• Welkom bij Audiofreaksforum, Audio, Hifi, Luidsprekers, Buizen. Graag inloggen of registreren.
 

Ordening CD's/Lp's

Gestart door Japie, 13 oktober 2004, 14:35:10

Vorige topic - Volgende topic

Japie

Ik krijg altijd commentaar van mijn ouders, mijn broertje en mijn usjes omdat ik mijn cd's op alfabetische volgorde en de cd's van dezelfde bands/personen op chronologische volgorde heb gezet.  Dat vinden ze reden genoeg om mij een neuroot te noemen.

Nou vroeg ik me af of ik de enige ben die dit doet en als jij dit niet doet hoe je ze dan wel ordend (aangezien de meeste hier toch een redelijke cd of platen collectie hebben) Met andere woorden hoe orden jij je CD's/Lp's en waarom?
Niets is zo onvermijdelijk als een fout waar het tijd voor is[/color]

begtjuh

Dan ben je niet de enige neuroot. Ik doe het ook zo en kan daarom (zelfs in het halfduister nog) altijd mijn cd´s of lp´s terugvinden.

Mijn vriendin snapt er echter niks van. Ik moet altijd haar muziek tussen de mijne vandaan vissen.... ;)
Sombreros are not metal

vibuthi

Ik doe het ook, en daar is niets neurotisch aan, is gewoon makkelijk.
Een zoektocht naar "die cd met dat witte achterkantje met rode letters" word anders onmogelijk als er 30 cd's tussen staan die aan die omschrijving voldoen.

Groeten, Vibuthi

Japie

Niets is zo onvermijdelijk als een fout waar het tijd voor is[/color]

Tdo

Heb ooit geprobeerd om m'n cdtjes op genre te catalogiseren...maar dat werd een fiasco wegens meerdere genre's met 1 cd, en verwarring omdat er nogal wat bands/artiesten waren die op verschillende plaatsen ondergebracht konden worden... :(

Dus nu staat alles weer op alfabet...idd wel zo makkelijk... ::) ;D
'Jongens waren we - maar aardige jongens'

ceejee

Ik heb ook alles op alfabet staan en op chronologische volgorde Daarnaast heb ik ook een scheiding gemaakt tussen klassiek, popmuziek en wereldmuziek omdat ik soms te lang moest zoeken naar een CD. Nu is dit wel een noodzaak met een dikke drieduizend CD's en een kleine vijfhonderd elpees want eigenlijk ben ik niet zo'n geordend mens, maar sinds ik een kast op maat heb laten maken is alles direct te vinden.
Daarnaast heb ik de 'boxen'met bijzondere uitgaven apart in een bijpassende boekenkast staan. Kortom, niks neurotisch, je kunt zo tenminste alles terugvinden!
Musical Fidelity KW 500<br />Meridian 502/557<br />Meridian 506.24<br />Marantz SA 11 s3<br />Meridian 504<br />Adam column MK III <br />Audio Physic tempo VI<br />Technics SL1210MKII <br /> Grado reference platinum (in luisterruimte)<Dynaudio focus 50, Pioneer LX800 (in woonkamer)

distortion

Ik heb het op geen ene manier geordend. Bij mij is het meer van dat rechts alles staat wat ik vaak luister, en dingen die meer links staan van de rij worden amper geluisterd.
Omdat het kan.

Celica TA40

Klassieke LPs staan bij mij geordend op geboortejaar van de componist, moderne muziek op alfabetische volgorde van de artiest/groep.
CDs: klassiek op dezelfde manier als de LPs, modern enigszins op "genre".
Cassettes: idem dito.
Akai: GX-635D, GX-620, GX-630DB, GX-210D/Yamaha A-S301, CDX-993/Rotel T11/Technics SL-P555, RS-T80R/Pioneer PL-12D, PD-S06/Denon DA-500/Sony PS-434, HA-50/NAD PP-2/Sennheiser HD545 Reference/Impulse 34/Bekabeling: AudioBS en Ixos

beunky

Bij mij is het (nog) ongeordend, ik weet nog niet welke volgorde ik aan ga brengen als ik mijn cd-rek heb gebouwd. Ik denk op componist en dan op uitvoerende of zo.
"De dwaling is de moeder van het inzicht."
--------------------------------------------------------
"Intelligentie gaat niet om wat je weet maar om wat je doet met wat je weet."

Neem ook een kijkje op mijn site :-)


Hakuna

Citaat van: beunky op 13 oktober 2004, 23:22:24
Bij mij is het (nog) ongeordend, ik weet nog niet welke volgorde ik aan ga brengen als ik mijn cd-rek heb gebouwd. Ik denk op componist en dan op uitvoerende of zo.

Jij lijkt mij wel, het rek puilt uit, dus verder op de grond ermee.  ;D



En de archiefkast, zeg maar de verbannen Cd,s (Sinbin)  :D

 <--- Een 3 weg systeem, maar dat worden er meer. [img width=20 height=20]http://

Japie

Maar dan vind je bepaalde CD's nooit meer terug...
Niets is zo onvermijdelijk als een fout waar het tijd voor is[/color]

Paul Demo

IK doe de cd's altijd in van die zakjes die de platenzaak ook gebruikt (minder plaats) en plaats ze dan gesorteerd middels kunststof flaatjes met daarop het alfabet. Ideaal en plaatsbesparend.
zonder vliezen het gehoor herontdekt

Hakuna

Citaat van: Japie op 14 oktober 2004, 09:46:08
Maar dan vind je bepaalde CD's nooit meer terug...

Gebeurt dan ook regelmatig.  ;D
 <--- Een 3 weg systeem, maar dat worden er meer. [img width=20 height=20]http://

tito

Citaat van: Paul Demo op 14 oktober 2004, 21:56:01
IK doe de cd's altijd in van die zakjes die de platenzaak ook gebruikt (minder plaats) en plaats ze dan gesorteerd middels kunststof flaatjes met daarop het alfabet. Ideaal en plaatsbesparend.

En wat doe je met de doosjes + boekwerkjes?

Paul Demo

De boekjes passen erin en de doosjes gooi ik weg, heel simpel. Ik heb ze een tijdje bewaard maar op een gegeven moment had ik een verhuisdoos vol. Dus uiteindelijk maar weggegooid.




Citaat van: tito op 15 oktober 2004, 01:57:25
Citaat van: Paul Demo op 14 oktober 2004, 21:56:01
IK doe de cd's altijd in van die zakjes die de platenzaak ook gebruikt (minder plaats) en plaats ze dan gesorteerd middels kunststof flaatjes met daarop het alfabet. Ideaal en plaatsbesparend.

En wat doe je met de doosjes + boekwerkjes?
zonder vliezen het gehoor herontdekt