• Welkom bij Audiofreaksforum, Audio, Hifi, Luidsprekers, Buizen. Graag inloggen of registreren.
 

Mediaplayers ervaring ?? wie kan/wil me tips geven ?

Gestart door Benco, 2 november 2015, 13:38:46

Vorige topic - Volgende topic

Benco

Hoi , gisteren gaf mijn Mede8er X400 de geest en wil a.s.a.p. een nieuw soortgelijk apparaat
Ik heb een NAS en een ext. HD ,HDMI  / optische / cinch  aansluitingen voor geluid en beeld en een bekabeld netwerk .
Mij films  zijn  in allerhande formaten  : MP4/ ISO/ MKV/ AVI / etc etc... , mijn Aufio : MP3/ FLAC/ WAV/ WMA/ etc etc..
De bedoeling is dat het toestel alle formaten kent en moeiteloos afspeelt , dat de bediening niet al te gecompliceerd is  en het plug & play is ..
prijs max 250€
http://www.mediacentershop.be/product/434954/eminent-em7485.html
http://www.bol.com/nl/p/mede8er-med800x3d-media-speler/9200000014360945/
welke  zou ik best nemen ? andere tips  zijn welkom


Als de kat een koe was kon ik ze melken voor de kachel

chansig

Ik heb sinds kort een Dune. Tweede Hans...en een interne schijf van 300GB. Koste me 90 euro en werkt als een trein.

Of wil je perse nieuw ? Daarnaast lijkt het erop dat je ook met een simpel apparaat uit de voeten zou kunnen. Ik zie regelmatig apparaten van 40 tot 100 euro voorbij komen (op MP en nieuw) die volgens mij prima voldoen aan jouw wensen.

Gr Hans
Dutch & Dutch 8M, Paradigm Pw Link, 2 BK XLS 200 subwoofers

Benco

Dank voor de reactie.
Tweedehands ... tjaah in de buurt hier niet echt veel te vinden ,  diegenen die dan worden aangeboden zijn ofwel fel verouderd en kunnen niet alle nodige video/audio formaten aan  ofwel zijn het toestellen waar ik online al veel negatiefs van lees ... , en als het dan al ver weg is  moet je er de kosten van het over en weer rijden natuurlijk weer bij rekenen .
Het zomaar zonder zien een keuren wat tweedehands kopen daar ben ik te wantrouwig voor geworden , slechte ervaringen mee...
Een HD hoeft er voor mij niet in te zitten , ik heb een ext HD van 2TB en een NAS van 2X 2TB ... nog een een ingeb. HD is dus niet echt nodig .
Welk type Dune is het wat jij hebt  , misschien moet ik daar ook eens op googelen ?
Mvg Benco


Als de kat een koe was kon ik ze melken voor de kachel

chansig

Dutch & Dutch 8M, Paradigm Pw Link, 2 BK XLS 200 subwoofers

chansig

Citaat van: chansigvirus ES MKIII op  2 november 2015, 13:57:20
Een DUNE 3 nog wat. Op MP worden er best wel wat aangeboden.

http://www.marktplaats.nl/z.html?query=dune+mediaspeler&=0&postcode=&=0

Gr Hans

Ook op het HTforum staat er nog 1 te koop...kan je vast wel zover krijgen dat hij de vraagprijs incl verzenden naar Belgie doet.
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=153668.0

Is ook nog van de eigenaar van het forum...dus qua betrouwbaarheid zit het ook wel goed.

Gr Hans
Dutch & Dutch 8M, Paradigm Pw Link, 2 BK XLS 200 subwoofers

Benco

lijkt me een mooi toestel maar is tweedehands nog steeds duurder dan de nieuwe Eminent  die evenveel beloofd en 5Jaar waarborg heeft ...
Ik vind tot nu toe nog geen negatieve reviews van de Eminent.


Als de kat een koe was kon ik ze melken voor de kachel

chansig

Citaat van: Benco op  2 november 2015, 14:31:40
lijkt me een mooi toestel maar is tweedehands nog steeds duurder dan de nieuwe Eminent  die evenveel beloofd en 5Jaar waarborg heeft ...
Ik vind tot nu toe nog geen negatieve reviews van de Eminent.

Duidelijk dan toch ? Over sommige zaken moet je niet heel lang nadenken...dit lijkt er 1 van te zijn.  ;D

Gr Hans
Dutch & Dutch 8M, Paradigm Pw Link, 2 BK XLS 200 subwoofers

Benco

Het lijkt idd heel erg duidelijk ...

Vermoedelijk zal het de Eminent worden , tenzij ik nog ergens een super promo deal voor de medi8er vind ?? daarvan weet ik hoe hij werkt en hoe de layout is.... ben niet zo'n  sterk PC brein en een beetje autistisch wat veranderingen qua gebruik van iets  meestal onaangenaam maakt...  ;D


Als de kat een koe was kon ik ze melken voor de kachel

Benco

Tadaaaah



Straks installeren .... hij zou echt een stuk beter moeten zijn als die verouderde en ja nu ook kapotte  Mede8er 400X
Ik zal het straks weten en mijn bevindingen posten ;)


Als de kat een koe was kon ik ze melken voor de kachel

chansig

Weer geen scart.. ;D

Prima ding volgens mij...veel plezier ermee.

Gr Hans
Dutch & Dutch 8M, Paradigm Pw Link, 2 BK XLS 200 subwoofers

Benco

super-easy to use , da's al een groot  +. en natuurlijk de snelheid , dat scheel een dikke slok op de borrel ... tot hiertoe  al zeer tevreden


Als de kat een koe was kon ik ze melken voor de kachel

kurt

Hallo,
Leuk apparaat die Media8ter, zelf sta ik op het punt een Dune HD base 3d van iemand over te nemen.
Het is vooral de bedoeling om zelf opgenomen full hd video beelden via een usb stick te kunnen vertonen.
Jammer dat mijn tv geen hdmi meer vrij heeft, die hdmi switches lijken daarvoor goedkope oplossingen die de beeldweergave kunnen aantasten.
Een smart tv kan het waarschijnlijk allemaal alleen aan, de boven genoemde toestellen kunnen wel veel verschillende beeldformaten aan.
Gr. Kurt.





Rogers Hifi

19 juni 2016, 10:40:48 #12 Laatste wijziging: 19 juni 2016, 10:48:52 door Rogers Hifi
Citaat van: kurt op  3 juni 2016, 21:58:55
Hallo,
Leuk apparaat die Media8ter, zelf sta ik op het punt een Dune HD base 3d van iemand over te nemen.
Het is vooral de bedoeling om zelf opgenomen full hd video beelden via een usb stick te kunnen vertonen.
Jammer dat mijn tv geen hdmi meer vrij heeft, die hdmi switches lijken daarvoor goedkope oplossingen die de beeldweergave kunnen aantasten.
Een smart tv kan het waarschijnlijk allemaal alleen aan, de boven genoemde toestellen kunnen wel veel verschillende beeldformaten aan.
Gr. Kurt.

Die kosten ook niks meer. Bij de action liggen er voor 5 euro ( 3 in 1 uit ) inclusief afstandsbediening op 2.4 ghz...


Deze dus .. http://www.maxxter.biz/default.aspx?op=products&op2=item&id=8566

kurt

Bedankt voor de tip, ik ben er reeds eentje gaan halen bij Action. De voeding zit er nu voor die prijs niet bij. Het blister biedt oorspronkelijk wel plaats voor een usb-voeding aan de lege uitsparing te zien.

Binnenkort eens testen dat ding. Grappig is dat er iets van 3D vermeld staat op de verpakking, wanneer je dan beter begint te lezen hebben ze het over 3D geluid...

Rogers Hifi

Gewoon een micro usb kabeltje via de usb van de tv