• Welkom bij Audiofreaksforum, Audio, Hifi, Luidsprekers, Buizen. Graag inloggen of registreren.
 

Versterker uitschakelen ivm stroomverbruik kan niet

Gestart door bmwpiet, 13 augustus 2016, 10:26:17

Vorige topic - Volgende topic

Integra

De optische aansluiting is enkel audio, nooit beeld.
De versterker moet het geluid van de settopbox via HDMI gewoon kunnen pakken. Dat zal waarschijnlijk een instelling zijn.
Op mijn versterker kan ik ook kiezen per bron welke ingangen hij moet gebruiken (Analoog video of HDMI en analoog audio of digitaal via HDMI, optisch of coax)

bmwpiet

Citaat van: bmwpiet op 16 augustus 2016, 09:31:37
Vroegah had ik alles via de TV lopen, maar die moest ik dan bij radio luisteren de hele tijd aan laten staan. Dat was niet handig.

punt 2
Als ik nu de optische kabel van de settopbox naar receiver er uit trek, dan valt het geluid uit. Bij verwijderen HDMI kabel valt het beeld uit op TV.
Ik dacht toch altijd, dat de hdmi altijd beeld en geluid doet, net als de optische kabel beiden zou transporteren.
hdmi kabel uit settop box van receiver verplaatst naar TV, nu kan versterker uit. Ziet er goed uit.
Denon receiver, DVD speler,  Subwoofer JVC SPWA 30 Watt. Magnat Super Needles 45 Hz-30 Khz

Be tweeter

Citaat van: bmwpiet op 16 augustus 2016, 09:31:37
Vroegah had ik alles via de TV lopen, maar die moest ik dan bij radio luisteren de hele tijd aan laten staan. Dat was niet handig.

punt 2
Als ik nu de optische kabel van de settopbox naar receiver er uit trek, dan valt het geluid uit. Bij verwijderen HDMI kabel valt het beeld uit op TV.
Ik dacht toch altijd, dat de hdmi altijd beeld en geluid doet, net als de optische kabel beiden zou transporteren.
Heb je nu al opgezocht of de receiver HDMI kan doorgeven zonder zelf volledig aan te staan?
Ik kan wel met suggesties komen maar wanneer ik niet meekrijg of je er iets mee doet dan haak ik af. ( niet vervelend bedoeld hoor).
We do not embrace reason at the expense of emotion. We embrace it at the expense of self-deception. (Herbert Muschamp)

renewouters

Citaat van: Rogers Hifi op 14 augustus 2016, 18:22:08
Poe poe... volgens mij wonen jullie boven de rivieren , toch ? Geen cent teveel hoor...

Als ieder huishouden zo'n set zou hebben gaat het om 7,4GWh.... Per dag.

Sytse Fliege

Praat je over zo'n 675 miljoen euro op jaarbasis.

Ja, dat is wel poen inderdaad.
Ach, kikker toch op!

bmwpiet

Het werkt nog steeds. Receiver staat grootste deel van de dag uit.
Denon receiver, DVD speler,  Subwoofer JVC SPWA 30 Watt. Magnat Super Needles 45 Hz-30 Khz

bmwpiet

Citaat van: Be tweeter op 16 augustus 2016, 10:53:58
Citaat van: bmwpiet op 16 augustus 2016, 09:31:37
Vroegah had ik alles via de TV lopen, maar die moest ik dan bij radio luisteren de hele tijd aan laten staan. Dat was niet handig.

punt 2
Als ik nu de optische kabel van de settopbox naar receiver er uit trek, dan valt het geluid uit. Bij verwijderen HDMI kabel valt het beeld uit op TV.
Ik dacht toch altijd, dat de hdmi altijd beeld en geluid doet, net als de optische kabel beiden zou transporteren.
Heb je nu al opgezocht of de receiver HDMI kan doorgeven zonder zelf volledig aan te staan?
Ik kan wel met suggesties komen maar wanneer ik niet meekrijg of je er iets mee doet dan haak ik af. ( niet vervelend bedoeld hoor).
Geen woord daarover in de handleiding van de receiver.
Ik kijk nu al een paar dagen TV met de receiver uit. Energieverbruik volgens stekkeradapter een stuk gezakt.
Denon receiver, DVD speler,  Subwoofer JVC SPWA 30 Watt. Magnat Super Needles 45 Hz-30 Khz

bmwpiet

21 augustus 2016, 13:02:02 #37 Laatste wijziging: 21 augustus 2016, 15:01:44 door bmwpiet
Zit nu te goochelen met hdmi van BD speler. deze verplaatst naar zij ingang op TV en op knoppen zitten drukken en met Easylink gestoeid. Heb nu ineens een nieuw scherm met allerlei nummers van een pop concert opname op Youtube.

Op de Amino staat de tekst " Digital Audio"  bij de optische uitgang.
De TV heeft geen optisch in, die kabel blijft dus in de receiver zitten.
Denon receiver, DVD speler,  Subwoofer JVC SPWA 30 Watt. Magnat Super Needles 45 Hz-30 Khz

bmwpiet

het gaat leuk . Als ik blu-ray speler aanzet, schakelt hij automatisch over van tv beeld naar BD. Daarna kan ik casten vanaf smartphone.
Denon receiver, DVD speler,  Subwoofer JVC SPWA 30 Watt. Magnat Super Needles 45 Hz-30 Khz

d'Oh!

Stroomverbruik van buizen is hoog. Maar hoe zit het met zeg een 70-er jaren 2x30 watt receiver vs een 2x30 watt mini receiver van 10 jaar oud?
Nad 2400 (amp) Nad 117 (preamp) Nad 613 (cass.) Philips 22GA312 (TT) Philips CDR870 (cd rec) Philips BDP3000 (dvd/cd) Sony CDP C545 (cd) Cyrus 781

Regenpak

It's been Monday all week long!

richard

7 mei 2019, 18:43:01 #41 Laatste wijziging: 7 mei 2019, 18:46:24 door richard
Citaat van: minplus op 13 augustus 2016, 11:16:55
Kost je een half kilowattuur per dag, oftewel 11 cent.
Toch wel iets meer? 40 x 24 = 0,960 kWh. Rekenen met een kWh prijs van 22 cent wordt dat iets meer dan 21 cent per dag. Lijkt misschien niet veel, maar per jaar is dat 77 Euro en daar kun je ook iets anders leuks voor doen.

Let wel, het geld is niet helemaal verloren; in de winter bespaar je iets op de stookkosten.

edit: Ik zie nu dat ik dit drie jaar geleden ook al schreef.
Genoeg is beter.