• Welkom bij Audiofreaksforum, Audio, Hifi, Luidsprekers, Buizen. Graag inloggen of registreren.
 

PROTOOLS.

Gestart door ....., 21 juni 2015, 22:12:42

Vorige topic - Volgende topic

.....

Is er iemand bereid op dit forum, om met mij een aantal keren met dit programma te werken

bij mij thuis, zodat ik er ''sneller'' mee om leert te gaan.

Tips & truucs dus.

Alvast bedankt. :)

André

Classé cp-45 Maas edition,Perreaux reference 3400 Maas edition,Acoustic Siganture challenger,Benz ace s lo,Bluenote b5 titanium,Sonos zp90 Magna,zelfbouw speakers,Black Lion Red Sparrow dac.

Kringlopers zitten in een visuele cirkel.

.....

Citaat van: André op 21 juni 2015, 22:13:43
https://www.google.nl/webhp?sourceid=chrome-instant&ion=1&espv=2&ie=UTF-8#q=protools&tbm=vid

;D

Thx Andre, maar dit heb ik al..... ook de bruikswijzing........................ :o :o :o :o :o hoge school man!!!

Maar soms is het handiger om er iemand bij te hebben met veel ervaring. :P

.

Ik draai een vintage versie van Nuendo,... maar de basisbeginselen ken ik wel, ik wil er best eens naar kijken en op vloeken  ;D

TANNOY

Citaat van: Hocus Pocus op 21 juni 2015, 23:43:52
Ik draai een vintage versie van Nuendo,... maar de basisbeginselen ken ik wel, ik wil er best eens naar kijken en op vloeken  ;D
;D ;D
people who claim that cables do not make a difference are plainly deluding themselves. <br />On the other hand, those that say that cables should not make a difference, are dead right.<br /><br />

https://sweetspotaudio.nl/forum/

.....

Nou, vloeken zijn er genoeg gevallen de afgelopen weken........... :-X :-X :-X :-X :-X :-X :-X

cyrano

Maar wat wil je er mee DOEN?

Met een DAW kan je heel veel, maar als je geen doel voor ogen hebt ga je er nooit wat aan hebben. Er is al een wereld van verschil qua gebruik tussen opnemen, mixen en masteren.

Een eerste begin is dat je een project opzet. Daarin zit al het fundament van wat je gaat doen. Maar als je geen doel hebt, is dat zo goed als onmogelijk.

En waarschijnlijk zijn er eenvoudigere programma's die je veel makkelijker zal leren. De nieuwe Audacity, bv. heeft een heel erg goed spectraal selectie tool meegekregen. En Audacity hoef je niet te kraken...

.....

Citaat van: cyrano op 22 juni 2015, 19:52:32
Maar wat wil je er mee DOEN?

Met een DAW kan je heel veel, maar als je geen doel voor ogen hebt ga je er nooit wat aan hebben. Er is al een wereld van verschil qua gebruik tussen opnemen, mixen en masteren.

Een eerste begin is dat je een project opzet. Daarin zit al het fundament van wat je gaat doen. Maar als je geen doel hebt, is dat zo goed als onmogelijk.

En waarschijnlijk zijn er eenvoudigere programma's die je veel makkelijker zal leren. De nieuwe Audacity, bv. heeft een heel erg goed spectraal selectie tool meegekregen. En Audacity hoef je niet te kraken...

Wat wij ermee doen?

Wij hebben een oefenruimte/studio  met een Tascam 1884 en pro tools.

Drums, git bas toetsen wij nemen alles op met repeteren en ideen uitwerken.

De gitarist heeft thuis ook een Tascam 1884 in met pro tools.

De drummer(ik dus) heeft thuis een tascam 1082 met pro tools.

Na het opnemen nemen de git en drummer de bestanden op PTX mee op stic.

Kunnen dus thuis met de nummers aan de slag.

Dus kleuren, partijtjes erbij zetten  galm en zo erbij voegen...en nog veel meer wat bij pop producties

komt kijken.

De toetsen/basman is diegene waar we repeteren en gebruikt de set die in de repetie/studioruimkte

staat.

Zo kunnen we dus alle drie(thuis) werken aan de nummers.

Heb natuurlijk de d.vd's en de bruikswijzing erbij.

Maar met een man erbij met veel ervaring die kan natuurlijk veel tips&trics vertellen en voordoen.

Leek mij misschien wel handig om wat sneller ''handig'' te worden met het systeem.

Dat is het idee erachter.

Alvast bedankt voor je reactie. :)

A. Buys

23 juni 2015, 19:26:12 #8 Laatste wijziging: 23 juni 2015, 19:37:29 door A. Buys
Maar eh, kan de gitarist je dan niet op weg helpen?


Of begrijp ik goed dat het voor jullie allemaal nog wat nieuw is...?




Zelf gebruik ik Cubase/Nuendo, Protools heb ik een aantal jaar geleden wel gebruikt (versie 6 of 7 dacht ik), ik kan met beiden wel uit de voeten.
|         |        |       |      |     |    |   |    |     |      |       |        |         |

.....

Citaat van: A. Buys op 23 juni 2015, 19:26:12
Maar eh, kan de gitarist je dan niet op weg helpen?


Of begrijp ik goed dat het voor jullie allemaal nog wat nieuw is...?




Zelf gebruik ik Cubase/Nuendo, Protools heb ik een aantal jaar geleden wel gebruikt (versie 6 of 7 dacht ik), ik kan met beiden wel uit de voeten.

Is voor ons niet helemaal nieuw, maar wel nieuw is dat we nu het zelf moeten doen.

Gitarist heeft al een redelijke ''kijk'' op het zaakje, maar woont te ver weg.(Zierikzee/rotterdam).

We doen wel het een en ander via de tel, dus eruit komen doen we wel.

Hoopte alleen dat er iemand in de buurt van mij zou zitten met heel veel ervaring met dit programma.

Vanavond gespeeld en een zooitje nummers/ideetjes op stic meegenomen.

Ga ik morgen inladen en lekker kloten........... ;D ;D ;D ;D.

Mocht je een keer willen langskomen....mag altijd! :) :) :)