• Welkom bij Audiofreaksforum, Audio, Hifi, Luidsprekers, Buizen. Graag inloggen of registreren.
 

lezen wie houdt er van en van wat?

Gestart door boze vrouw, 11 november 2005, 22:39:30

Vorige topic - Volgende topic

Dr. Bailey

12 november 2005, 22:07:41 #15 Laatste wijziging: 12 november 2005, 22:41:44 door Dr. Bailey
William Shakespeare. Maar alleen het originele 16-e eeuws Engels. ;)
And They're coming to take me away ha ha
They're coming to take me away ho ho he he ha ha
To the funny farm where life is beautiful all the time, and I'll be happy to see those nice young men in their clean white coats and they're coming to take me away ha ha

morph

Citaat van: morph op 12 november 2005, 10:36:04
Favorieten zijn er veel, waaronder, om er een paar te noemen, Willem Elsschot, Stanislaw Lem, Eric Frank Russell.

Een paar prachtboeken van Lem:


Celica TA40

Van Stanislaw Lem heb ik ook verschillende boeken gelezen; de bovenstaande titels waren daar echter niet bij.
Akai: GX-635D, GX-620, GX-630DB, GX-210D/Yamaha A-S301, CDX-993/Rotel T11/Technics SL-P555, RS-T80R/Pioneer PL-12D, PD-S06/Denon DA-500/Sony PS-434, HA-50/NAD PP-2/Sennheiser HD545 Reference/Impulse 34/Bekabeling: AudioBS en Ixos

morph

Er zijn er niet zo veel vertaald, deze ken ik:



en dan nog Het Dagboek in de Badkuip (staat op een andere plank).
Overigens vind ik Solaris, zijn bekendste, niet bepaald zijn beste boek.

Celica TA40

Terminus heb ik gelezen, en ik dacht Solaris ook. Is al heel wat jaren geleden, maar de titels komen me zó bekend voor ;).
Akai: GX-635D, GX-620, GX-630DB, GX-210D/Yamaha A-S301, CDX-993/Rotel T11/Technics SL-P555, RS-T80R/Pioneer PL-12D, PD-S06/Denon DA-500/Sony PS-434, HA-50/NAD PP-2/Sennheiser HD545 Reference/Impulse 34/Bekabeling: AudioBS en Ixos

Wilmo

UIteraard voor mn vak literatuur een hele rits Nederlandse schrijvers maar dat vond ik niet zo veel. Meer vind ik Tom Clancy, Clive Cussler ook de Dan Browns heb ik gelezen...

Nu ben ik bezig in 'De zeven laatste dagen' van Joel N Ross, leuk boek!

En nog veel meer natuurlijk...

Wilmo

theo technics

Alles is beter dan niks, het enige wat telt is muziek.

Celica TA40

Tom Clancy, "The Hunt for Red October" vind ik persoonlijk een heel aardig boek; vooral in het Engels.
Akai: GX-635D, GX-620, GX-630DB, GX-210D/Yamaha A-S301, CDX-993/Rotel T11/Technics SL-P555, RS-T80R/Pioneer PL-12D, PD-S06/Denon DA-500/Sony PS-434, HA-50/NAD PP-2/Sennheiser HD545 Reference/Impulse 34/Bekabeling: AudioBS en Ixos

gert feenstra

telt de voetbal internationaal ook? ;D ;D ;D ;)

seoman

Ik ken helemaal niets van Lem.
Het staat er bij mij niet tussen!

Wat is het voor een stijl?
Groeten Simon

"Is it freedom to choose what is not a choice?
Or is it freedom to silence what is not a voice?"

M. Miller

Ik ben sinds kort opnieuw begonnen met lezen, en wel hierop:

Da's snachts een stuk relaxter, geen 60 watt gloeilamp die op je kop schijnt, geen onhandige zware boeken, maar een zelfscrollende tekst op een verlicht schermpje. Smorgens gaat ie mn broekzak in, en komt dan in de bus en in de klas weer tevoorschijn.

Heb nu dus altijd zo'n 30 boeken bij me, totaalgewicht zo'n 120 gram. Vooral fantasy en sci-fi, maar ook Tom Clancy en Steven King en dergelijke.

seoman

Tja is wat voor te zeggen!
Maar dit is ook vet
Groeten Simon

"Is it freedom to choose what is not a choice?
Or is it freedom to silence what is not a voice?"

Bodemjager

zojuist deze met de post ontvangen.
al een keer gelezen (geleend van bieb) maar nu heb ik ze zelf





en natuurlijk niet te vergeten het mooie euvre van Marten Toonder!
kan helaas niet zeggen dat ik veel van zijn werk heb, maar ben druk zoekende







heb alle 4 deze delen

heb 7 delen van deze serie, allemaal oude drukke, dus ik moet er nog heel wat......



Satch

Ik lees zowiezo elke dag verplicht voor mijn werk vijf kranten (AD, FD, Volkskrant, Telegraaf en NRC), en verder heb ik een heftige voorkeur voor SF (Jack Vance, Asimov etc) en fantasy (Tolkien natuurlijk, maar ik heb ook net twee boeken van David Eddings gekocht. Heel niet slecht.....) en verder lees ik eigenlijk alles wat voor mijn voeten komt. En de strips niet te vergeten....

eploeg

Citaat van: eploeg op 12 november 2005, 13:15:07
Er gaat geen dag voorbij of ik lees, ik kan zelfs niet slapen als ik geen letters langs heb zien komen. Wat ik lees is zeer verschillend
Woodhouse de Engelse en de nederlandse versies, op een boek of 10 na heb ik ze allemaal
Detectives Havank en Hofdorp meer dan compleet. (Hofdorp zijn topografische misdaadromans die in Den Haag spelen.
Alle boeken over Den Haag en Leiden, ik heb zeer zeldzame
De Playboy serie met gouden opdruk, fantastische boeken.
Bedrijfskunde boeken, managementboeken
Elektrotechniek en elektronica
Ales uit de 60 jaren prisma serie (die met de grote S op de rug)
Stripboeken
Suske en wiske
Donald Duck
Dago duck
Franka
Lucky Luke
Guust
Oude kuifjes
Michel Vaillant
Donald duck weekblad vanaf begin
Net gekocht complete works of Shakespeare
Alle grote Nederlandse schrijvers. (daar hoort HM niet bij)
Oja en ook nog boeken uit mijn jeugd. LEuk om nog eens te lezen
Commisaris Achterberg
Inspecteur arglistig
Govert Pits
Bruintje Beer
Kappie
en veel meer,. O.a. De Duinheks die ik kwijt Ben.
En heb ik alles uit, begin ik weer opnieuw.


   
De duinheks weer gevonden.......joepie
Ik zoek nog boeken die ik wel gelezen heb maar behoren tot de boekenrij van mijn broers. Dit zijn boeken over een jeugdige in Den Haag actieve KP (De enige leuke oorlogsboeken die ik gelezen heb) Weet alleen niet meer wie ze geschreven heeft en hoe de titels waren.
Laatst gekochte boek Phips van P.G. Woodhouse met een cover getekend door Willy vander Steen (1952).
Lastig, want zo'n boek lees je niet in bed zonder dat het stuk gaat. dat wordt dus ouderwets aan tafel zitten.