAC kan proppen?

John Wx

Citaat van: marvin op  6 april 2015, 17:54:02
Dan heb je de Pre-out dus al in gebruik.
Heb je geen digitale uitgang tbv een minidisc ofzo, zodat je de digitale uitgang daarvan in je DAC kan proppen?

Volgens mij word analoog niet nog een keer digitaal omgezet maar er zit geen digitaal out op

Maar wel analoog uit dus moet het kunnen maar of hij het doorgeeft ?

marvin

Steeds kaler worden die krengen. Chippie voor een brakke netwerkspeler kan er nog net vanaf, maar een degelijke uitvoer voor extern gebruik is dan net weer teveel gevraagd....  ;D

John Wx

Citaat van: marvin op  7 april 2015, 00:43:12
Steeds kaler worden die krengen. Chippie voor een brakke netwerkspeler kan er nog net vanaf, maar een degelijke uitvoer voor extern gebruik is dan net weer teveel gevraagd....  ;D

nu zie ik het pas MARVIC he alles oke  :)

marvin

fasteddie

Dus conclusie....het is niet mogelijk!

Koop wel een servertje en dat gekoppeld aan een goede DAC!

Dank voor jullie reacties anyway

Fasteddie

Kenwood.

Kan je de uitgang Mediaplayer niet gebruiken dat is een analoge uitgang. Of misschien zone 2 of 3.
Technics SL-1900 platenspeler / Kenwood KA-7100 versterker / JBL LX-1000 luidsprekers