• Welkom bij Audiofreaksforum, Audio, Hifi, Luidsprekers, Buizen. Graag inloggen of registreren.
 

lezen wie houdt er van en van wat?

Gestart door boze vrouw, 11 november 2005, 22:39:30

Vorige topic - Volgende topic

morph

Citaat van: minplus op 18 april 2021, 22:05:32De 3 delen van Mechanisch Land herlezen.
Leuke strip, maar ik verwisselde hem in mijn herinnering met Azimut.
Die ik beter vind en nu aan het herlezen ben.
En toch ga ik het lezen.

minplus

Zeker doen. Ze zijn echt leuk ondanks een paar ongerijmdheden, maar niet zo maf qua ideeën als Azimut.
Zelfde erg goede tekenaar overigens, maar 2 man kunnen vaak meer dan 1. Je heet niet allemaal Fred.
Denk dat ik na Azimut Aama ga herlezen. Erg goed en zo bizar afwisselend dat ik veel details al vergeten ben.
Los van m'n dementie.
If nothing goes right, go left; If nothing's left, go right

morph

24 mei 2021, 17:59:55 #3182 Laatste wijziging: 24 mei 2021, 18:27:45 door morph

Songlife
door: Gerrit de Jager
Uigeverij Concerto Books, 2021

Leuke biografie waarin Gerrit de Jager de muziek noemt die bij situaties in zijn leven een rol speelde. Favoriete muziek maar ook de ergerlijke melodietjes en teksten.
Herkenbaar door de impact die muziek kan hebben bij het horen ervan waardoor je aan momenten in je leven herinnerd wordt. Soms een titel horen of lezen, of een hoes zien en er gaat een laadje open in je geheugen. Leuke en minder leuke herinneringen, maar niet te weerleggen.
Leuk boek, zeker voor muziekliefhebbers die zijn opgegroeid in de jaren zestig en zeventig en toen zijn begonnen met luisteren en de Engelse teksten leerden begrijpen.

morph

Gisteravond werd dit boek besproken in "Brommer op Zee":


Dagen van Zand
door: Aimée de Jongh

Een indrukwekkende roman over een fotograaf in de Dust Bowl in de VS.
Aimee de Jongh is erg goed in sfeer weergeven en weet perfect met stiltes en emoties te lezer te boeien.

"Brommer op Zee" is een laagdrempelig programma over boeken, zodat bleek dat een strip behandelen wat te hoog gegrepen is...
"Dus eigenlijk ben je dan bezig als schrijver en tekenaar maar ook cameraman en regisseur?"
Aimee bleef kalm en antwoordde beleefd op de vragen, en kreeg gelukkig netjes de gelegenheid uit te praten. Vooral omdat het onderwerp van de roman, de stofstormen in de VS, de meeste aandacht kreeg. Alsof er een documentaire werd besproken in plaats van een boek.
Toch is het een mooie ontwikkeling dat er ook eens een strip is besproken.

minplus

Ken hem niet en heb die uitzending gemist.
SF en strips zijn een parallelle literatuur en worden door velen niet serieus genomen.
Net als Jazz vroeger en later de popmuziek.

Ben zelf met de 1e delen van Technovaders bezig en begin daarna met Azimut 5

If nothing goes right, go left; If nothing's left, go right

morph

Citaat van: morph op 24 mei 2021, 17:59:55
Songlife
door: Gerrit de Jager
Uigeverij Concerto Books, 2021

Naar aanleiding hiervan staat er een interview met Gerrit de Jager op stripspeciaalzaak.be.
Over muziek, strips en de combinatie ervan in zijn leven.

morph

25 juli 2021, 15:59:16 #3186 Laatste wijziging: 25 juli 2021, 16:01:43 door morph

Het land van langvergeten
verzamelbox met 5 boeken (4 integrale bundels met een cyclus en de epiloog)
Het eerste verhaal dateert uit 1985 en het laatste is nooit in Nederlandse vertaling verschenen, net als de epiloog.

Scenario: Makyo
Tekeningen: Vicomte, Herenguel, Faure, Laval N.G., Pelet

minplus

Da's grappig. :)
Ik was vandaag bij dochter en schoonzoon (strip en audio freak) en hij had dezelfde binnengekregen via Akim in Groningen tegen gereduceerde prijs. Een schitterende set. Heb hem even ingekeken.
Misschien had ik hem toch ook moeten bestellen, heel bijzonder....
If nothing goes right, go left; If nothing's left, go right

morph


Zandkasteel
tekst: Pierre Oscar Lévy
tekeningen: Frederik Peeters

Grafische roman die als (heel grote) inspiratiebron diende voor de recent uitgebrachte film "Old" van M. Night Shyamalan. Wat hij ook eerlijk aangeeft, overigens.

minplus



Bourgeon - De gezellen van de schemering.
Ben in het laatste (gebundelde) deel bezig. Grappig verhaal met goed tekenwerk.
If nothing goes right, go left; If nothing's left, go right

minplus

Vandaag een verrassing bij Akim in Groningen. Ik miste van ARQ deel 2 t/m 6 en keek daar in de kast. Dure delen, maar daar stond ook deel 1 t/m 6 integraal voor de helft van de prijs van de 5 losse delen.

If nothing goes right, go left; If nothing's left, go right

morph

Verhalen van Andreas zijn altijd apart maar vooral zijn tekeningen vind ik prachtig. Soms heel iel, dan weer complex.

Net genoten van het prettig vreemde:

Tremen 2
Pim Bos + Marc Caro

minplus

Ken ik niet. Was me nog nooit opgevallen.
ARQ is zeker een bizarre strip qua verhaal, pagina-indeling met soms 3 verhaallijnen parallel, afwisseling en idd apart en fraai tekenwerk. Verbazend en aanvankelijk door mij helemaal onderschat.
If nothing goes right, go left; If nothing's left, go right

minplus

Ben nog in ARQ bezig, deel 9 inmiddels, want ik heb vnl tijd voor lezen als ik in bed duik en lees dan 10 a 20 bladzijden voor ik het licht uit doe omdat ik te glazig word. Blijft heel bijzonder.
If nothing goes right, go left; If nothing's left, go right

morph

Hier staat een leuk beschreven ervaring over het lezen van Arq.
Binnenkort ga ik lekker weer eens opnieuw beginnen, na herlezen van Rork, Cromwell Stone en Capricornus.

Want wie wil een reeks waarin zo'n albumvoorkant voorkomt nu niet lezen?