• Welkom bij Audiofreaksforum, Audio, Hifi, Luidsprekers, Buizen. Graag inloggen of registreren.
 

Kii Three speaker demo.

Gestart door art, 30 september 2016, 19:19:03

Vorige topic - Volgende topic

art

Citaat van: grf-r 2 op  1 oktober 2016, 11:21:07
maar zijn akoestische lenzen niet hetzelfde idee (wat in de praktijk heel anders afliep).

Door de komst van DSP worden wel meer oude ideeën van stal gehaald.


Tsja, akoestische lenzen doen ook wel iets, zij het meer aan de hogetonen kant. Maar dat is helaas slechts  heel gering en niet afstembaar per unit.

Met DSP kom je in het hart van de curve. Overigens 'doet' DSP alleen iets als je aangeeft wat je wilt. Vgl. het manipuleren van DNA om per letter te modificeren en foutjes weg te halen.
Je moet dus niet gaan stuiteren omdat iemand daar bovenop een leuke applicatie heeft geschreven om geintjes in je lokale akoestiek te herkennen cq. bij te sturen en het daarom een 'wonderdoos' gaan noemen.

De 'oude ideeën' is niks mis mee; ze draaien eveneens om het bereiken van het ideaal van WerkelijkheidsWeergave oftewel HiFi.

.....

Citaat van: art op  1 oktober 2016, 12:01:44
Citaat van: grf-r 2 op  1 oktober 2016, 11:21:07
maar zijn akoestische lenzen niet hetzelfde idee (wat in de praktijk heel anders afliep).

Door de komst van DSP worden wel meer oude ideeën van stal gehaald.


Tsja, akoestische lenzen doen ook wel iets, zij het meer aan de hogetonen kant. Maar dat is helaas slechts  heel gering en niet afstembaar per unit.

Met DSP kom je in het hart van de curve. Overigens 'doet' DSP alleen iets als je aangeeft wat je wilt. Vgl. het manipuleren van DNA om per letter te modificeren en foutjes weg te halen.
Je moet dus niet gaan stuiteren omdat iemand daar bovenop een leuke applicatie heeft geschreven om geintjes in je lokale akoestiek te herkennen cq. bij te sturen en het daarom een 'wonderdoos' gaan noemen.

De 'oude ideeën' is niks mis mee; ze draaien eveneens om het bereiken van het ideaal van WerkelijkheidsWeergave oftewel HiFi.

Gebruik de term ''wondermiddel'' omdat het maar te pas en te onpas wordt gebruikt...ben ik geen voorstander van, tja en werkelijkheidsweergave...

Dat idee heb ik al 35 jaar geleden los gelaten.....

Bovendien, heb ik nergens geschreven dat er met oude ideeën  iets mis zou zijn.....wel goed interpreteren graag, anders kom ik over als een oude brombeer....die nergens voor openstaat... ;)

art

Citaat van: grf-r 2 op  1 oktober 2016, 13:55:53

Bovendien, heb ik nergens geschreven dat er met oude ideeën  iets mis zou zijn.....wel goed interpreteren graag, anders kom ik over als een oude brombeer....die nergens voor openstaat... ;)


LOL!
Dan heb je een slechte aan mij: ik neem niks letterlijk. Heb ik >35 jaar geleden al opgegeven.  ;)

.....

Citaat van: art op  1 oktober 2016, 16:40:43
Citaat van: grf-r 2 op  1 oktober 2016, 13:55:53

Bovendien, heb ik nergens geschreven dat er met oude ideeën  iets mis zou zijn.....wel goed interpreteren graag, anders kom ik over als een oude brombeer....die nergens voor openstaat... ;)


LOL!
Dan heb je een slechte aan mij: ik neem niks letterlijk. Heb ik >35 jaar geleden al opgegeven.  ;)

Niet geheel onverstandig!! maakt het makkelijker.....kan me er wel in vinden...

art

5 oktober 2016, 12:40:08 #19 Laatste wijziging: 5 oktober 2016, 12:49:31 door art
Nog een aardige (wat oudere) recensie:

http://www.digitalaudioreview.net/2015/05/kih-22-more-time-delay-with-kii-audio/

Wim Weijers (prod. en qc) vertelde mij overigens nog dat de kastjes niet meer in de UK gemaakt werden (teveel uitval) maar nu in Duitsland. Ze hebben een wat grotere wanddikte en meer meegegoten bevestigingpunten.
De Nordic (Tymphany, Svenska?) drivers die ze gebruiken zijn 'standaard', hetgeen uiteraard een belangrijke kostenbesparing betekend. De spreiding in productiekwaliteit van de drivers is dan natuurlijk groter, maar Kii lost dat op door iedere speaker apart te meten en ook dát resultaat mee te nemen in de programmering van de interne DSP's. Slim, want zo kom je tot topkwaliteit voor een acceptabele prijs.

D'r is overigens binnenkort een demo bij https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSdb1JUMXrJtIMrEx5gt5MY5BJmwEn_3PzFTNhX47PDTmU-w1Q/viewform

art

5 oktober 2016, 17:08:34 #20 Laatste wijziging: 6 oktober 2016, 10:24:23 door art
Citaat van: grf-r 2 op 30 september 2016, 20:34:18


Als ze niet plaatsing kritisch zijn, waarom stonden ze dan zo'n beetje midden in de ruimte? iets wat ik van bijna alle dure luidsprekers haat....

Lekker handig ook, mijn toenmalige Dynaudio's moesten ook min 80cm uit de achterwand en 1 meter van de zijmuren.....zeg al, lekker handig




O ja stond in de  FAQ's:

http://kiiaudio.com/en/faq-en.html#

Edit: videootje.

https://youtu.be/sIrOBehS9-Y

art


art


terug-naar-af

Citaat van: art op  5 oktober 2016, 17:08:34
Citaat van: grf-r 2 op 30 september 2016, 20:34:18


Als ze niet plaatsing kritisch zijn, waarom stonden ze dan zo'n beetje midden in de ruimte? iets wat ik van bijna alle dure luidsprekers haat....

Lekker handig ook, mijn toenmalige Dynaudio's moesten ook min 80cm uit de achterwand en 1 meter van de zijmuren.....zeg al, lekker handig




O ja stond in de  FAQ's:

http://kiiaudio.com/en/faq-en.html#

Edit: videootje.

https://youtu.be/sIrOBehS9-Y
Wat een gezijk in de ruimte gatver

Be tweeter

Ja, een paar speakers los in je huiskamer leggen en telefoonfilmpjes ervan op Youtube zetten is inderdaad wat meer 'groundbreaking', maar gun de techno freaks  met hun DAC's, ADC's en shit ook wat ruimte.
We do not embrace reason at the expense of emotion. We embrace it at the expense of self-deception. (Herbert Muschamp)

art

ROTFL!



Was dit de inspiratie?



minplus

If nothing goes right, go left; If nothing's left, go right

terug-naar-af

Citaat van: Be tweeter op 15 oktober 2016, 15:51:10
Ja, een paar speakers los in je huiskamer leggen en telefoonfilmpjes ervan op Youtube zetten is inderdaad wat meer 'groundbreaking', maar gun de techno freaks  met hun DAC's, ADC's en shit ook wat ruimte.
ok  8) wat een geweldig verhaal van die man, zal vast goed klinken op youtube  :P

Be tweeter

Ik snap het denigrerende toontje niet zo.
Er zit een puist intrigerende elektronica en know how in van heb ik jou. Ik heb daar wel enige bewondering voor.
We do not embrace reason at the expense of emotion. We embrace it at the expense of self-deception. (Herbert Muschamp)

terug-naar-af

ga ik ze een keer beluisteren, zal wel weer een hoop bagger zijn zoals alles..maar ok je wil graag gelijk heben
les is more telt hier dus niet..nog steeds opgesloten in een doosje ellende-mijn mening