• Welkom bij Audiofreaksforum, Audio, Hifi, Luidsprekers, Buizen. Graag inloggen of registreren.

Gebogen scherm.

Gestart door richard, 9 september 2016, 22:22:16

Vorige topic - Volgende topic

richard

Tegenwoordig zie je in bij de Mediamarkt en dergelijke van die tv's en zelfs computermonitoren met die gebogen schermen. Mijn zwager heeft laatst ook zo'n ding in huis gehaald.

Wel een prachtig beeld, maar wat is het nut om zo'n ding te buigen?
Genoeg is beter.

tito

Tja,
kijk zelf naar zo`n ouderwetse buis, maar als die `t begeeft wordt `t.. ehhh..

Daar ben ik nog niet uit!

>> Klik. <<   ;)

richard

Citaat van: tito op  9 september 2016, 23:42:16
Tja,
...
>> Klik. <<   ;)
Dus voor de eenpersoonshuishoudens in een niet reflectieve kamer.

Wat die reflecties betreft, dat vond ik al wat hinderlijk bij mijn zwager.
Genoeg is beter.

Sytze Fliege

Misschien is het handig, maar ik vind ze lelijk...
Ik mag dan een 🤡 zijn, ik wil wél serieus genomen worden 😡 

Ach, 🐸 toch op!

morph

Citaat van: richard op  9 september 2016, 22:22:16
Wel een prachtig beeld, maar wat is het nut om zo'n ding te buigen?
Praktischer voor mensen die na uitpakken gelijk hun dozen weggooien en nogal eens verhuizen. Voor het betere bochtenwerk door deuren vanuit en naar gangetjes en op trappen en overlopen is het ideaal.
Eindelijk ontwerpers die meedenken.
Het wachten is op wasmachines met afneembaar draaggrepen en toiletten met anti-aankaklaag.

Sytze Fliege

Ik mag dan een 🤡 zijn, ik wil wél serieus genomen worden 😡 

Ach, 🐸 toch op!

Be tweeter

Geen nut, onder een hoek is alles van gebouwen etc. krom. Reflecties zijn smaller maar lichtsterker. Sommige verkopers zeggen dat je het onder een hoek beter ziet maar dat geldt alleen voor het verst van je verwijderde deel v.h. scherm, aan jouw zijde zie je juist minder. Alleen wanneer je op een meter of twee, recht voor het scherm zit krijg je een soort cinerama effect.
We do not embrace reason at the expense of emotion. We embrace it at the expense of self-deception. (Herbert Muschamp)

tito

Citaat van: Be tweeter op 11 september 2016, 12:49:13Alleen wanneer je op een meter of twee, recht voor het scherm zit krijg je een soort cinerama effect.

Klopt.
En bij tennis is kijken dan nogal gauw vermoeiend.
`t Meeste effect van dat scherm krijg je als de tv flink uit de kluiten gewassen is.
Vond in de reeds gegeven link awkward wallflower dan ook `n mooie omschrijving.
Lijkt me in `n normale huiskamer `n dominant aanwezig toestel.
Maar hé, dat zijn `n paar flinke luidsprekerkasten (type tannoy westminster royal oid) ook.

Dub, dub dus.   ;)

sherlock

Geen tv kopen met gebogen scherm! Als je een beetje opzij zit vertekent het. En ze  zijn ontworpen om de verkoop weer een boost te geven.

Roots

Als je precies op het einde van de straal zit én de juiste hoogte zal het best wel mooi zijn idd, maar owee daar buiten...Elke horizon gaat krom zijn.
Thiel 3.6, Krell FPB200C, Krell KRC HR/KPE Ref, Sony SCD-555ES, North Star usb 32, Thorens TD160Smk4/SME3/Goldring Eroica LX