• Welkom bij Audiofreaksforum, Audio, Hifi, Luidsprekers, Buizen. Graag inloggen of registreren.
 

Dual CS728Q power probleem

Gestart door Huubvi, 10 april 2016, 21:13:20

Vorige topic - Volgende topic

Huubvi

Vandaag mijn oude DualCS728Q van zolder gehaald. Even kort laten draaien en hij werkte normaal. Na een paar  minuten ging het echter stinken en kwam er rook uit de onderkant. Snel stroom eraf maar nu geen power meer. Suggesties? Ik weet dat er een goed geluid in zit met het ortofoon element. Baal ervan zeg!

geerd

zal de voeding of stuur print wel stuk zijn .
hier de service manual eb je er geen verstand van zoek iemand die dat wel heeft lopen er hier zat die je wel kunnen helpen
http://akdatabase.org/AKview/albums/userpics/10007/Dual%20CS728Q%20Service%20Manual.pdf
extra voor die het missen ,,,,  .....  ???? !!!!
zelf plaatsen waar nodig bvd of b,v,d

Sytse Fliege

Vaak is alleen de spark killer / onstoringscondensator doorgebrand, Rifa's hebben daar een handje van. Even kijken welke waarde er in zit en vervangen door een gelijkwaardig exemplaar (als je kunt solderen).
Ach, kikker toch op!

Huubvi

Heb em opengemaakt en het is de startknop met condensator ofzo... Heb foto gemaakt maar kan die hier niet plaatsen denk ik. Lijkt simpel te vervangen al zijn er van de power een + (bruin)  en een - (blauw) kabeltje maar ook nog 2 zwarte van de speler. Die laatste waren losgegaan of losgesmolten. Ik kan solderen maar heb dus nieuwe startknop met toebehoren nodig. Weet iemand waar ik zoiets zou kunnen krijgen?

tito

Citaat van: Huubvi op 10 april 2016, 23:37:22Heb foto gemaakt maar kan die hier niet plaatsen denk ik.

Voor `t plaatsen van foto`s kun je >> hier << gaan lezen +.. testen.
Je zou eveneens forumlid Alex `n berichtje kunnen sturen.
Die weet bijna alles van Dual en wie weet heeft tie nog wel wat onderdelen liggen.  ;)

geerd

in het schema kun je zien dat de c 47nf 220v is een ontstorings condensator
extra voor die het missen ,,,,  .....  ???? !!!!
zelf plaatsen waar nodig bvd of b,v,d

Huubvi

Ik heb inmiddels een reserve condensator (rifa) besteld bij Conrad. Straks aansluiten. Benieuwd of het gaat lukken. Spannend!

Hans51

Heb identiek probleem met mijn Dual 728q. Zoek een nieuwe startknop. Kan iemand mij daaraan helpen of tippen? @huubvi, is het gelukt om de speler weer aan de praat te krijgen?