• Welkom bij Audiofreaksforum, Audio, Hifi, Luidsprekers, Buizen. Graag inloggen of registreren.
 

Lg oled judder

Gestart door Abupa, 10 augustus 2015, 13:49:32

Vorige topic - Volgende topic

Abupa

10 augustus 2015, 13:49:32 Laatste wijziging: 10 augustus 2015, 16:20:52 door Abupa
Hallo,

Ik heb de lg55ec930v oled nu al drie maanden. Het beeld is prachtig, ik kan alleen niet over de judder heen kijken. Het is zo afleidend dat ik niet meer van mijn tv kan genieten. Kan het zijn dat een tv een defecte processor of iets heeft, dat ervoor zorgt dat de tv heftigere judder heeft? Of kan je met zekerheid zeggen dat dit zo hoort bij de tv.

Ik gebruik de ifs expert mode, met tru motion uit. Tru motion aan zorgt voor afleidende artefacten, en een onrealistisch beeld. Daarnaast zorgt het voor lag bij mijn gamen. Ik heb judder bij alles dat ik gebruik: blu rays, netflix en games. Maar vooral bij 24fps materiaal. Ik heb ook een spel gespeeld dat 60fps heeft, en dat had geen judder.
Ik snap dat judder normaal is, maar ik heb er nu écht last van. Voorheen had ik de lg47e8500, en ik wist geeneens wat judder was, tot deze tv.
Ik heb een filmpje van de judder gemaakt. Hier is het wel minder duidelijk door de mindere kwaliteit. Ik zou graag een mailtje naar je willen sturen met het filmpje erin. Het filmpje op joetoep plaatsen zorgt voor een te slechte kwaliteit.

Ik twijfel dan nu ook of ik een reparateur van lg moet laten langskomen, met het risico dat ik de kosten moet betalen als er niks aan de hand blijkt te zijn.

Groeten,
Pär

Abupa

Ik denk dat er iets niet klopt, omdat reviews aangeven dat de tv maar een klein beetje judder heeft, en tru motion off aanraden. Sommige reviews gevdn zelfs aan dat de tv beweging goed aankan! Als je mijn tv ziet met de bewegingen, kan je hem echt geen 9 of 10 geven! Dit doen de meeste reviews wel.

Zo'n dure tv, en dan zulke judder (als het geen defect is).. Doe mij dan maar een minder mooi beeld, dat het iig aankan.

Rood

Had er nog nooit van gehoord .

Als ik dit filmpje zie zal ik extra zuinig zijn op onze 60" plasma . Wat een gedoe :(

https://www.youtube.com/watch?v=wXTsF_cScKA

Monteur naar laten kijken misschien ?
Onze eerste plasma vertoonde een soort zwarte sluier in een gedeelte van het beeld . Viel alleen op als je het wist .
LG gebeld en er kwam een monteur die het ook zag . Nieuwe electronica in de tv gezet en na een tijdje zou het weg moeten zijn . Jammer joh ..
Weer gebeld en een andere scherm . Dus inmiddels bijna een nieuwe tv .
Probleem opgelost .
Goede service van LG .

Be tweeter

We do not embrace reason at the expense of emotion. We embrace it at the expense of self-deception. (Herbert Muschamp)

richard

Is dit zo iets dat je met een goede installatie tegen de grenzen van het medium loopt? De gebreken worden duidelijker afgetekend.
Genoeg is beter.

radiohead

Lijkt er op dat je tv niet om kan gaan met 50fps. In de meeste spelers kun je wel instellen dat je 60fps wilt en dan is je probleem opgelost.
We are such stuff as thoughts are made of

Mr. Proper

Ik had eerlijk gezegd nog nooit van judder gehoord.

Maar ik heb 2 tv's in huis: Een Sony 32" HD-Ready en een LG 42" led Full HD Smart tv met 3d erop.
Ik heb ook een Ubuntu laptop.
Sluit ik die laptop aan op mijn Sony tv, dan is het beeld van Youtube erg schokkend, maar de weergave van video met VLC player is wel vloeiend, ook van geripte youtube video's.
Sluit ik diezelfde laptop op mijn LG tv aan, dan is Youtube wel vloeiend zonder schokken.
Ik wil nieteens weten waar dit hem in zit, immers als ik youtube wil kijken gebruik ik wel de smartfunctie icm mijn tablet, dat werkt super.
Of ik nou een vloertje reinig of koppen schoonmaak....