• Welkom bij Audiofreaksforum, Audio, Hifi, Luidsprekers, Buizen. Graag inloggen of registreren.

Van Home Theater "terug" naar stereo? "JA"

Gestart door Frits, 2 oktober 2016, 14:30:09

Vorige topic - Volgende topic

muziekfreak

Citaat van: TANNOY op 16 maart 2019, 15:20:35
Citaat van: a.b. op 16 maart 2019, 14:57:47
Citaat van: TANNOY op 12 maart 2019, 15:37:01
Citaat van: Wim72 op 12 maart 2019, 15:28:45
Natuurlijk niks mis met klasse D voor AV receivers, ik begrijp dat meeste overstappen van D naar A/B lekker veel vermogen beschikbaar voor alle kanalen voor het filmgeweld!
voor muziek is men niet altijd happy met klasse D, al worden er wel stappen gemaakt!.

Ik denk dat je het te voorzichtig uitdrukt. De betere klasse D versterkers zijn momenteel de standaard voor de allerbeste versterkers. De rest kan leuk meedoen.
we hadden het over AV receivers.
en daar is ook nog verschil tussen welke modules we gebruiken.

daar zittende betere Modules niet in.

dat het ook prima klinkt ga ik ook in mee.

hier staat nog geen klass D of afgeleide..

Elke klasse D module is goedkoop....maakt van een technisch aspect geen fluit uit.
Het is een super simple concept en modules? Qua specs, zelfs de goedkope?! Kunnen zich makkelijk meten met klass A en klass A/B deze dagen dit is niet de jaren 90tig. Waar een klasse D problemen had met distortion enz...

seoman

Citaat van: muziekfreak op 17 april 2019, 21:28:56
Citaat van: TANNOY op 16 maart 2019, 15:20:35
Citaat van: a.b. op 16 maart 2019, 14:57:47
Citaat van: TANNOY op 12 maart 2019, 15:37:01
Citaat van: Wim72 op 12 maart 2019, 15:28:45
Natuurlijk niks mis met klasse D voor AV receivers, ik begrijp dat meeste overstappen van D naar A/B lekker veel vermogen beschikbaar voor alle kanalen voor het filmgeweld!
voor muziek is men niet altijd happy met klasse D, al worden er wel stappen gemaakt!.
k denk dat je het te voorzichtig uitdrukt. De betere klasse D versterkers zijn momenteel de standaard voor de allerbeste versterkers. De rest kan leuk meedoen.
we hadden het over AV receivers.
en daar is ook nog verschil tussen welke modules we gebruiken.

daar zittende betere Modules niet in.

dat het ook prima klinkt ga ik ook in mee.

hier staat nog geen klass D of afgeleide..

Elke klasse D module is goedkoop....maakt van een technisch aspect geen fluit uit.
Het is een super simple concept en modules? Qua specs, zelfs de goedkope?! Kunnen zich makkelijk meten met klass A en klass A/B deze dagen dit is niet de jaren 90tig. Waar een klasse D problemen had met distortion enz...

Je snapt natuurlijk wel dat dit niet opgaat voor mensen die uberhaupt PWM niet accepteren als vervanging van vinyl of buis.
En waarschijnlijk hebben ze nog gelijk ook, al kan niemand dat verklaren zonder zichzelf te verlagen tot zweefteef

Groeten Simon

"Is it freedom to choose what is not a choice?
Or is it freedom to silence what is not a voice?"

SystemII

Ik ben ook van 7.2 teruggegaan naar Stereo en het bevalt me uitstekend.

d'Oh!

Bij mij een mix van oud en nog ouder. Wel een smart TV, maar die niet aangesloten is op het internet, en geluid via de hoofdtelefoonuitgang naar een (2x30W) stereootje met een audio ingang (komt niet zo vaak voor, maar Sony bood ze). Stereogeluid via twee erg adequate smalle speakers en een door mij zelf getjoende passieve sub. Subliem. Als ik echt mega wil qua geluid, kan ik alsnog beslissen om het geluid via mijn klassieke (2x200W) stereo te laten lopen.
Nad 2400 (amp) Nad 117 (preamp) Nad 613 (cass.) Philips 22GA312 (TT) Philips CDR870 (cd rec) Philips BDP3000 (dvd/cd) Sony CDP C545 (cd) Cyrus 781 (ls)