• Welkom bij Audiofreaksforum, Audio, Hifi, Luidsprekers, Buizen. Graag inloggen of registreren.
 

Hoofdtelefoon aansluiten

Gestart door daanweijer, 28 november 2015, 20:24:23

Vorige topic - Volgende topic

daanweijer

28 november 2015, 20:24:23 Laatste wijziging: 28 november 2015, 20:55:12 door daanweijer
Beste forum leden

Ik heb een vraag. Momenteel heb ik een quad 303 met music hall platenspeler en een grado hoofdtelefoon. Een heerlijke set om naar te luisteren wil het zo zijn dat ik soms de versterker lekker hard wil aan zetten wat buren niet plesant vinden.
Een quad heeft helaas geen aansluiting voor een hoofdtelefoon. Ik heb al een verdeel kast geprobeerd tussen de luidsprekers en de quad met aparte hoofdtelefoon aansluiting. Helaas werkt dit niet ideaal en geluid is niet top. Nu had ik een ander idee

Ik wil mijn platen speler aansluiten op een aparte versterker voor een hoofdtelefoon ( Argon ha1 of een ander  zodat ik zonder mijn quad lekker plaatjes kan luisteren met hoofdtelefoon

Is dit mogelijk en heeft iemand ervaring hiermee ?

Gr Daan

buiske2007

Citaat van: daanweijer op 28 november 2015, 20:24:23
Beste forum leden

Ik heb een vraag. Momenteel heb ik een quad 303 met music hall platenspeler en een grado hoofdtelefoon. Een heerlijke set om naar te luisteren wil het zo zijn dat ik soms de versterker lekker hard wil aan zetten wat buren niet plesant vinden.
Een quad heeft helaas geen aansluiting voor een hoofdtelefoon. Ik heb al een verdeel kast geprobeerd tussen de luidsprekers en de quad met aparte hoofdtelefoon aansluiting. Helaas werkt dit niet ideaal en geluid is niet top. Nu had ik een ander idee

Ik wil mijn platen speler aansluiten op een aparte versterker voor een hoofdtelefoon ( Argon ha1 of een ander  zodat ik zonder mijn quad lekker plaatjes kan luisteren met hoofdtelefoon

Is dit mogelijk en heeft iemand ervaring hiermee ?

Gr Daan
Gewoon een losse hoofdtelefoonversterker aanschaffen?

Sterremuur

29 november 2015, 13:22:14 #2 Laatste wijziging: 29 november 2015, 13:24:57 door Sterremuur
Ik zou ook een losse hoofdtelefoonversterker aanschaffen.
Deze sluit je aan op de tape-out van de 33. De eindversterker zet je gewoon uit.
De hoofdtelefoonversterker heeft een eigen volumeregeling.
Als je de 33 op phono zet komt het signaal vanzelf op de tape-out te staan, Je hoeft dus helemaal niks te veranderen.

Ik heb dat net zo, alleen  heb ik in plaats van een losse hoofdtelefoonversterker een mengpaneel met koptelefoonuitgang.
Kijk ook eens op Tapedeck Forum en op Foto en Doka Forum

buiske2007

29 november 2015, 14:39:32 #3 Laatste wijziging: 29 november 2015, 15:31:14 door buiske2007
Als je niet te duur wilt is deze Dynavox csm-112 misschien wel een idee:
https://www.elektronicatekoop.nl/dynavox-csm-112-koptelefoonvoorversterker-in-het-zilver
Deze versterker is ook in het zwart verkrijgbaar.
Of deze: https://www.audio4u.nl/index.php/argon/argon-ha1-hoofdtelefoonversterker.html